Augustas Didžgalvis: KMT – tokio krepšinio šou Lietuva dar nematė

Prieš kelias dienas mano bičiulis Robertas, Lietuvos lengvosios atletikos federacijos atstovas spaudai, klausė, ar vyksiu savaitgalį į Kauną, kur vyks nacionalinės lengvosios atletikos pirmenybės. Ir nors esu didelis atletizmo gerbėjas, tačiau gana mandagiai paaiškinau, kad tą patį savaitgalį Vilniuje vyks Karaliaus Mindaugo taurės (KMT) turnyras. Mano didžiausiam nustebimui, Robertas apie šį renginį net nežinojo.
Augustas Didžgalvis
Augustas Didžgalvis / Andriaus Zigmanto nuotr.

Tūkstančiai žmonių jau kelis mėnesius labai laukė šio turnyro – organizatorių pažadai ir sukurti lūkesčiai buvo gigantiški. Turnyrui reklamuoti buvo pasitelkta beprecedentė reklaminė kampanija. Išskyrus Lietuvoje organizuotą Europos čempionatą, nepamenu nei vieno taip plačiai šalyje reklamuojamo krepšinio renginio.

Jautėsi, kad marketingui nepagailėta nei pinigų, nei išmonės, nei pastangų. Tuo tarpu lengvosios atletikos federacija, organizuodama šalies čempionatą būtent tomis pačiomis dienomis, padarė sau meškos paslaugą. Vėliau lengvaatlečių vadovybė nuolat virkaus, kad atletikai trūksta gerbėjų ir talentų bei matomumo. Kurgi ne.

Du šimtai tūkstančių eurų – tokią KMT renginio sąmatą girdėjau neoficialiuose pokalbiuose tarp krepšinio funkcionierių. Pusė pinigų – prizams, pusė – organizavimui. Visiškai negirdėta, netgi sensacinga suma trijų dienų sporto renginiui: juk tai gerokai daugiau, nei pusė milijono litų. Visiškai akivaizdu, kad Lietuvos krepšinio lygai (LKL) šis renginys buvo strateginis, prioritetinis projektas.

Jautėsi, kad marketingui nepagailėta nei pinigų, nei išmonės, nei pastangų.

Galima drąsiai teigti, jog renginio kelias prasidėjo net prieš trejus metus: tuomet iš pagrindų pasikeitė LKL vadovybė – lygos prezidentu tapo turtingas verslininkas Remigijus Milašius, pakvietęs kartu dirbti talentingą komandą. Generaliniu direktoriumi tapo žinomiausias krepšinio teisėjas Romualdas Brazauskas, o komercijos vadovu – jaunas ir nepaprastai ambicingas Žygimantas Surintas, jau anksčiau neblogai pažįstamas besisukiojantiems krepšinio šeimoje.

Jų kolektyvas tučtuojau energingai ėmėsi darbo – susirado naujus rėmėjus ir sutvarkė rungtynių tvarkaraščius, modernizavo lygos prekinį ženklą, labai kokybiškai perkonstravo internetinį puslapį, įsikūrė prašmatniame biure pačiame Vilniaus centre. Pagamino programėles telefonams, suaktyvino kovą su lažybų sukčiavimu, o šiemet netgi surengė LKL klubų fotosesijas.

Sezono atidarymo, o ypač uždarymo vakarai tapo prestižiniais ir puošniais renginiais. Galų gale, visi LKL mačai tapo transliuojami – tai didžiulis, daugybę metų lauktas dalykas!

Tada lygos vadovybė padarė dar vieną didelį darbą – 2015 metais suorganizavo nuostabią LKL Visų žvaigždžių dieną. Iki tol šis tradicinis renginys būdavo banalus, kolegoms pabodęs, kartais tiesiog balansuojantis ant tragikomedijos ribos. Nuobodžiaudavo ir sportininkai, ir aptarnaujantis personalas – krepšininkai ten vykdavo nenorom.

Turnyrui reklamuoti buvo pasitelkta beprecedentė reklaminė kampanija. Išskyrus Lietuvoje organizuotą Europos čempionatą, nepamenu nei vieno taip plačiai šalyje reklamuojamo krepšinio renginio.

Bet pernai viskas įvyko diametraliai priešingai: šiuolaikiškas apipavidalinimas, dinamiška programa, sklandus įgyvendinimas ir išskirtinai palankūs atsiliepimai. Krepšinio kuluaruose jau tuomet buvo kalbama, kad pernai surengti Žvaigždžių dieną nepriekaištingai buvo garbės ir principo reikalas LKL komercijos vadovui Ž.Surintui, todėl į organizavimą mesti didžiuliai ištekliai, įdėtos kolosalios pastangos.

Iki tol Lietuvoje nematytas dėjimas per automobilį, gražiai padarytos vizualizacijos, sklandūs vedėjai, gražus šviesos šou – štai taip visi pamena 2015 metų LKL Visų žvaigždžių dieną. Renginyje tądien dirbę žurnalistai buvo devintam danguj, mat niekas nesitikėjo tokios kokybiškos šventės. Kartelė buvo užkelta labai aukštai, žiūrovų buvo pilna arena. Visi patikėjo, kad ir Žvaigždžių diena gali būti įdomi.

2015-iesiems einant į pabaigą paskelbta nauja žinia – tradicinį vyrų LKF Taurės turnyrą po savo sparnu priglaudžia LKL bei sulieja jį su Visų žvaigždžių diena. Visas šitas patiekalas pavadinamas KMT ir vyksta visą savaitgalį, tris dienas paeiliui.

Padažas – jau seniai tradiciniais tapę snaiperio ir dėjimų konkursai, o garnyras – solidi koncertinė programa, kurioje netgi ir viena brangiausių Lietuvoje atlikėjų, Justė Arlauskaitė-Jazzu. Žodžiu, išankstiniai krepšinio mylėtojų lūkesčiai buvo milžiniški. Visiems buvo smalsu, ką šiemet suorganizavo lyga, juo labiau kad bilietų kainos buvo tikrai labai aukštos – nuo 10 iki 60 eurų!

Pagaliau atėjo Vasario 19-oji – pirmosios kovos vyko „Lietuvos ryto“ arenoje. Įstabaus grožio dvikova tarp „Vytauto“ ir „Juventus“ – vienu metu Prienų komanda susikrovė virš 20 taškų pranašumą, tačiau besibaigiant mačui Utenos ekipa panaikino skirtumą: likus žaisti 21 sekundę skirtumas tarp komandų sudarė vos vieną tašką. Atrodė, įvyks neįmanomas dalykas!

Rungtynių pristatymas – neturintis visiškai jokių analogų Lietuvos sporto istorijoje, absoliučiai unikalus reginys.

Šiaip jau ramus ir santūrus „Juventus“ klubo direktorius Eimantas Skersis net ir sėdėdamas žiniasklaidos ložėje griaudėjo taip, kad atrodė tuoj sutrupės salės stogas. Bet sporte stebuklai pasitaiko ne taip ir dažnai, Aukštaitijos komandai teko pralaimėjimo kartėlis. Ir toliau sekė trys favoritų pergalės – „Žalgiris“, „Neptūnas“ ir „Lietuvos rytas“ be didesnių problemų žengė žingsnį į priekį.

Šeštadienį viskas panašiai – vėl favoritai dideliais skirtumais aplošė mažesnių biudžetų komandas. Tapo akivaizdu, kad dėl taurės kovos du amžini idėjiniai varžovai, Kauno ir Vilniaus ekipos.

Renginio įspūdį apkartino nebent desertu turėjęs tapti dėjimų konkursas, kuris parodė absoliutų lietuvių krepšininkų bejėgiškumą šioje siauroje srityje. Net nepamenu tokio skurdaus, prasto vaizdinio – beje, ir gana nevykusiai nufilmuoto. Visą padėtį gelbėjo nebent svečias iš Lenkijos, nuolatinis tokių konkursų dalyvis Rafalas Lipinskis. Lenkas lietuviams pademonstravo, ką apskritai reiškia dėjimai ir jų konkursas – jis jau daug metų visam pasaulyje rodo savo unikalius sugebėjimus ir nuolat pelno prizus. Toks yra jo verslas.

Išaušo sekmadienis – pagrindinė KMT diena, kurios taip visi laukė. Tik štai rungtynės dėl bronzos tarp Klaipėdos ir Prienų ekipų pasitaikė ypač nuobodžios ir sutraukė mažai žiūrovų. Netrukus renginio estafetės lazdelę perėmė snaiperių konkursas. Vėl visiškai nuobodus, silpnų dalyvių reginys.

Taip, tikrai skoningai sumaketuota kompiuterinė grafika, nuostabus garsinis Artūro Matkevičiaus (DJ Mamania) fonas, bet gražioje formoje nebuvo įspūdingo turinio. Kukliai priminsiu, kad pernai Žvaigždžių dienoje su vyrais besivaržiusi žinoma krepšininkė Ela Briedytė pusfinalyje pelnė net 25 taškus, vėliau triumfavusi konkurse ir nušluosčiusi vyrams nosį.

Matyt, šiemet organizatoriai pabijojo kviesti tritaškių karalienę, kad vyrams vėl nepridarytų gėdos – jie ir taip jos prisidarė vieną po kito švaistydami krepšio nelietusius kamuolius. Štai jums ir snaiperiai.

Renginio įspūdį apkartino nebent desertu turėjęs tapti dėjimų konkursas, kuris parodė absoliutų lietuvių krepšininkų bejėgiškumą šioje siauroje srityje.

Per tris dienas krepšinio gerbėjai ne tik galėjo nusifotografuoti su savo dievaičiais ar gauti autografą, ne tik susipažinti su įvairiausių Lietuvos komandų šokėjomis, bet ir sudalyvauti įvairiuose konkursuose – pavyzdžiui, vienu metimu nuo parketo laimėti kelionę į Tailandą ar Mauricijaus salą. Arba netgi klastingai spindintį, sportiškai atrodantį, lygos rėmėjų įsteigtą prizą – naujutėlaitį automobilį.

Tuos du mėginimus išlošti transporto priemonę taikliu metimu LKL projektų vadovas Edgaras Stankevičius, mano jau minėtas Ž.Surintas ir rėmėjų atstovas stebėjo kartu stovėdami ir sulaikę kvapą. Automobilis liko neišloštas, tačiau jokiame kitame Lietuvos sporto renginyje nepamenu tokio stambaus prizo.

Ir štai atėjo didis momentas – KMT finalas tarp Vilniaus ir Kauno. Nesutaikomi sportiniai priešai, ilga ir permaininga susitikimų istorija, tautinis derbis! Gi tai rungtynės, visada keliančios ažiotažą ir didžiulį susidomėjimą, mačas, kurį nuolat stebi daugybė žiniasklaidos ir kuriame priešiškų fanų triukšmas didžiausias, o neretai įvairūs incidentai persikelia ir už aikštės ribų.

Rungtynių pristatymas – neturintis visiškai jokių analogų Lietuvos sporto istorijoje, absoliučiai unikalus reginys. Su solidžia karaliaus kalba, žaliai ir raudonai (komandų spalvos) nušviestomis arenos pusėmis bei pučiamųjų orkestro gyvai atliekamas šalies himnas visai kaip Jungtinėse Valstijose!

Dvi priešiškos komandos išėjo į salę vienu metu, apsirengusios vienuolių abitais. Vėliau klausinėjau daug mačiusių ir gerokai daugiau patyrusių kolegų, ar jie matė kažką panašaus savo gyvenime: visi iki vieno man pripažino, kad rungtynių prezentacija buvo išskirtinė ir surežisuota įspūdingai, ne vienam šiurpuliukai kūnu prabėgo. O žurnalistai, patikėkite manimi, publika gana išranki. Vadinasi, galim, kai norim!

Apie finalo rungtynes rašyti beprasmiška, nes tai buvo nors ir įdomus, tačiau nelygiavertis krepšinis: žlugo viskas, ko tik nebandė griebtis „Žalgiris“. Gražiai apšviesta salė, ant išprotėjimo ribos balansuojantys jauni ir labai ambicingi treneriai, kurtinančiai skanduojantys fanai ir nuostabūs šokėjų pasirodymai. Tikras saldainiukas netgi ir tiems, kurie nesidomi krepšiniu.

Apsaugininkų nepelnytai apstumdytas vilniečių klubo prezidentas Gedvydas Vainauskas, milžiniško butelio šampano purslai „Lietuvos ryto“ rūbinėje, kilogramai spindinčio konfeti ant arenos grindų – tokiais akcentais baigėsi KMT turnyras šiemet. LKL antrus metus iš eilės sporto gerbėjus apdovanojo nuostabia ir labai profesionaliai suorganizuota krepšinio švente.


Augustas Didžgalvis yra ilgametis Lietuvos sporto fotografas ir kartais rašo apie tai, kas jam įdomu. Jo nuotraukas ne tik su sportu galite pamatyti www.didzgalvis.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis