Teisės aktai numato vartotojui nemažai garantijų, jei jis įsigijo nekokybišką prekę. Numatytos garantijos yra susijusios tiek su teise keisti ar grąžinti nekokybišką prekę, tiek ir su teise į garantinį įsigytos sugedusios prekės aptarnavimą. Tačiau tam tikrais atvejais dėl prekės charakteristikų (svorio, dydžio ir kt.) prekės vežimas yra susijęs su didelėmis finansinėmis sąnaudomis. Tokiais atvejais klausimas dėl to, kas turi vežti prekę, yra ne ką mažiau svarbus, nei vartotojo teisė reikalauti ją pakeisti, grąžinti ar atlikti garantinį aptarnavimą.
Todėl svarbu pažymėti, kad ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 patvirtintų Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių 12 punkte nustatyta, kad dideles ir sunkias (daugiau kaip 10 kg svorio) netinkamos kokybės ne maisto prekes kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas, jeigu pirkimo-pardavimo sutartyje nenustatyta kitaip. Taigi, pardavėjui ir vartotojui yra leidžiama susitarti ir dėl prekių grąžinimo sąlygų, tačiau, jei nėra tokio susitarimo, prekių vežimo pareiga tenka pardavėjui.
Tuo tarpu tais atvejais, kai prekė neatitinka minėtame ūkio ministro įsakyme nurodytų kriterijų, galima daryti išvadą, kad vežimo pareiga tenka vartotojui, nebent kitaip būtų susitarta sutartyje. Todėl vartotojui visais atvejais patartina prieš įsigyjant prekę įdėmiai perskaityti sutarties sąlygas, o pardavėjui – apsvarstyti galimybę šį klausimą aptarti sutartyje.
Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.