Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai slėnyje (I). San Fransiske dirbantis Audrius Masalskis: „Uber“ patys mane susirado

Kovo pradžioje su kolegomis vykome į konferenciją JAV, Ostine, Teksaso valstijoje. Pasidomėję, kur juda naujienų verslas, kokie svarbūs šiame versle mobilieji telefonai ir planšetiniai kompiuteriai, patraukėme į pažangiausią Amerikos valstiją Kaliforniją. Čia susitikome su keturiais lietuviais, kuriančiais ir gyvenančiais Silicio slėnyje. Kokia lietuvių, dirbančių žinomų prekės ženklų „Facebook“ ar „Uber“ įmonėse, kasdienybė?
Audrius Masalskis
Audrius Masalskis

Pirmasis šiame pasakojimų cikle – Audrius Masalskis, dirbantis firmoje „Uber“. Tai programėlė telefone ir puiki paslauga, kuria visi norintys ir atitinkantys „Uber“ standartus gali uždirbti pinigų mieste paveždami kitus miestiečius. Tam nebūtina tapti taksi vairuotoju ar prisirišti prie šio darbo.

Patys išbandėme „Uber“

Kalvotajame San Fransiske susiradome „Facebook“ grupę „Lietuviai slėnyje“. Čia paklausę, kas norėtų mums papasakoti, kuo kvėpuoja lietuviai, gyvendami inovacijų ir interneto eros verslų sostinėje, susipažinome su Audriumi.  Į jo darbovietę „Uber“ nuvykome naudodami šią programėlę.

Principas nesudėtingas: miestiečiai atsidaro programėlę, parašo, kur nori vykti, ir pakeliui vykstantis užsiregistravęs vairuotojas paima juos pavėžėti. Atsiskaitymas vyksta per programėlę, ten įvedus savo kredito kortelės duomenis, tad jokių grynųjų pinigų operacijų nevyksta.

Su vairuotojais atsiskaito „Uber“. Mokestis fiksuotas ir San Fransisko ribose tokiu būdu gali keliauti už septynis dolerius. Patys patyrėme, kad įprastas taksi yra bent 50 proc. brangesnis. Jei pageidaujate, programėle „Uber“ taip pat galima išsikviesti standartinį taksi ar limuziną.

Maždaug per dvi minutes nuo iškvietimo mus paėmė vairuotojas su švariu, apynauju automobiliu. Pakeliui dar pavėžėjome vieną portugalą, pasirodo, jis kuria savo verslą San Fransiske. Visi šauniai pasikalbėjome ir supratome, kad „Uber“ –  ne tik transportas, bet ir puikus būdas pabendrauti ir susipažinti.

Prieš pasineriant į pokalbį su Audriumi, štai truputis statistikos apie „Uber“:

  • „Uber“ vartotojų skaičius – 8 milijonai
  • Valstybių skaičius – 50
  • Miestų skaičius – 250
  • Registruotų vairuotojų – 160 000
  • Vartotojų skaičius – 8 mln.
  • Keleivių pervežimų per 2014 m. – 140 mln.
  • Nauji vairuotojai, kurie prieš tai neužsiimdavo keleivių pervežimu – 80 000
  • Vairuotojams „Uber“ išmokėta pinigų per 2014 m. – 650 mln. JAV dolerių
  • „Uber“ turi biurą ir Lietuvoje, jame dirba apie 10 programuotojų, pati paslauga Lietuvoje dar neteikiama.
Uber programele
„Uber“ programėlė


– Audriau, kaip atsidūrei San Fransiske ir „Uber“?

– Esu kaunietis, baigiau KTU gimnaziją, po to studijavau informatiką tarptautiniame Brėmeno Jacobs universitete. 2009 metais Londono universiteto koledže (UCL) baigiau programinės įrangos inžinerijos magistro mokslus. 2006-aisiais, po studijų Vokietijoje, bandžiau grįžti į Lietuvą ir pamėginau įsidarbinti vienoje didelėje bendrovėje, bet darbo interviu metu pamatęs, kad programuotojai ten dirba patalpoje be langų ir sėdi ant medinių kėdžių, supratau, kad reikia pabandyti laimės ieškoti svetur.

Netrukus susisiekiau su „Skype“ ir beveik per dvi savaites gavau darbą jų Talino biure. Tuo metu tai buvo viena moderniausių bendrovių Baltijos šalyse, kur programuotojai galėjo save realizuoti ir dirbti modernioje draugiškoje aplinkoje – biure turėjome sauną, dažnai po biurą klajojo kolegų keturkojai draugai. Padirbėjęs metus Taline, persikėliau į Londoną, o 2011 metais pasitaikė proga persikraustyti į Silicio slėnį, esantį prie San Fransisko, JAV.

Pagyventi slėnyje buvo mano sena svajonė – ten visada geras oras, JAV standartais liberali visuomenė, galimybė dirbti su sumaniausiais inžinieriais pasaulyje ir beveik visos didžiausios internetinio verslo bendrovės,  konkuruojančios tarpusavyje dėl programuotojų. 2013 metais, atsisveikinęs su „Skype“, Niujorke padirbėjau lietuvių įkurtame startuolyje „YPlan“, tačiau jau po metų mane per profesionalų tinklą „LinkedIn“ susirado firma „Uber“ – jų pasiūlymas buvo labai geras, būsimi kolegos – šaunūs ir draugiški, todėl šioje kompanijoje dabar darbuojuosi nuo rugsėjo mėnesio.

– Kokia „Uber“ darbo atmosfera, kas ypatingo šioje darbovietėje?

Konkurencija dėl geriausių darbuotojų didelė, tad įmonės pasirūpina ne tik maloniais dalykais kūnui, bet ir darbo vizomis imigrantams, padeda įsikurti persikėlus iš kitų miestų ar šalių ir pan.

– Kaip ir kitose didesnėse interneto bendrovėse, aplinka yra atvira, moderni, o darbo atmosfera jauki. Įmonėje vyrauja pasitikėjimas vieni kitais, rūpinamasi darbuotojais.

Maistas per pietus ir vakare yra įvairus, kokybiškas ir, aišku,  nemokamas. Visame biure yra mažos virtuvėlės, kuriose galima rasti daug rūšių užkandžių, vaisių, įvairių gėrimų, ledų.

Štai, pavyzdžiui, „Uber“ turi šaltos kavos čiaupą – šis gėrimas čia dabar labai populiarus. Šalia stovi ir labiau įprastas alaus čiaupas, taigi vakare galima išgerti bokalą tiesiog darbe su kolegomis.

Daroma viskas, kad žmonės darbe gautų visa, ko jiems reikia – pavyzdžiui, kai kurios įmonės moka už skalbyklos paslaugas, atveža privačiais autobusais į darbą ar turi įrengtus dienos centrus mažamečiams – už visas šias paslaugas mielai moka darbdavys, tam, kad būtų lengviau pritraukti talentingų inžinierių.

Galbūt ne visada tai yra gerai ir kai kurios bendrovės šiek tiek piktnaudžiauja tuo uždarydamos žmones tarsi į auksinį narvelį, kuriame jie praleidžia beveik visą savo laiką. Tarkime, kai kur vakarienė patiekiama apie 20 val. ir, jeigu nori jos sulaukti, žinoma, būsi darbe iki tos valandos. Bet vėlyvas vakaras biure nebūtinai reiškia įtemptą darbą – daug kur įrengti ir žaidimų kambariai, poilsio zonos.

Na, bet dauguma darbuotojų jauni, visus ilgesnės darbo valandos tenkina ir kitaip čia jau darbas net neįsivaizduojamas. Konkurencija dėl geriausių darbuotojų didelė, tad įmonės pasirūpina ne tik maloniais dalykais kūnui, bet ir darbo vizomis imigrantams, padeda įsikurti persikėlus iš kitų miestų ar šalių ir pan.

– Kuo žavi Kalifornija?

– Man čia labai patinka gamta, ji gan smarkiai skiriasi nuo įprastos Europoje – mėgstu apsilankyti Josemičio nacionaliniame parke, pasivaikščioti prie vandenyno, pasižvalgyti po sekvojų girias.

Čia taip pat puikus oras beveik visus metus, geros darbo galimybės inžinieriams, daug įdomių žmonių (nemažai atvykėlių – europiečiai). Ateityje neatmetu galimybės gyventi ir kitur, o galbūt ir grįžti į Lietuvą. Esu atviras ir kol kas tiesiog gyvenu šia diena.

Šiuo metu gyvenu miestelyje Palo Alto, kuris vadinamas Silicio slėnio lopšiu. Jis nuo San Fransisko, kuriame įsikūręs „Uber“ biuras, nutolęs apie 50 km, bet yra dalis San Fransisko įlankos metropolijos.

– Kaip keliauji, turi automobilį?

– Kadangi šiuo metu gyvenu rečiau apgyvendintoje slėnio dalyje, turiu įsigijęs ir dažnai keliauju automobiliu. Atsikraustęs į Kaliforniją išpildžiau vieną iš savo svajonių – įsigijau europiečių pagamintą automobilį, „Volkswagen Eos“, turintį neįprastą sulankstomą stogą.

Juo dažnai su drauge tiesiog keliaujame po Kaliforniją – pakrante iki Los Andželo,  į kalnus slidinėti, nacionalinius ir valstijos parkus, Napa ir Sonoma vyninių reginius. Manau, kad atviru automobiliu čia galima mėgautis apie dešimt mėnesių per metus – daug kas susižavi šia idėja ir bent kuriam laikui įsigyja kabrioletą.

Taip pat atsikraustęs į JAV išsilaikiau motociklininko teises (čia tai žymiai lengviau nei Europoje) ir dabar savaitgaliais su savo „Honda“ motociklu išvažiuoju pasivažinėti po apylinkes, kalnus, kurie supa slėnį, susitikti su kitais dviračiais draugais. Kasdien į darbą dažnai vykstu traukiniu, iki kurio nuvažiuoju dviračiu.

Audrius Masalskis
Audrius Masalskis

– Ką veiki laisvalaikiu? Koks tavo mėgstamas sportas? Kokios pramogos?

– Dažnai keliauju aplankyti atitolusių miestų ar parkų, kartais tiesiog užsuku į kino teatrą. Mėgstu važinėtis motociklu ar dviračiu. San Fransisko įlankos regione netgi turime profesionalią lietuvių dviratininkų grupę, tačiau prie jos nedrįstu prisijungti.

Kol kas tik seku jų maršrutus, kurie siekia ir 200 km per dieną. Įsigijau ir kartais pavažinėju riedlente – manau, kad tai viena smagiausių transporto priemonių! Naujausias pomėgis – bėgimas.

Gegužės mėnesį ruošiuosi bėgti San Fransisko bėgime nuo vieno miesto kranto iki kito. Atstumas apie 12 km, nėra daug – galbūt įdomiau būtų nubėgti visą maratono distanciją, bet tam reikia gerokai daugiau treniruočių. Taigi man užtenka trumpesnių atstumų – mėgaujuosi bėgimu, nebandau išspausti iš savęs visų jėgų.

– Na, o kaip reikalai su merginomis? Pamenu, maestro Vytautas Kernagis dainavo apie Kalifornijos merginas ir lengvą vyną.

– Dar nuo Brėmeno studijų laikų turiu merginą – ji šiuo metu gyvena Niujorke, turi ten mėgstamą darbą ir įdomią specialybę. Kol kas mums tenka bendrauti per atstumą, bet dažnai ir aplankome vienas kitą – rytų ar vakarų pakrantėje.

Planuojame, kad netrukus ši situacija pasikeis. O šiaip San Fransiske, bent pažvelgus į didžiausių įmonių biurus, atrodo, kad vyrų yra gerokai daugiau nei moterų – deja, dauguma inžinierių yra vyrai.

Įmonės dabar labai stengiasi pritraukti kuo daugiau merginų, moterų, skatina jas studijuoti tiksliuosius mokslus, padeda atlikti praktiką, steigia palaikymo grupes ir panašiai. Tikėkimės situacija pradės gerėti.

– Kaip bendrauja lietuvių bendruomenė? Susibėgate, daug čia mūsiškių?

Bendruomenė šauni, turime daug renginių  – vasarą rengiama iškyla, rudens balius, švenčiame Kalėdas, minime Vasario 16 d.

– San Fransisko regione turime gan nemažą lietuvių būrį – jame galima rasti visas tris Amerikos lietuvių kartas. Pastaruosius keletą metų čia užsuka vis daugiau jaunų, darbščių, drąsių lietuvių – kai kuriems pavyksta įsitvirtinti ir pasiliekama ilgesniam laikui.

Bendruomenė šauni, turime daug renginių  – vasarą rengiama iškyla, rudens balius, švenčiame Kalėdas, minime Vasario 16 d. Kaip tik neseniai Stanfordo universitete šventėme kovo 11 d. ir žiūrėjome Mariaus Markevičiaus filmą „Kita svajonių komanda“, buvo šaunu!

Kartais bendraujame dideliame rate, kartais mažesniuose rateliuose. Vieni mėgsta organizuoti renginius, dalyvauti bendruomenės valdybos veikloje, kiti užsuka tik į renginius, po kurių grįžta atgal į labiau amerikietišką gyvenimą. Neseniai atvykęs jaunimas tikriausiai bendrauja daugiausiai. Manau, kad bendruomenę sudaro keli šimtai žmonių.

 – Ar esi pamišęs dėl naujų technologinių „daikčiukų“? Koks tavo svajonių automobilis? Ką pats naudoji dabar?

– Gyvenu netoliese „Tesla“ inžinerinio biuro, taigi jeigu turėčiau daug pinigų, įsigyčiau „Tesla“ gaminamą automobilį. Deja, jie kol kas labai labai brangūs. Tačiau, manau, „Tesla“ dabar kuria tai, kuo viso pasaulio žmonės, sumažėjus kainoms, netrukus naudosis masiškai – elektriniais automobiliais, kuriuos reguliariai atnaujinsime internetu, kad gautume naujas funkcijas ar pataisymus.

Darbe naudoju „Apple“ produkciją, tiek kompiuterį, tiek iPhone telefoną. Nors namie turiu ir PC sistemos kompiuterį – visi juk Lietuvoje užaugome su „laužtais“ Windows, negaliu jo lengvai atsisakyti.

Šiaip nesu pionierius ir neperku pirmųjų naujų produktų versijų – laukiu, kol jie bus patobulinti ir atpigs. iPhone pradėjau naudoti tik nuo 5 versijos, o naujojo Apple Watch įsigijimą svarstysiu bent nuo antros ar trečios versijos.

– Ką manai apie išmaniuosius laikrodžius? Matau nešioji „Pebble“ laikrodį ir „Jawbone“ žingsnių skaičiuoklį ant kitos rankos.

– Į išmaniuosius nešiojamus daiktus kol kas žiūriu kaip į žaidimą – abu šiuos daiktus gavau dovanų. Manau, kad jie dar pradiniame išsivystymo lygyje ir yra paprasti bei nelabai naudingi. Jeigu nebūčiau gavęs dovanų, tikriausiai pats jų neįsigyčiau.

Bet tikiu, kad ateityje jie bus labai populiarūs ir naudojami masiškai. Tikiuosi, kad jie padės mums sekti sveikatos būklę, matuos įvairius kūno ar aplinkos parametrus, galėsime nemažai užduočių atlikti tiesiog balsu.

– Ar seki Lietuvos naujienas? Kokius tarptautinius naujienų kanalus naudoji?

– Taip, stengiuosi neatsilikti nuo svarbiausių naujienų. Užsuku pasižvalgyti į antraštes „15min“, „Delfi“, „Lrytas“ ar LRT svetainėse, žvilgteliu į įdomesnius straipsnius. Taip pat paskaitau BBC, kaip kad įpratau daryti gyvendamas Londone.

Technologijų, savų hobių ir darbo temų naujienas skaitau per skaityklę, kuri sutraukia naujienas iš įvairių šaltinių. Taip patogiau ir greičiau gaunu tokias naujienas, kurios mane domina.

– Ar daug lietuvių lankosi Silicio slėnyje? Kokiais tikslais dažniausiai atvyksta?

– Jūs esate tikriausiai aštunti mano svečiai, kurie lankosi „Uber“ biure. Pastaruoju metu tikrai daug lietuvaičių užsuka su savo idėjomis ar jau įkurtais startuoliais – vieni ieško, kur pasisemti patirties, kiti žvalgosi kontaktų finansavimui, treti smalsauja, kaip žmonės čia dirba, gyvena. Visada mielai priimame, papasakojame, aprodome, supažindiname su kitais.

– Ką manai apie lietuvių galimybes vystyti globalius interneto verslus? Ar turime pakankamai talentingų žmonių ir gerų idėjų?

Manau, kad turime ir žmonių, ir idėjų, taigi viskas po truputį juda teisinga linkme.

– Manau, kad turime ir žmonių, ir idėjų, taigi viskas po truputį juda teisinga linkme. Tokie atvejai kaip „Vinted“ ar „YPlan“ padeda Lietuvos vardui būti žinomam tarp didžiausių rizikos kapitalo investuotojų.

Tai yra gerai, tikiu, kad bus dar daugiau idėjų iš Lietuvos ar lietuvių gyvenančių svetur, kurios išpopuliarės pasaulyje. Sutikau daug lietuvių, kurie dirba šioje srityje ir žinau, kad kai kuriems pasiseks.

– Kuri idėja, kilusi iš Lietuvos, tau labiausiai patinka ir didžiuojiesi, kad ją įgyvendino lietuviai?

– Žinoma, norėčiau paminėti „YPlan“, bet juos tik iš dalies galima kildinti iš Lietuvos – žmonės sukūrę šį projektą daug metų nebegyvena Lietuvoje, o įmonė buvo įsteigta Londone.

Tikriausiai sėkmingiausias labiausiai lietuviškas produktas – „Vinted“, jie užsitikrino solidų finansavimą, turi pagrindinį biurą Lietuvoje.

– Na, ir pabaigoje rekomenduok tris programėles mūsų skaitytojams, kurios šiuo metu yra tavo telefone ir manai, kad verta jas turėti ir jiems.

– Na, nelengva išskirti tik tris – telefone tikriausiai turiu daugiau kaip šimtą programėlių. Patinka treniruotėms skirta programėlė „Strava“ – ja gali sekti draugų ir savo bėgiojimo, važinėjimo dviračiu rezultatus bei progresą.

Ją naudojantys tampa aktyvesni – juk nenori atsilikti nuo draugų, tad tenka ir pačiam daugiau pasportuoti. Visa mano muzika dabar yra „Spotify“  – tai, mano nuomone, viena gražiausių ir patogiausių muzikos įrašų perklausymo programėlių.

Beje, joje galima rasti ir nemažai lietuviškos muzikos. Na ir trečioji – bendruomeniškumo principu paremta navigacijos programėlė „Waze“. Ją naudodami, kitiems galite pranešti apie spūstis kelyje. Programėlė taip pat nuolat matuoja automobilio vidutinį greitį ir, susidarius spūsčiai, informuoja kitus eismo dalyvius apie pasikeitusias sąlygas.

Visa informacija apdorojama „Waze“ sistemose ir naudojama surasti greičiausiam keliui iki darbo ar namų. Šią programėlę visuomet naudoju važiuodamas automobiliu į darbą ar iš jo.

– Ačiū, už pokalbį ir kad aprodei „Uber“. Jūsų „Uber“ biuras puikus! Kai būsi Lietuvoje, užsuk į „15min“ biurą.


Skaitytojus norime informuoti, kad šioje interviu serijoje laukia susitikimas su dar trimis lietuviais, gyvenančiais ir dirbančiais Silicio slėnyje ar San Fransiske. Sekite 15min.lt ir netrukus turėsite progą su jais susipažinti.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų