Kaip pranešė portalas belvpo.com, keturi Rusijos naikintuvai Su-27P į Baltarusiją buvo permesti iš savo dislokacijos vietos Karelijoje sekmadienį. Kol kas jie bazuosis Baranovičių karinėje bazėje.
„Koviniai lėktuvai į baltarusių žemę atvyko tam, kad kartu su Baltarusijos KOP ir priešlėktuvinės gynybos kariais budėtų saugant Sąjunginės valstybės oro sienas“, - skelbia belvpo.com.
Į Baltarusiją be keturių naikintuvų iš Rusijos perdislokuoti ir šeši pilotai bei 22 techninio personalo darbuotojai. Pabrėžiama, kad visi jie į Baranovičius kol kas atvyko be savo šeimų.
Rusijos naikintuvai Baltarusijos oro erdvę raižyti pradės (taip pat ir patruliuoti greta Lietuvos sienų) jau nuo antradienio. Rusijos orlaiviai Baltarusijoje patruliuos NATO oro policijos pavyzdžiu virš Baltijos šalių.
Šiuo metu neatmetama, kad netrukus Baltarusijoje gali atsirasti dar pora Rusijos naikintuvų. Tai padėtų įkurti pilnai funkcionuojantį Rusijos karinį dalinį kaimyninėje valstybėje. Be to taip būtų pilnai įgyvendintas Rusijos ir Baltarusijos susitarimo dėl budinčios Rusijos naikintuvų grandies ir karinės komendantūros įkūrimo pirmasis etapas (tai padaryti numatyta iki šių metų pabaigos).
Pagal susitarimą, antrame etape (iki 2015 metų) Baltarusijos teritorijoje atsirastų pilnai funkcionuojanti Rusijos aviacijos bazė.
Atsisakė savo naikintuvų dėl pinigų trūkumo
Kaip jau buvo skelbta, kitų metų pradžioje Rusija savo sąjungininkei Baltarusijai tai pat perduos keturis zenitinius raketų kompleksus S-300. Planuojama, kad šie kompleksai Baltarusijoje atsiras kitų metų pradžioje. O jau 2015 metais planuojamos bendros Baltarusijos ir Rusijos pratybos „Sąjungos skydas“ (rus. – „Щит Союза“). Pratybos vyks Rusijos teritorijoje.
Kaip jau skelbė 15min.lt, dėl pinigų trūkumo Baltarusijos karinės oro pajėgos galutinai atsisako Rusijoje pagamintų daugiafunkcinių naikintuvų Su-27. Viena tokio sprendimo priežastis – brangi orlaivių eksploatacija.
Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad pagrindinė sprendimo atsisakyti naikintuvų Su-27 priežastis gali būti skraidymo valandų resursų pabaiga. Atnaujinti skraidymo valandų resursams reikia nemažai pinigų, kurių Baltarusijos Gynybos ministerija tiesiog neturi.
Apie naikintuvus Su-27
Naikintuvai Su-27 (pagal NATO klasifikaciją – „Flanker“), kurių grandis iš Rusijos dabar bus dislokuota Baltarusijoje, pradėti gaminti dar Sovietų Sąjungoje. Tai yra daugiafunkcinis manevringas ketvirtos kartos naikintuvas, galintis vykdyti operacijas bet kokiomis oro sąlygomis. Pagrindinė jo kovinė užduotis – perimti ir išlaikyti persvarą ore.
Pirmas šio naikintuvo prototipo skrydis įvyko dar 1977 m. Sovietų kariškiams orlaivis pradėtas tiekti 1982 m. Tai yra vienas pagrindinių šio meto Rusijos naikintuvų.
Su-27 pagrindu yra sukurta ne viena orlaivio modifikacija – nuo mokomųjų iki fronto bombonešių. Šiais lėktuvas naudojasi ne viena pasaulio valstybė.
Naikintuvai Su-27 be kovinių užduočių naudojami ir aukštojo pilotažo pasirodymams įvairiose aviacijos parodose.
Per savo eksploatavimo laikotarpį naikintuvai Su-27 yra patekę į ne vieną incidentą. Oficialiai žinomos mažiausiai 26 šių orlaivių avarijos, per kurias buvo sudaužti lėktuvai, kai kuriose žuvo žmonių. Tačiau visada pabrėžiama, kad tikslus avarijų skaičius nėra žinomas.
Bent dvi naikintuvo Su-27 avarijos yra susijusios ir su Lietuva. 1990 m. rugsėjo 9 d. Italijoje, Trevizo provincijoje netoli Salgaredos miesto, tarptautinėje aviacijos šventėje atlikdamas parodomąją programą sudužo lietuvio Rimanto Stankevičiaus pilotuojamas Su-27.
Per katastrofą žuvo pilotas ir ant žemės buvęs žmogus.
2005 m. rugsėjo 15 d. Lietuvos teritorijoje, Šakių rajone, sudužo Rusijos karinių oro pajėgų.
Lėktuvas skrido iš Sankt Peterburgo (Rusija) į Kaliningrado sritį. Vėliau Rusija tvirtino, kad pilotas majoras Valerijus Trojanovas pasiklydo. Pasibaigus degalams pilotas katapultavosi, o naikintuvas sudužo.
Per incidentą niekas nenukentėjo, o parašiutu ant žemės nusileidusį pilotą sulaikė vietos policininkas.
Rusijos pusė vėliau tvirtino, kad pilotas pasiklydo sugedus navigacinei sistemai.