Kompanijos „Oshkosh“ nuotr./Naujos kartos gaisrinis automobilis P-19R |
Kaip praneša portalas janes.com, JAV jūrų pėstininkų vadovybė su kompanija „Oshkosh Defense“ dar šių metų gegužės mėn. pasirašė susitarimą dėl naujos gaisrinės technikos gamybos, o jau rugsėjo gale pirmasis automobilis buvo pristatytas užsakovams. Pasibaigus bandymams ir kariškiams apsisprendus šią techniką įsigyti, jūrų pėstininkai gautų apie 200 naujųjų P-19R.
Nauji gaisriniai automobiliai pakeistų jau senstantį P-19A, kuris buvo sukurtas aštuoniasdešimtaisiais metais.
P-19R sukurtas ant sunkvežimio LVSR bazės, aprūpintas 600 arklio galios varikliu. Šešių varančių ratų mašinoje sumontuota nepriklausoma pakaba TAK-4.
„Tai garantuoja, kad šis automobilis gana dideliu greičiu galėtų važiuoti bekele, o jo platforma tuo pat metu išliktų stabili. Taip užtikrinama, kad įranga nėra kratoma ar sugadinama“, – teigia „Oshkosh“ atstovas Johnas Bryantas.
Vairuotojas yra centre. Tai ne tik pagerina apžvalgos lauką. Esant reikalui žmonės iš automobilio gali vienu metu iššokti pro abi duris, nelipdami vieni kitiems per galvas.
Kitas kompanijos atstovas Tomas Marckxas teigia, kad naujasis gaisrinis automobilis yra pajėgus gaisrą gesinti net ir važiuodamas.
„Mes panaudojome unikalią „Oshkosh“ technologiją, kuri leidžia naudojant siurblius važiuoti aplink įvykio vietą ir greitai reaguoti į naujai įsiplieskiantį židinį“, – sakė T.Marckxas.
Naujajame gaisriniame automobilyje sumontuota 3 tūkst. 785 litrų talpos vandens cisterna. Ją užpildyti galima iš bet kokio vandens telkinio ar gaisrinio hidranto. Greta cisternos vandeniui čia pat įrengta 492 litrų talpos cisterna gaisrinėms putoms ir 226 kg talpa kitoms gesinimo priemonėms. Tai leidžia gesinti bet kokio tipo gaisrus. Juolab, kad ir po automobilio dugnu yra įtaisytos angos vandeniui ir putoms, leidžiančios gaisrą gesinti tiesiai po mašina.
Gesinant gaisrą priekinis automobilio stiklas yra papildomas šlakstomas vandeniu ir taip aušinamas.
P-19R aprūpintas specialia kontrolės ir diagnostikos sistema. Keturių žmonių įgula ją valdo lietimui jautriuose ekranuose, kurie informuoja apie skysčių atsargas cisternose, stebimi degalų bakai, kontroliuojamas siurblių bei variklio darbas, sekamas slėgis padangose.
Vairas gaisriniame automobilyje P-19R įtaisytas per vidurį.
„Vairuotojas yra centre. Tai ne tik pagerina apžvalgos lauką. Esant reikalui žmonės iš automobilio gali vienu metu iššokti pro abi duris, nelipdami vieni kitiems per galvas“, – neįprastą sprendimą paaiškino T.Marckxas.
Konteineriai, kuriuose gabenamos gaisro gesinimo žarnos, įtaisyti automobilio šonuose.