Kaip rašoma Krašto apsaugos ministerijos pranešime, visureigių perdavimo ceremonijoje, vykusioje Gaižiūnų poligone, taip pat buvo įteikti pažymėjimai kariams, baigusiems naujųjų automobilių vairuotojų ir mechanikų mokymus. Trijų dienų mokymuose iš viso dalyvavo 21 Lietuvos karys.
„Nauji šarvuoti visureigiai – tai investicija, kuria pirmiausia siekiame padidinti tarptautinėse misijose tarnaujančių karių saugumą“, – komentuodamas Lietuvos kariuomenei skirtą įsigijimą, sakė kariuomenės Jungtinio štabo viršininkas pulkininkas Vilmantas Tamošaitis. Jis pabrėžė, kad Afganistane minos ir savadarbiai sprogstamieji užtaisai yra pagrindinės grėsmės tarptautinių pajėgų kariams ir taip pat priminė, kad maždaug prieš metus Goro provincijoje po karių visureigiu sprogus užtaisui, kariams gyvybę išgelbėti padėjo visureigio šarvai.
Šarvuoti visureigiai buvo įsigyti tarpininkaujant NATO techninio aprūpinimo ir teikimo agentūrai (angl. NATO Maintenance and Supply Agency, NAMSA). Šarvuotus ir specialiai pagal Lietuvos kariuomenės reikalavimus patobulintus „Toyota“ automobilius pagamino Norvegijos kompanija „Arctic Trucs Norge AS“ kartu su Čekijos kompanija SVOS.
„Atsižvelgiant į tarptautinių atsako į krizes operacijų, taip pat ir operacijos Afganistane specifiką ir į tai, kad tokiose operacijose kariai dažnai patruliuoja gyvenamose vietovėse, pagrindinis reikalavimas įsigyjamam transportui buvo, kad šis neatrodytų kaip karinis, bet kartu būtų pritaikytas karinėms užduotims“, – sakė Krašto apsaugos ministerijos Ginkluotės ir valdymo sistemų direktorius pulkininkas Valdas Šiaučiulis. Įsigyjant visureigius taip pat buvo reikalaujama, kad jie būtų apsaugoti nuo šaunamųjų ginklų, improvizuotų sprogstamųjų užtaisų ir būtų didelio pravažumo, nes kalnuotoje Goro provincijoje, kur dabar tarnauja dauguma Lietuvos karių, beveik nėra kelių arba blogomis oro sąlygomis šie yra neišvažiuojami.
Pasak plk. V. Šiaučiulio, įsigyjant visureigius Lietuvos kariams, buvo atsižvelgiama ir į partnerių patirtį. Panašius civilius visureigius naudojo ir Afganistano Goro provincijoje kartu su lietuviais tarnavę Islandijos atstovai, kurie sudarė provincijoje patruliavusias mobiliąsias ryšio ir stebėjimo grupes.
Be šarvuotos apsaugos, šie patobulinti visureigiai taip pat turi sustiprintą pakabą, padidinančią jų keliamąją galią ir specialiai šiems visureigiams sukonstruotą priekabą, leidžiančią transportuoti iki dvi tonas sveriančius krovinius. Visureigiai taip pat turi elektrines gerves, kurios gali būti sumontuotos automobilių priekyje ir gale. Dėl specialios ratų apsaugos automobiliai gali važiuoti pakankamai dideliu greičiu su peršautomis arba visiškai suplėšytomis padangomis.
Dvylikos šarvuotų visureigių įsigijimo projektas, kurio bendra vertė yra 15 mln. Lt, apima ne tik automobilių, bet ir vadinamojo logistinio paketo įsigijimą. Kartu su visureigiais perkama jų techninės priežiūros ir remonto įranga, taip pat techninės priežiūros mokymų paslaugos, automobilio atsarginės dalys, kurių gali prireikti automobilius eksploatuojant ekstremaliomis sąlygomis. Tai padės išvengti didesnių išlaidų ateityje, nes tiekėjai, su kuriais iš anksto nėra sutarta dėl paslaugų, vėliau gali nustatyti neproporcingai aukštas kainas už techninio aprūpinimo paslaugas ir atsargines dalis.
Gavus naujuosius automobilius, iš misijos Afganistane į Lietuvą bus grąžinta dalis visureigių, kurie nėra šarvuoti. Jie Lietuvoje bus naudojami karinio rengimo tikslais.
Šarvuotų visureigių „Toyota Land Cruiser“ įsigijimų projektą, kuris buvo pradėtas 2009 metais, planuojama baigti ir už visureigius galutinai atsiskaityti iki 2012 metų.
Didelę patirtį įsigijimų ir logistinio aprūpinimo srityje turinčios agentūros NAMSA, tarpininkavusios įsigyjant visureigius, pagrindinis uždavinys – teikti NATO valstybėms įvairiapusę logistinę paramą, ginklų sistemų ir karinės technikos priežiūros ir remonto paslaugas, organizuoti individualius ir bendrus įsigijimus ir atsarginių dalių tiekimą.