„Šie gausūs Rusijos skrydžiai žymi neįprastą aviacijos aktyvumą Europos oro erdvėje“, – sakoma NATO pranešime.
Aljansas nurodė, kad tarp tų lėktuvų buvo strateginių bombonešių, naikintuvų ir degalų papildymo ore lėktuvų, kurie buvo aptikti virš Baltijos jūros, Šiaurės jūros ir Atlanto vandenyno bei Juodosios jūros antradienį ir trečiadienį.
NATO sąjungininkai pasiuntė savo lėktuvus perimti ir atpažinti Rusijos lėktuvų, kurie taip pat buvo nuolat sekami radiolokatoriais nuo žemės, sakoma pranešime, kurį paskelbė Aljanso karinė būstinė SHAPE, įsikūrusi Monse vakarų Belgijoje.
Šie gausūs Rusijos skrydžiai žymi neįprastą aviacijos aktyvumą Europos oro erdvėje
Komentuodama šiuos incidentus, NATO nurodė, kad trečiadienį paryčiais aštuoni Rusijos kariniai lėktuvai – keturi strateginiai bombonešiai Tu-95, galintys nešti branduolinį ginklą, ir keturi degalų papildymo ore lėktuvai – buvo aptikti virš Šiaurės jūros, skrendantys tarptautinėje oro erdvėje.
Keturi Norvegijos naikintuvai F-16 buvo pasiųsti jų perimti.
Šeši iš tų lėktuvų vėliau pasuko atgal į Rusiją, o du Tu-95 toliau skrido virš Šiaurės jūros, kur buvo lydimi Didžiosios Britanijos naikintuvų „Typhoon“.
Po to tie du lėktuvai nuskrido virš Atlanto vandenyno, kur juos pasitiko Portugalijos naikintuvai F-16.
Abu bombonešiai galiausiai apsisuko ir nuskrido į vakarus nuo Britanijos, veikiausiai grįždami į Rusiją, nurodė NATO.
Trečiadienio popietę bent septyni įvairūs Rusijos kariniai lėktuvai buo perimti virš Baltijos jūros, o dar du Tu-95 ir du naikintuvai Su-27 buvo perimti Turkijos naikintuvų virš Juodosios jūros.
Antradienį septyni Rusijos lėktuvai praskrido virš Suomijos įlankos ir Baltijos jūros, kur juos pasitiko Vokietijos naikintuvai „Typhoon“, pasiųsti saugoti NATO rytinių sąjungininkių oro erdvės.
Tąsyk Rusijos lėktuvai pateikė savo skrydžio planą oro dispečeriams ir buvo įjungę signalų atsakiklius, tačiau nepalaikė radijo ryšio su civiliniu skrydžių valdymo tinklu.
Iš anksto nepaskelbti skrydžiai „kelia potencialią riziką civilinei aviacijai ... (nes) civilinių skrydžių dispečeriai negali aptikti tų lėktuvų arba užtikrinti, kad neįvyktų civilinių skrydžių sutrikdymų“, – rašo SHAPE.
NATO nurodė, kad šiais metais buvo perimta jau daugiau negu 100 Rusijos lėktuvų – maždaug triskart daugiau lyginant su padėtimi 2013 metais.