„Bell X-2“
Šio lėktuvo bandymai pažymėti skaudžia nelaime – 1956 metų rugsėjo 27 dieną žuvo pilotas Milburnas G. Aptas. Per tą patį skrydį pasiektas ir maksimalus lėktuvo greitis – kiek daugiau nei 3 300 km/val.
Lėktuvą kūrė Bello aviacijos korporacija, JAV karinis jūrų laivynas ir JAV Nacionalinis aeronautikos komitetas.
„MiG-25“
Šis 1970 metais sovietų pristatytas viršgarsinis lėktuvas buvo skirtas žvalgybai. Žvelgianti į jo sparnus JAV manė, kad „MiG-25“ yra labai manevringas.
Maksimalus šio lėktuvo greitis yra beveik 3 500 km/val., tačiau tuomet užsidegdavo lėktuvo varikliai. Saugus greitis – apie 3 000 km/val.
„SR-71“
Tai tikras inžinerijos stebuklas. Jis galėjo skristi 24 kilometrų aukštyje, o jo greitis siekė daugiau kaip 3 000 km/val. Globojamas inžinierių jis skraidė daugiau nei 30 metų.
Su šiuo lėktuvu skrydis iš Los Andželo į Vašingtoną truko 67 minutes – per tokį laiko tarpą „SR-71“ įveikdavo daugiau nei 4 000 kilometrų.
„X-15“
Tai greičiausias žmogaus pilotuojamas lėktuvas. Pirmasis jo skrydis buvo 1959 metų birželio 8 dieną. „X-15“ gali pasiekti daugiau nei 7 000 km/val. greitį.
Tik 3 tokio tipo lėktuvai buvo pagaminti. Juos kūrė JAV. Iš viso šie lėktuvai atliko 199 skrydžius, bet vėliau, 1968 metais, 300 milijonų dolerių kainavusi jų kūrimo programa buvo nutraukta.