„Expo 2015“ nepaprastasis komisaras Giuseppe Sala: „Pasaulinėje parodoje Milane – ir dėmesys maistui“

Kas yra „Expo“? Kažkas panašaus į olimpines žaidynes? Galimas daiktas, tačiau pasaulinė paroda – žymiai svarbesnis įvykis. Jeigu ne 1889 metų „Expo“, Paryžiuje niekada nebūtų pastatytas Eifelio bokštas. Kiekvienas pasaulio miestas svajoja surengti „Expo“ ir šešiems mėnesiams sutelkti į save visos planetos dėmesį. Kaip sekasi Milanui, 2015-ųjų „Expo“ sostinei?
„Expo 2015“ nepaprastasis komisaras Giuseppe Sala
„Expo 2015“ nepaprastasis komisaras Giuseppe Sala

Apie tai 15min.lt kalnbėjosi su Italijos užsienio spaudos asociacijoje parodą pristačiusiu Milano “Expo” komisaru Giuseppe Sala.

– Iki pasaulinės parodos Milane lieka šiek tiek daugiau nei 500 dienų. Kiek valstybių pareiškė ketinimą dalyvauti pasaulinėje parodoje?

– Turime sutartis su 138 pasaulio valstybėmis. Dalyvaus 20 stambių regionų – metropolijų, prisijungs ir svarbios tarptautinės organizacijos, tokios  kaip Jungtinės Tautos, Europos Komisija, taip pat – didelės nevyriausybinės organizacijos, verslo įmonės.

– Iki pasaulinės parodos Milane lieka šiek tiek daugiau nei 500 dienų. Kiek valstybių pareiškė ketinimą dalyvauti pasaulinėje parodoje?
– Šiuo metu turime sutartis su 138 pasaulio valstybėmis. Dalyvaus 20 stambių regionų – metropolijų, prisijungs ir svarbios tarptautinės organizacijos, tokios  kaip Jungtinės Tautos, Europos komisija, taip pat – stambios nevyriausybinės organizacijos, verslo įmonės.

– Ar ekonominė krizė, kuri purto Italiją, turės įtakos „Expo“ ruošimui?

– Reikėtų atskirti du skirtingus dalykus – „Expo“ organizacinę bendrovę ir atskiras vyriausybines įmones, kurios įsigijo tam tikrus žemės plotus bei rengia papildomus infrastruktūrinius projektus. Mūsų bendrovė turi pakankamą finansavimą.

– Gal galima keletą skaičių šia tema?

– Mūsų biudžetą sudaro 1,3 mlrd. eurų (4,48 mlrd. Lt).  Iš šios sumos 833 mln. eurų  (2,87 mlrd. Lt) skyrė vyriausybė. Aš pats, atsižvelgdamas į ekonominę situaciją, nutariau atsisakyti tam tikrų nelabai reikšmingų projektų ir sumažinau kaštus 300 mln. eurų (1,03 mlrd. Lt).

– Milano „Expo“ bus rekordinė paroda – dalyvių skaičiumi, investicijomis, ekspozicijos plotu?

– Mes rekordų vaikytis nežadame. Tarkime, pasaulinė paroda Šanchajuje 2010 metais buvo įspūdinga ir savo plotu – daugiau kaip 500 hektarų - ir dalyvių skaičiumi –  192 valstybės. Vis dėlto Milano „Expo“, manau, įeis į istoriją kaip viena didžiausių Europoje.

Jau turime, kaip minėjau, 138 valstybes – dalyves, mūsų parodos plotas sieks 11 mln. kvadratinių metrų. Tkimės, kad parodą aplankys 20 mln. lankytojų.  

– Kiek iš visų bus atskirų valstybių paviljonų Milane?

– Čia, manau, „Expo 2015” tikrai išsiskirs savo unikalia koncepcija. 60 valstybių investuos į savo paviljonų projektavimą ir statybą.

Mūsų naujiena – informaciniai klasteriai pagal geografines zonas, temas, koncepcijas. Jie bus mažesni savo plotu, tačiau daugelis didesnių finansinių išteklių neturinčios šalys juose galės dalyvauti. Paviljonai ir klasteriai lygiateisiškumo principu bus visi išdėstyti pagrindinėje „Expo“ miestelio gatvėje.

  – Kokia situacija su Lietuvos paviljonu?

„Expo 2015“ nepaprastasis komisaras Giuseppe Sala
„Expo 2015“ nepaprastasis komisaras Giuseppe Sala

– Žinau, kad Lietuva turės atskirą paviljoną, kurį projektuos ir statys iš savo finansinių išteklių, kaip ir kitos ES šalys.  Šiuo metu galiu pasakyti tik tiek, kad maždaug du trečdaliai valstybių jau baigė projektavimo darbus ir pradeda statybas.

– Kokių dydžio bus valstybių paviljonai? Ir kokie numatomi statybos kaštai?

– Mes galvojame apie statinius, kurių plotas bus nuo 1000 iki 4000 kv.metrų. Atskirų valstybių kaštai ir investicijos, žinoma, skirsis.

Tarkime, Vokietija, turės vieną didžiausių paviljonų, investuos maždaug 40 mln. eurų (138 mln. Lt) . Taigi, manyčiau, investicijos atskiriems paviljonams svyruos nuo 5 – 7 mln. eurų (17 – 24 mln. Lt) iki 30 – 40 mln. (103 – 138 mln. Lt).  

– Kiek žmonių iš viso dirbs Milano „Expo“ parodoje, kuri bus atidaryta nuo 2015 gegužės 1-osios iki spalio 31 dienos?

– Kol kas sunku apskaičiuoti. Kiekvienos valstybės paviljone dirbs jos atrinkti darbuotojai – nuo kelių dešimčių iki keleto šimto. Parodos metu, manau, iš viso “Expo” darbuosis keletas tūkstančių įvairių tautybių specialistų.

– Komisare, Milano pasaulinėje parodoje bus kalbama apie maistą?

– Taip, tai pagrindinė “Expo 2015“  tema. Manau, kad kiekviena pasaulinės parodos dalyvė turės, ką papasakoti, parodyti, pasidalinti naujienomis, supažindinti su unikaliais projektais.

Milane bus kalbama apie kokybišką ir saugią mitybą, apie gastronominės įvairovės išsaugojimą, apie nūdienos žmonijos patologijas, susijusias su neteisinga mityba, mitybos edukaciją ir daugelį kitų svarbių dalykų.

Milane bus ir Lietuva

Lietuva tapo 41 pasaulio valstybe, kuri pareiškė ketinimą dalyvauti Milano pasaulinėje parodoje.   

Kaip sakė Lietuvos ekspozicijos pasaulinėje parodoje „EXPO 2015“ generalinis komisaras Romas Jankauskas, Lietuva nusprendė statyti paviljoną: "Panašiai darys ir kitos regiono valstybės.   Idėja dalyvauti klasteriuose pasirodė nepatraukli ne tik dėl neapibrėžtos kaimynystės, bet ir dėl didelių kaštų: ten plotas suteikiamas nemokamai tik besivystančioms valstybėms,  o  kitiems dalyviams kainos yra aukštos." 

Lietuvai ir latviams italai skyrė po 11,5 aro sklypus, vienas šalia kito. Anot R.Jankausko, latviai planuoja pasaulinei parodai išleisti 4 mln. latų (20 mln. litų), mes, kaip ir estai, manome, kad išsiversime su 14 mln. litų viskam – statybai, dalyvavimui, kultūrinei programai.

Kol kas pinigai planuojami tik statybai.

 Lietuvos paviljonus pasaulinėse parodose paprastai aplanko po kelis milijonus žmonių (Japonijoje – 2 mln., Kinijoje – 6 mln., Ispanijoje ir Pietų Korėjoje parodos vyko tik tris mėnesius – beveik po 1 mln.). Pernai mūsų paviljonas Pietų Korėjoje buvo įvertintas sidabro apdovanojimu.  Tikimės sėkmės ir Europoje.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis