Remdamasi šiuo pranešimu Rusijos naujienų agentūra RIA informuoja, kad du lėktuvai skrido virš neutralių Baltijos jūros vandenų išilgai Latvijos sienos. NATO naikintuvų pilotai identifikavo, kad vienas iš šių lėktuvų yra Rusijos elektroninės žvalgybos orlaivis IL-20. Jis skrido be skrydžio plano ir identifikavimo kodo.
KAM nuotr. /Belgijos naikintuvas F-16 |
NATO pilotai taip pat identifikavo ir lėktuvą TU-134, kuris neatsakinėjo į skrydžių valdymo dispečerių užklausas.
Praėjusią savaitę NATO naikintuvų pilotai vizualiai identifikavo net aštuonis Rusijos karinius lėktuvus, skridusius greta Latvijos sienų virš neutralių Baltijos vandenų. Latvijos gynybos ministras Artis Pabriksas anksčiau yra sakęs, kad jam kelia nerimą padažnėję Rusijos karinių lėktuvų skrydžiai greta Latvijos sienų.
NATO oro policijos misiją Baltijos šalyse šiuo metu atlieka Belgijos Karališkųjų oro pajėgų karių kontingentas, Lietuvą, Latviją ir Estiją saugantis naikintuvais F-16 „Fighting Falcon". Belgai šią misiją atlieka jau trečią kartą.
Buvo vienas slapčiausių SSRS orlaivių
Alex Beltyukov/commons.wikimedia.org nuotr./Rusijos žvalgybinis orlaivis IL-20M |
Rusijos žvalgybinis orlaivis IL-20 (NATO klasifikacijoje – Coot-A) yra radioelektroninės žvalgybos lėktuvas, 1968 m. sukurtas Sovietų Sąjungoje keleivinio modelio IL-18 pagrindu. Orlaivis skirtas atlikti žvalgybines užduotis, skrendant išilgai valstybinių sienų. Jis aprūpintas įvairiais elektroniniais prietaisais, išdėstytas išilgai korpuso ir skirtais radijo signalų perėmimui, žvalgybai, fotografavimui.
Salone iš pradžių buvo įrengtos šešios vietos radiotechnikos aptarnavimui. Vėliau šis skaičius padidintas iki aštuonių. Lėktuvo valdymo įgulą sudaro penki žmonės.
IL-20 buvo pirmas tokio tipo lėktuvas Sovietų Sąjungoje. Pirmas jo skrydis įvyko 1968 m. kovo 21 d. Iki 1969 m. lėktuvas buvo bandomas. Vėliau tai buvo vienas slapčiausių Sovietų Sąjungos orlaivių.
Kadangi Sovietų Sąjunga tais laikais turėjo kelis šimtus keleivinių orlaivių IL-18, išoriškai tokie patys žvalgybiniai lėktuvai taip pat buvo žymimi šiais simboliais.
IL-20 buvo pirmas tokio tipo lėktuvas Sovietų Sąjungoje. Pirmas jo skrydis įvyko 1968 m. kovo 21 d. Iki 1969 m. lėktuvas buvo bandomas.
Viešai prieinami rusiški šaltiniai skelbia, kad vakarų žvalgyba šį lėktuvą kaip šnipinėjimui skirtą orlaivį identifikavo tik 1978 m. Būtent tada NATO jam ir suteikė kodinį pavadinimą Coot-A.
Sovietų Sąjungai įsiveržus į Afganistaną, IL-20 buvo naudojamas ir šioje šalyje.
Žvalgybiniai orlaiviai buvo nuolat tobulinami, jie buvo aprūpinti galingesniais varikliais. Žinoma ne mažiau kaip aštuonios šio lėktuvo modifikacijos. Orlaivius Sovietų Sąjunga esant reikalui naudojo ne tik žvalgybai, bet ir kaip retransliatorius ar skraidančias vadavietes.
Devyniasdešimtaisiais, technikai senstant, dalis žvalgybinių IL-20 buvo perdaryti į transporto orlaivius, tačiau dalį jų Rusija pagal tiesioginę paskirtį naudoja ir šiandien. 2012 m. duomenimis, vis dar buvo naudojama 20 modernizuotų IL-20M.