Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 01 12

Antikorupcinė kampanija: medikų ir visuomenės atsparumo korupcijai didinimas

ES lėšomis įgyvendinta antikorupcinė kampanija, kurios siekis – ugdyti medikų ir plačiosios visuomenės nepakantumą korupcijai. Projektas įgyvendintas keliomis kryptimis – asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams organizuoti mokymai, siekiant ugdyti jų atsparumą korupcijai, taip pat sukurtos ir transliuotos socialinės reklamos, kurių tikslinė tema – korupcijos prevencija visoje sveikatos priežiūros sistemoje. Kitaip tariant, prevencinėmis priemonėmis siekta pasiekti abi puses – tiek siūlančiuosius kyšius, tiek tuos, kuriems kyšiai siūlomi.
Sveikatos apsauga
Sveikatos apsauga / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Įtraukta per 3000 medikų

Pagrindinis Sveikatos apsaugos ministerijos projekto siekis buvo sumažinti korupcijos atsiradimo ir plitimo veiksnius sveikatos priežiūros sistemoje, didinti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų atsparumą korupcijai bei prisidėti prie visuomenės, sveikatos priežiūros sistemos darbuotojų ir kitų tikslinių grupių antikorupcinio švietimo ir informavimo. SAM šia kampanija įgyvendino 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ 10.1.2-ESFA-V-916 priemonę „Nacionalinių kovos su korupcija priemonių įgyvendinimas“.

Viena iš dviejų pagrindinių projekto užduočių – organizuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų-gydytojų rezidentų ir odontologų rezidentų, kurie turi iki 2 metų darbo stažą (jaunieji gydytojai), vyriausiųjų slaugytojų (administratorių) bei kitų sveikatos priežiūros specialistų (gydytojai, gydytojai odontologai, slaugytojai, akušeriai) mokymus, kurių tikslas − ugdyti sveikatos priežiūros darbuotojų nepakantumą korupcijai.

Tikslas − ugdyti sveikatos priežiūros darbuotojų nepakantumą korupcijai.

Organizavus ir įvykdžius mokymus buvo siekiama, kad sumažėtų medikų, toleruojančių korupciją, skaičius, būtų ugdomas nepakantumas korupcijai, pasikeistų pacientų ir gydytojų bendravimo kultūra, būtų sudaryta antikorupcinė aplinka. Taip pat kad mažėtų neoficialių mokėjimų atvejų.

Mokymuose siekta suteikti žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatos priežiūros specialistų ir pacientų tarpusavio santykių etiką, dovanų/kyšių atsisakymą ir motyvuoti kurti bei palaikyti įstaigoje nepalankią korupcijai aplinką, elgtis sąžiningai, rodyti sektiną skaidrumo pavyzdį, laikytis etikos ir elgesio kodeksų, pranešti apie pastebėtą korupciją, nepriimti „neoficialių mokėjimų“, „dovanų“, kyšių, vengti interesų konfliktų.

„Nekišk kyšio. Tai – nusikaltimas“

Korupcija apima visus sveikatos priežiūros sistemos dalyvius, todėl antroji reikšminga projekto dalis projekto buvo nukreipta ir į pačią visuomenę – jos švietimą. Siekiama didinti žmonių sąmoningumą, suvokimas, kad pats kyšio pasiūlymas – jau yra nusikaltimas. Sukurtos ir transliuotos socialinės reklamos, kurių tikslinė tema – korupcijos prevencija sveikatos priežiūros sistemoje.

Socialinė reklama apėmė 11 kompleksinių antikorupcinių informacinių šviečiamųjų kampanijų skirtingomis aktualiomis temomis − „Nekišk kyšio. Būsi tinkamai gydomas ir be jo“, „Nekišk kyšio. Tai – nusikaltimas“, „Nekišk kyšio. Tai įžeidimas ir pažeminimas“, „Nekišk kyšio. Padėkok gydytojui“; „Nekišk kyšio. Jis – atgyvena“; „Nekišk kyšio. Investuok į save“, „Nekišk kyšio. Geroji antikorupcinė patirtis“, „Nekišk kyšio. Už gydymą jau susimokėjai. Tikslinė auditorija – plačioji visuomenė“, „Nekišk kyšio. Skatink medicinos pažangą“, „Nekišk kyšio. Būk budrus ir stebėk viešuosius pirkimus“, „Nekišk kyšio. Pranešk pastebėjęs“. Kampanijos buvo viešinamos per radiją, spaudą, internetą ir socialinį tinklą „Facebook“.

Siekiant kuo efektyvesnės sklaidos, aktyvios komunikacijos ir grįžtamojo ryšio su tikslinėmis grupėmis, buvo koordinuotai administruojama Plano įgyvendinimo sklaidai skirta „Facebook“ paskyra, rengiamos papildomos „komunikaciją pastiprinančias“ informacinės žinutės, atsakant į klausimus, komentuojant ir palaikant komunikaciją su tikslinėmis grupėmis, taip pat panaudojant komunikacijos metu gautą informaciją.

Veikla prisidėjo prie visuomenės, sveikatos priežiūros sistemos darbuotojų antikorupcinio švietimo ir informavimo, antikorupcinių nuostatų, antikorupcinio sąmoningumo formavimo, netoleruojančiųjų korupciją asmenų pilietiškumo, sveikatos priežiūros sistemos darbuotojų etikos vertybių, atsparumo (nepakantumo) korupcijai populiarinimo.

Straipsnis finansuojamas iš Europos sąjungos struktūrinų fondų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos