Rusijos Gynybos ministerija atkakliai tvirtina, kad jokio pavojaus susidurti keleivinaim laineriui, skridusiam į Romą su Rusijos karinių oro pajėgų lėktuvu nebuvo. Nes, kaip teigia Rusijos karinės aviacijos atstovai, abu lainerius skyrė 70 km. Be to, ministerijos atstovų teigimu, galimo susidūrimo vietoje rusai matė ir NATO naikintuvą.
Švedijos spaudos pranešimas
Keleivinis lėktuvas gruodžio 12 d. skrido iš Danijos sostinės Kopenhagos į Romą. Įskridus į Švedijos oro erdvę pastebėta, kad netoliese atsidūrė ir radarais nesusekamas karinis lėktuvas. Leidinys „Dagens Nyheter“ skelbia, kad šis incidentas įvyko Švedijos pietuose netoli Malmės miesto.
Įskridus į Švedijos oro erdvę pastebėta, kad netoliese atsidūrė ir radarais nesusekamas karinis lėktuvas. Dėl šios priežasties skrydžių operatoriai davė nurodymą keleiviniam lėktuvui keisti kursą.
Dėl šios priežasties skrydžių operatoriai davė nurodymą keleiviniam lėktuvui keisti kursą.
Tokią informaciją patvirtino ir Švedijos gynybos ministras Peteris Hultqvistas, kuris Švedijos radijui teigė, jog tai buvo rusų „Sigint“.
„Mes identifikavome jį padedant švedų naikintuvams“, – sakė jis. Švedijos gynybos ministras pabrėžė, kad karinis lėktuvas buvo išjungęs siųstuvą, kuris oro dispečeriams leidžia nustatyti jo buvimo vietą. „Tai rimta. Tai neturi prasmės. Ir tai paprasčiausiai pavojinga“, – sakė jis.
Beje, tai ne pirmas atvejis, kai Rusijos karinis lėktuvas vos nesusiduria su keleiviniu lėktuvu. Kovo mėnesį iš Kopenhagos skridęs SAS keleivinis lėktuvas vos nesusidūrė su rusų kariniu lėktuvu – šis skrido vos už 100 metrų nuo keleivinio lainerio. Švedijos karinių oro pajėgų vadas generolas majoras Michaelas Bidenas teigė, kad šį penktadienį įvykęs incidentas nebuvo toks pavojingas kaip ankstesnis įvykis.
Pasaulį sukrėtė ir kitas Rusijos karinių pilotų išpuolis, kai jie labai pavojingai užkirto kelią Norvegijos naikintuvams.
Rusijos versija: NATO yra „blogiečiai“, tai jie kelia pavojų
Rusijos Gynybos ministerijos atstovas, generolas majoras Igoris Konašenkovas neneigia, kad toks incidentas buvo, bet pateikia jį visai kitaip: „Gruodžio 12 d. tame pačiame rajone tarp keleivinio lėktuvo ir Rusijos lainerio pastebėjome NATO žvalgybos orlaivį (Boeing) RC-135“.
Ir pakartojo jau seną maldelę, kad „Rusijos lėktuvas vykdė skrydį pagal visus saugumo reikalavimus“.
Generolas majoras apkaltino NATO lėktuvus, kad tai jie tarptautinėje erdvėje skraido išjungtais transponderiais. Todėl ES ir NATO šalių nerimas dėl Rusijos karinių orlaivių keliamo pavojaus civilinės aviacijos saugumui, anot I.Konašenkovo, yra tik propaganda.
Europos komisija imasi priemonių
Europos komisija (EK) kreipėsi į Europos aviacijos saugumo agentūrą (EASA), prašydama ištirti kelis pastarųjų mėnesių incidentus ore, kai kariniai Rusijos lėktuvai vos nesusidūrė su civilinės aviacijos laineriais, gabenančiais keleivius.
„Tai – labai rimtas klausimas. Mes dirbsime išvien su civilinėmis ir karinėmis organizacijomis ir surinksime visą informaciją apie pavojingus skrydžius“, – sakoma Europos aviacijos saugumo agentūros direktoriaus (EASA) Patricko Ky pareiškime. Analizės rezultatus planuojama paskelbti 2015 m. kovo mėnesį.