Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti
2022 10 20

Dr. Austėja Landsbergienė: Kodėl svarbu ugdyti kiekvieno vaiko lyderystę?

Praėjusi Boso diena privertė susimąstyti apie lyderystę. Ar mes turime lyderystę mokyklose? Klasėse? Ar vaikai mato lyderius, kuriais norėtų sekti? Galų gale, ne tik norėtų, bet ir būtų verta? Norėtume, kad sektų?
Austėja Landsbergienė
Austėja Landsbergienė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Lyderystę – ypač kai kalbame apie lyderystės ugdymą – dažnai suprantame per siaurai. „Oi“, – sako tėvai, – „nenoriu aš jokio čia vadovo auginti, ir taip jų per daug!“

Lyderystė, mano giliu įsitikinimu, yra ir plačiau, ir svarbiau nei (tik) vadovavimas. Žmogus gali būti vadovas, bet visai ne lyderis. Kita vertus, kiekvienas mūsų turime didžiulį potencialą būti lyderiu kasdienybėje, bet nebūtinai imamės lyderystės, nes ji – ir didelė atsakomybė, kurią ne kiekvienas esame pasiruošę nešti.

Tad kaip ugdyti tą lyderystę?

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Globėjų diena Kaune
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Globėjų diena Kaune

Visų pirma, mokykime ir skatinkime vaikus prisiimti atsakomybę už savo ugdymo(si) patirtis. Atsakingi už savo ugdymąsi mokiniai rečiau užduoda klausimą „kam man to reikės?“, jų elgesys klasėje geresnis, galiausiai, supranta, kad ir rezultatas priklauso nuo jų įsitraukimo ir pastangų, o ne vien nuo tėvų ir / ar mokytojų.

Visų antra, kai sakau „ugdymo patirtis“, tai turiu omeny visas patirtis: ir būrelius, ir tarpusavio santykius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas