Kaip praneša portalas belvpo.com, Baranovičių karinėje bazėje viskas paruošta ir Rusijos naikintuvų nusileidimo laukiama jau artimiausiomis dienomis. Oficialiai skelbiama, kad Rusijos karinės oro pajėgos dislokuojamos Baltarusijos žemėje tam, kad „kartu su Baltarusijos priešlėktuvinės gynybos kariais užtikrintų kovinį budėjimą saugant Sąjunginės valstybės oro sienas“.
Baltarusijoje kol kas bus dislokuota kovinių naikintuvų grandis. Rusijos kariškiai nuo vasaros važinėjosi po Baltarusiją ir aiškinosi, kurioje karinėje bazėje būtų geriausia dislokuoti orlaivius. Galiausiai buvo apsispręsta Rusijos lėktuvų baze paversti visai greta Lietuvos sienų esantį Lydos aerodromą.
Vėliau buvo persigalvota ir Rusijos kovinių lėktuvų grandžiai buvo parinkta šiek tiek toliau nuo Lietuvos esanti Baranovičių karinė bazė.
Kaip jau buvo skelbta, kitų metų pradžioje Rusija savo sąjungininkei Baltarusijai tai pat perduos keturis zenitinius raketų kompleksus S-300. Planuojama, kad šie kompleksai Baltarusijoje atsiras kitų metų pradžioje. O jau 2015 metais planuojamos bendros Baltarusijos ir Rusijos pratybos „Sąjungos skydas“ (rus. – „Щит Союза“). Pratybos vyks Rusijos teritorijoje.
Kaip jau skelbė 15min.lt, dėl pinigų trūkumo Baltarusijos karinės oro pajėgos galutinai atsisako Rusijoje pagamintų daugiafunkcinių naikintuvų Su-27. Viena tokio sprendimo priežastis – brangi orlaivių eksploatacija.
Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad pagrindinė sprendimo atsisakyti naikintuvų Su-27 priežastis gali būti skraidymo valandų resursų pabaiga. Atnaujinti skraidymo valandų resursams reikia nemažai pinigų, kurių Baltarusijos Gynybos ministerija tiesiog neturi.
Apie naikintuvus Su-27
Naikintuvai Su-27 (pagal NATO klasifikaciją – „Flanker“), kurių grandis iš Rusijos dabar bus dislokuota Baltarusijoje, pradėti gaminti dar Sovietų Sąjungoje. Tai yra daugiafunkcinis manevringas ketvirtos kartos naikintuvas, galintis vykdyti operacijas bet kokiomis oro sąlygomis. Pagrindinė jo kovinė užduotis – perimti ir išlaikyti persvarą ore.
Pirmas šio naikintuvo prototipo skrydis įvyko dar 1977 m. Sovietų kariškiams orlaivis pradėtas tiekti 1982 m. Tai yra vienas pagrindinių šio meto Rusijos naikintuvų.
Su-27 pagrindu yra sukurta ne viena orlaivio modifikacija – nuo mokomųjų iki fronto bombonešių. Šiais lėktuvas naudojasi ne viena pasaulio valstybė.
Naikintuvai Su-27 be kovinių užduočių naudojami ir aukštojo pilotažo pasirodymams įvairiose aviacijos parodose.
Per savo eksploatavimo laikotarpį naikintuvai Su-27 yra patekę į ne vieną incidentą. Oficialiai žinomos mažiausiai 26 šių orlaivių avarijos, per kurias buvo sudaužti lėktuvai, kai kuriose žuvo žmonių. Tačiau visada pabrėžiama, kad tikslus avarijų skaičius nėra žinomas.
Bent dvi naikintuvo Su-27 avarijos yra susijusios ir su Lietuva. 1990 m. rugsėjo 9 d. Italijoje, Trevizo provincijoje netoli Salgaredos miesto, tarptautinėje aviacijos šventėje atlikdamas parodomąją programą sudužo lietuvio Rimanto Stankevičiaus pilotuojamas Su-27.
Per katastrofą žuvo pilotas ir ant žemės buvęs žmogus.
2005 m. rugsėjo 15 d. Lietuvos teritorijoje, Šakių rajone, sudužo Rusijos karinių oro pajėgų.
Lėktuvas skrido iš Sankt Peterburgo (Rusija) į Kaliningrado sritį. Vėliau Rusija tvirtino, kad pilotas majoras Valerijus Trojanovas pasiklydo. Pasibaigus degalams pilotas katapultavosi, o naikintuvas sudužo.
Per incidentą niekas nenukentėjo, o parašiutu ant žemės nusileidusį pilotą sulaikė vietos policininkas.
Rusijos pusė vėliau tvirtino, kad pilotas pasiklydo sugedus navigacinei sistemai.