Kaip grąžinti prekę, įsigytą internetu?

Prieš keletą dienų pirkau suknelę viename lietuviškame internetiniame puslapyje. Kai man prekę pristatė, pamačiau, kad dydis, kurį užsisakiau, man nėra tinkamas. Norėčiau grąžinti šią suknelę ir atgauti pinigus, tačiau tinklalapyje teikiamoje informacijoje tokia galimybė nėra numatyta. Norėjau pasiteirauti, ar turiu teisę suknelę grąžinti ir atgauti sumokėtus pinigus? Jei taip, kas turėtų apmokėti siuntimo išlaidas?
Interneto prekyba
Interneto prekyba / 123rf.com

Iš jūsų pristatytų faktinių aplinkybių panašu, kad įsigytas drabužis buvo kokybiškas ir tas, kurį užsisakėte (prieš tai greičiausiai apžiūrėjusi jį tinklalapyje), tačiau jums tiesiog jis netiko. Rengdami šią konsultaciją rėmėmės būtent šiomis prielaidomis.

Šiuo atveju turite teisę grąžinti nedėvėtą drabužį, nenurodydama priežasties panašiai kaip tais atvejais, kai prekė įsigyjama įprastoje parduotuvėje. Dažniausiai drabužių parduotuvių nustatytas terminas „apsigalvojimui“ svyruoja nuo 14 iki 30 dienų, tuo tarpu perkant prekę internetu, asmuo turi mažiau laiko: apie tai, kad nori atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties jis turi informuoti pardavėją ne vėliau nei per 7 darbo dienas nuo prekės pristatymo (Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.367 str. 1 d.). Norint atsisakyti sutarties, grąžinti daiktą ir už tai atgauti sumokėtus pinigus, visais atvejais apie tai privaloma informuoti pardavėją raštu.

Taip pat, jeigu pardavėjas pažeidė savo pareigą ir iki sutarties sudarymo arba prekių pristatymo (jeigu jas pateikia ne pardavėjo įgaliotas trečiasis asmuo) neinformavo jūsų raštu apie galimybę atsisakyti sutarties bei tvarką, kaip tai padaryti, galite atsisakyti sutarties per prailgintą terminą – tris mėnesius nuo sutarties sudarymo dienos. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad galite pasinaudoti savo teise atsisakyti sutarties tik tuo atveju, jei daiktas nebuvo pažeistas ar kaip nors pakeista jo išvaizda. Daikto ar jo pakuotės išvaizdos pakeitimai, kurie buvo būtini norint apžiūrėti gautą daiktą, negali būti vertinami kaip esminiai daikto išvaizdos pakeitimai.

Kalbant apie daikto grąžinimo išlaidas, Civilinis kodeksas draudžia suvaržyti pirkėją papildomais mokesčiais tuo atveju, jei jis nori pasinaudoti savo teise atsisakyti sutarties, pavyzdžiui, tokiu atveju negalima numatyti baudų ar grąžinti ne visą sumą už daiktą. Tačiau iš pirkėjo gali būti reikalaujama padengti tiesioginius prekės grąžinimo kaštus. Taip pat, gavęs rašytinį pirkėjo kreipimąsi dėl sutarties atsisakymo, pardavėjas turi per 15 dienų atsiimti daiktą ir grąžinti pirkėjui už jį sumokėtus pinigus.

Atkreipiame dėmesį, kad ši konsultacija netinka tiems atvejams, kai daiktai įsigyjami „Ebay“ pobūdžio internetiniuose aukcionuose.

Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų