Konkursą vykdanti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) taip pat atrinko bendrovės „R & D Consulting“ bei Lietuvos gynybos ir saugumo pramonės asociacijos (LGSPA) koordinuojamus projektus, kurie taip pat bus remiami, BNS patvirtino agentūros programų skyriaus vyriausioji specialistė Edita Bagdonaitė.
„Vilniaus universitete suformuota gera vykdytojų komanda – visi jų jau turi patirties savo veiklos sferose, siūlomas unikalus sprendimas: projekte bus vystoma vertikalaus kilimo ir nusileidimo koncepcija“, – sakė ji.
Vilniaus universitetas žada kurti orlaivius kartu su Kosmoso mokslo ir technologijų institutu bei dar dvejomis įmonėmis, „R & D Consulting“ projekta vystys su Fizinių technologijų mokslo centru, tuo metu LGSPA – su Baltijos pažangių technologijų institutu bei dvejomis mažomis įmonėmis.
Kiekvienas iš projektų turėtų gauti iki 300 tūkst. eurų paramos – už tai kūrėjai turės iš viso pagaminti ir perduoti kariuomenei du orlaivių valdymo sistemos komplektus, kuriuose iš viso būtų keturi nuotoliniu būdu valdomi orlaiviai.
Antruoju eilėje esančiame „R & D Consulting“ projekte numatyta sukurti bepiločio orlaivių sistemą, kurioje bus įdiegta naujausi medžiagotyros ir lazerių technologijų specialistų sprendimai, tuo metu LGSPA žada kurti orlaivius su jau išbandytomis energetinėmis, orientavimosi naudojant vaizdų atpažinimą technologijomis.
Kiekvienas iš projektų turėtų gauti iki 300 tūkst. eurų paramos – už tai kūrėjai turės iš viso pagaminti ir perduoti kariuomenei du orlaivių valdymo sistemos komplektus, kuriuose iš viso būtų keturi nuotoliniu būdu valdomi orlaiviai. Komplektuose privalės būti dvi antžeminio valdymo stotys, du mobilūs video stebėjimo terminalai, aštuoni stebėjimo moduliai su dienine ir šilumai jautria kameromis, lazeriniais taikinių žymekliais, kurie būtų matomi tiek paprastais, tiek specialiais naktinio matymo prietaisais. Taip pat prašoma pridėti aštuonis pakraunamus akumuliatorius, kroviklius, du švyturio aptikimo prietaisus bei įrangą, skirtą orlaivių priežiūrai, transportavimui.
MITA atstovė tvirtino, kad projektams finansavimas bus skirtas etapais, pradžioje per pusmetį kūrėjai turės pagaminti patį nuotoliniu būdu valdoma aparatą ir pademonstruoti, kaip jis veikia, pristatyti, kokios technologijos jame bus taikomos. Antruoju etapu per metus turės būti sukurtas aparato energijos tiekimo šaltinis, valdymo sistema, lazeriniai žymekliai. Galiausiai pareiškėjai turės savo sukurtus bepiločius orlaivių prototipus išbandyti realiomis sąlygomis ir juos perduoti Krašto apsaugos ministerijai (KAM).
Konkurso rezultatai dar gali būti skundžiami per penkias darbo dienas.
Kariuomenė bepiločių orlaivių turi ir šiuo metu, jie naudojami įvairiuose mokymuose, pratybose ir tarptautinėse operacijose. Dalis jų buvo naudojama ir Afganistane.
Kaip anksčiau informavo KAM, nuotoliniu būdu valdomus orlaivius planuojama naudoti stebėjimo ir žvalgybos funkcijoms atlikti.
„Intelektinė nuosavybė priklausys tiems, kas sukūrė prototipus. Po to ministerija galės vykdyti pirkimus – jei prototipai, kuriuos jie galės išbandyti, jiems tiks, jie galės po to juos pirkti ir naudoti“, – tvirtino E.Bagdonaitė.
Planuojama, jog orlaiviai bus sukurti 2017-aisiais.
Iš viso konkurse dalyvavo devyni subjektai. Pretenduoti kurti orlaivius kariuomenei galėjo tik Lietuvoje registruotos mokslo įstaigos ar įmonės.
Kariuomenė bepiločių orlaivių turi ir šiuo metu, jie naudojami įvairiuose mokymuose, pratybose ir tarptautinėse operacijose. Dalis jų buvo naudojama ir Afganistane.