Dr. Austėja Landsbergienė: Ukrainos vaikų integracija į mokyklas – Europos patirtys

Europoje susitarta integruoti vaikus iš Ukrainos į ugdymo(si) procesą kuo skubiau – per tris mėnesius nuo atvykimo. Turint omeny, kad daugelis valstybių Europoje jau turėjo iššūkių dėl mokytojų trūkumo, didelių klasių ir COVID-19, suprantama, kad toks projektas – ne iš lengvųjų. Be to, atvykusiems vaikams reikia psichologinės pagalbos bei pagalbos mokantis kalbą.
Dr. Austėja Landsbergienė
Dr. Austėja Landsbergienė / Asmeninio archyvo nuotr.

Šiandien mokslininkų įvardijami šie didžiausi iššūkiai:

Bendruomenės lygmeniu:

  • Socialinė izoliacija;
  • Trikdžiai gaunant sveikatos pagalbą;
  • Socialinių garantijų trikdžiai;
  • Netolerancija (Lietuvoje, žinoma, ukrainiečiai pasitinkami su meile ir šiluma, tačiau ne visur).

Mokyklos lygmeniu:

  • Mobilumas (dažnai šeimų bandoma viena mokykla, kita mokykla ir pan.);
  • Tėvų įsitraukimo stoka (dažnai dėl kalbos stokos);
  • Tėvų pasitikėjimo ugdymo įstaiga stoka;
  • Finansinių resursų sėkmingai ir sklandžiai integracijai mokykloje trūkumas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis