Tačiau Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto departamento Vandens transporto skyriaus vedėja Jelena Antonevič teigia, kad iki šiol, praėjus dviems metams nuo kvietimo, negauta nė vieno pasiūlymo dėl jūrų greitkelių projekto.
„Kvietimas teikti pasiūlymus dėl jūrų greitkelių projektų galioja iki 2013 metų. Tačiau Susisiekimo ministerijai dar nebuvo pateiktas nė vienas lietuvių pasiūlymas jungtis su kitomis šalimis. Pasiūlymą rengti turėtų du skirtingų Europos Sąjungos (ES) šalių uostai, finansavimas būtų skiriamas iš transporto programos TEN-T. Pasiūlymų laukiame – susisiekimo ministro įsakymu yra sudaryta projektų atrankos komisija“, – teigia J.Antonevič.
Šiuo kvietimu ES siekia padidinti krovinių mobilumą Baltijos jūros regione, įgyvendinant Baltijos jūros regiono strategijos prioritetą – didinti Baltijos jūros regiono patrauklumą ir prieinamumą. Baltijos jūros regionas yra labai svarbi Rytų ir Vakarų, Šiaurės ir Pietų Europos sankryža, susisiekiant su užuosčio teritorijomis Europoje ir Azijoje.
Iš jūrinių keltų krovinius perkėlus į geležinkelio vagonus, išskirsčius juos į krovinines mašinas, prekės galutinį vartotoją Baltijos jūros regione pasiektų greičiau keliaudamos iš bet kurios pasaulio vietos. Konteineriuose ir treileriuose vežamų prekių nuolat daugėja ir prognozuojama, kad jų kiekiai sparčiai didės.
Baltijos jūros valstybės bendradarbiauja plėtojant jūrų greitkelių Baltijos jūroje koncepciją ir šiuo skelbimu kviečia konsorciumus, kurių sudėtyje būtų bent jau uostai ir transporto operatoriai, siūlyti jūrų greitkelių Baltijos jūros regione projektus.