Lietuva iki šiol neprašė Vokietijos vyriausybės paduoti šarvuočių „Boxer“

Lietuvos vyriausybė nesvarstė galimybės pėstininkų kovos mašinas „Boxer“ pirkti ne iš gamintojų, bet iš Vokietijos gynybos ministerijos. Todėl savaitraščio „Welt am Sonntag“ straipsnyje pateikta informacija neatitinka tikrovės. Šarvuočios „Boxer“ gaminanti Vokietijos bendrovė nėra atsiėmusi savo pasiūlymo Lietuvai. Apie tai informavo Krašto apsaugos ministerija (KAM).
„Boxer“
„Boxer“ / KMW nuotr.

„Lietuvos krašto apsaugos ministerija nebuvo nei oficialiai, nei neoficialiai kreipusis nei į Vokietijos gynybos ministeriją,  nei į Vyriausybę dėl  Vokietijos kariuomenėje naudojamų pėstininkų kovos mašinų įsigijimo. Tokių svarstymų pirkti „Boxer“ ne iš bendrovės „Krauss-Maffei Wegmann“ (KMW), bet iš Vokietijos gynybos ministerijos, taip pat nebuvo“, – pirmadienį portalui 15min.lt pranešė Lietuvos KAM. 

Sekmadienį vokiečių savaitraštis „Welt am Sonntag“ paskelbė, kad Vokietijos gynybos ministerija neparduos Lietuvai pėstininkų kovos mašinų „Boxer“. Straipsnis sulaukė kritikos, nes mūsų šalies vyriausybė net nesiekė sudaryti tokį sandorį su Vokietijos vyriausybe. 

KAM yra paskelbusi pėstininkų kovos mašinų pirkimo konkursą, kuriame dalyvauja dešimt privačių karo pramonės bendrovių. Tarp jų yra ir vokiečių karo pramonės gigantė KMW, kuri siūlo Lietuvai pirkti pėstininkų kovos mašinas „Boxer“.

„Nė vienas iš šių gamintojų prašymo nėra atsiėmęs“, – sakė KAM. 

Ką reiškia tokia vokiečių savaitraščio paskleista informacija? „Vokietijos žiniasklaidos pranešimus vertiname kaip informaciją, neatitinkančią tikrovės“, – situaciją komentavo KAM. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Aleksandras Matonis
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Aleksandras Matonis

Gynybos temomis rašantis žurnalistas Aleksandras Matonis teigė, kad keistas pranešimas gali būti susijęs su Kremliaus propaganda: „Rusijai, kuriai bet kokie Lietuvos gynybos pajėgumai, išskyrus laivus ir šarvuotus sunkvežimius, yra ašaka gerklėje, labai pravartu pakurstyti Europos spaudoje visą šią aistrą. Kas tikriausiai ir padaryta.“

Žurnalistas sakė, kad tai primena klasikinę Kremliaus propagandos operaciją per žiniasklaidą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis