Nors pats tokiu atveju turėčiau pasivaikščioti pėstute (nelabai tai mėgstu), šiai akcijai pritarčiau ir mielai degalinę išmainyčiau į batų parduotuvę. Visą dieną vaikščiočiau mieste ir stebėčiau vairuotojas, o po kokios savaitės su pasimėgavimu panagrinėčiau tos dienos avarijų ir Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų statistikos ataskaitas iš policijos.
Moterys yra geresnės vairuotojos, jeigu vertintume ne automobilių technikos išmanymą, o elgesį kelyje, elgseną reaguojant į įvairiausias eismo situacijas. Taip, geresnės.
Ievą pirma juosta aplenkęs vairuotojas nebūtų pavadintas skubančiu gaidžiu, o sekundę pavėlavusiam pajudėti nuo sankryžos vairuotojui Renata nesuteiktų flegmatiško asilo pravardės. Ugnė nesistengtų draginti su garsiai burzgiančiu civicu ir mielai pristabdytų tam, kad iš kiemo į pagrindinę gatvę galėtų įsukti Brigita.
Moterys yra geresnės vairuotojos, jeigu vertintume ne automobilių technikos išmanymą, o elgesį kelyje.
Kai prie vairo sėdi moteris, dažnai pasikartoja ankstesnėje pastraipoje minėti siužetai. Kai vairuoja vyras – kitaip. Ne šimtu procentų atvirkščiai, tačiau šių burnos, keikdamos kitus vairuotojus, prasiveria kur kas dažniau.
Neperėjau į feminisčių pusę, tikrai ne. Tačiau kad jos mažiau kreipia dėmesį į kai kuriuos nereikšmingus įvykius gatvėje ir daugiau dėmesio skiria tam, kas svarbiausia – sutikite, tai tiesa.
Kultūra
Taip, turiu galvoje kultūrą keliuose. Nors ji Lietuvoje keičiasi į gerąją pusę ir pagal eismo dalyvių veiksmų logiškumą mes tikrai pirmaujame palyginti su Pietų Europos valstybėmis, tačiau dar atsiliekame nuo be išimties visų Vakarų ir Šiaurės šalių.
Kalta istorija, ilgą laiką kamavusi priespauda? Pavydus lietuvių temperamentas? Turbūt visoms priežastims galima skirti po kruopą keliuose kunkuliuojančios košės. Tačiau, įvertinus tai, kas vyko prieš 10 metų, ir palyginus su dabartimi, išvada peršasi viena – sovietinis palikimas nedžiugina. O pakitusios galimybės integruotis į Vakarus – atnešė daug gerų pokyčių.
Bet vėlgi, dilema. Vairuotojų kultūros lygis Lietuvoje kyla daugėjant vairuojančių moterų. Prieš dešimtmetį jų buvo bene dvigubai mažiau. Tai nejaugi bendrą vaizdą gatvėse gerina tik jos? Tai tarsi klausimas šešių nulių zonoje – nelabai galima teoriškai į jį atsakyti.
Kaip tai atrodytų?
Taigi vėl grįžtam prie pradinės idėjos: prie vairo – tik moterys. Kas galėtų blogo nutikti? Galima prognozuoti, kad nestipriai išaugtų smulkių avarijų skaičius, kai eismo spūstyje vienas automobilis įvažiuoja į kito galą. Padaugėtų aikštelėse apibraižytų automobilių.
Kita vertus, policijai reikėtų mažiau patruliuoti – diržus segasi jau visi vairuotojai (išskyrus kaimus, kur vietos mužikai „taupo laiką“ – atrodo, šis procesas truktų ne 2 sekundes, o penkiolika minučių), telefonu prie vairo ir vyrai, ir moterys kalbasi taip pat dažnai. O greitį moterys viršija tikrai rečiau. Vairuoja keldamos pavojų kitiems eismo dalyviams – taip pat mažiau. Manau, pavojingo vairavimo atvejų tokią dieną sumažėtų beveik iki nulio.
Ir, svarbiausia, tokia diena turėtų būti ne savaitgalį. Juk vaikus į darželius/mokyklas veža dažniausiai moterys, o jeigu ir yra atvirkščiai, vieną kartą galima apsikeisti vaidmenimis. Juk ir eismas darbo dieną intensyvesnis, automobilių daugiau. Be to, pėstute pakulniuoti į darbą nepamaišytų niekam.
Gal verta pabandyti?