Sujauktos atostogos. Kas už tai sumokės?

Rugpjūtį skridome į Turkiją ir mūsų reisas vėlavo 16 valandų. Iš pradžių dar Turkijoje mums pasiūlė po 40 dolerių kompensacijos ekskursijai. Mūsų tai netenkino, nes ir taip praradome vieną dieną, o skridome šešioms. Dabar jie mums siūlo dar mažiau, tai mūsų irgi netenkina. Nors pirkome kelialapius iš „Geros kelionės“, jie kratosi bet kokios atsakomybes ir sako, kad mums atsakys „Tez tour“, nes „Geros kelionės“ perpardavė jų kelialapį. Parašėme laišką „Tez tour“, jie atsakė, kad kompensuos „Small Planet Airlines“, nes jie mus skraidino. Pretenziją „Small Planet Airlines“ parašėme iškart, kai tik paaiškėjo, kad mūsų lėktuvas taisomas. Vėliau sužinojome, kad šitas lėktuvas nusileido vakare dieną prieš mūsų skrydį ir jau tada buvo aišku, kad jis sugedęs. Kiek iš tiesų mums priklauso kompensacijų, ir kas turėtų sumokėti?
Vėluojantis skrydis
Vėluojantis skrydis / 123rf.com

Jūsų atveju „Tez tour“ yra kelionės organizatorius, kuris yra Turizmo paslaugų teikimo sutarties (toliau – Sutartis) šalis, ir yra atsakingas turistui už Sutartyje numatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą, nepaisant to, ar tuos įsipareigojimus turi įvykdyti kelionės organizatorius ar kiti paslaugų teikėjai, kurių pagalba kelionės organizatorius naudojosi, todėl turistas visas pretenzijas turi reikšti tiesiogiai „Tez tour“, nepriklausomai nuo to, ar „Tez tour“, ar vežėjas, kurį buvo pasitelkęs „Tez tour“, pažeidė Sutartį. Atkreiptinas dėmesys, kad Sutartyje yra numatyti pretenzijų „Tez tour“ pareiškimo terminai, o nuo 2010-09-01 įsigaliojusioje LR Turizmo įstatymo redakcijoje jau ir įstatyme yra įtvirtinti pretenzijų pareiškimo terminai.

Kelionių organizatoriai dažnai nurodo turistams kreiptis tiesiogiai į vežėją dėl žalos, atsiradusios vežimo metu, atlyginimo, nors mūsų nuomone, tokia praktika yra ydinga. Jeigu tarp „Tez tour“ ir vežėjo yra susitarimas, kad turistų pretenzijas, susijusias su vežimu oru, sprendžia ir nuostolius atlygina vežėjas, praktikoje toks pretenzijų nagrinėjimo mechanizmas gali būti taikytinas, tačiau pagal įstatymus kelionės organizatorius yra tiesiogiai atsakingas turistui, jei Sutartis buvo pažeista.

Pagal LR civilinio kodekso (toliau – CK) normas, jeigu Sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į turisto protingus lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius. Jeigu dėl netinkamo Sutarties vykdymo, už kurį atsako kelionės organizatorius, turisto pagrįsti ir protingi lūkesčiai neišsipildo ir dėl to turistas lieka kelione nepatenkintas, jis turi teisę reikalauti atlyginti ir neturtinę žalą.

Pagal CK normas atlygintinos neturtinės žalos dydis negali viršyti trigubos kelionės kainos. Jeigu žala atsirado dėl vėlavimo vežimu oru metu, pagal Monrealio konvenciją (1999) taikytina ribota atsakomybė – vežėjo atsakomybė kiekvienam keleiviui neviršija 4150 SDR, t.y. turistas turi įrodyti patirtus nuostolius ir jų dydį, tačiau jam būtų kompensuojami nuostoliai neviršijantys Monrealio konvencijoje numatytų ribų.

Jeigu skrydis yra atšaukiamas arba atidedamas ir vėluoja pasiekti galutinę paskirties vietą 3 ir daugiau valandų vėliau, nei numatytas atvykimo laikas, pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) 261/2004, nustatantį bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju (toliau – Reglamentas) bei Europos Teisingumo Teismo praktiką, turistas turi teisę į kompensaciją, kuri apskaičiuojama priklausomai nuo kelionės atstumo, išskyrus jeigu vežėjas gali įrodyti, kad skrydis buvo atidėtas ilgam laikui dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių.

Jūsų atveju, jeigu nėra įrodymų, kad skrydis buvo atidėtas dėl ypatingų aplinkybių, kurių vežėjas negalėjo išvengti net ir imdamasis visų pagrįstų priemonių, jums priklausytų kompensacija dėl atidėto skrydžio pagal Reglamento 7 str. (400 Eurų, jeigu skrydžio atstumas 1500–3500 kilometrų). Tokia kompensacija už vėlavimą laikytina turisto nuostoliais, kurių dydžio turistui nereikia įrodinėti, o jeigu dėl vėlavimo turistas patyrė didesnius nuostolius, tai juos turistas turi įrodyti ir tokiu atveju turėtų būti taikytinos Monrealio konvencijoje numatytos vežėjo atsakomybės ribos.

Į šį klausimą atsakė advokatų kontoros „Borenius“ teisininkai. Šioje konsultacijoje yra pateikiama tik bendro pobūdžio teisinė informacija ir ji jokiu atžvilgiu negali būti vertinama kaip išsami ir galutinė. Savo klausimus siųskite adresu advokatas@15min.lt, o dėl išsamios  konsultacijos siūlome kreiptis į teisininkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis