Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Paulius Sviklas: Lietuviški juodaodžiai – motociklininkai

Įsivaizduojama diskriminacija egzistuoja visur. JAV juodaodžiai įsivaizduoja, kad yra diskriminuojami baltųjų, Europoje feministės kovoja dėl lyčių lygybės, kuri egzistuoja jau seniai, o Lietuvoje motociklininkai įsivaizduoja, kad visi eismo dalyviai nusiteikę prieš juos.
Paulius Sviklas
Paulius Sviklas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Šviežiausias „diskriminacijos“ objektas – praėjusių metų spalio 11-osios įstatymų pataisomis. Jomis buvo nustatyta, kad motociklai nuo lapkričio 11 iki balandžio 1 dienos turi būti apauti žieminėmis padangomis. Šiomis dienomis, už lango šviečiant saulei, pataisa kaip reta aktuali.

Vietos išimtims čia nėra ir dauguma motociklininkų su tuo susitaikė – nusipirko žiemines (arba universalias) padangas, nusprendė pakentėti iki balandžio 1-osios arba rizikuoti ir kartais šviečiant saulei pasivėžinti.

Jeigu oras įšilęs iki 15 laipsnių, motociklą vasarinėmis padangomis sustabdęs pareigūnas vargu ar ką sakys išskyrus „Gero kelio“ – Lietuva ne Vokietija ir čia policininkai smegenis naudoja dažniau nei Vidurio Europos kolegos, kurie aklai pasitiki įstatymais. 

Kai oro temperatūra yra 5 ar 10 laipsnių, vasarinės padangos sukibimas ženkliai prastesnis nei šiltesniu oru

Jeigu oras vėsesnis, gal geriau važiuoti automobiliu?

Greičiausias Lietuvos motociklų lenktynininkas Šarūnas Pladas neseniai sakė, kad be balandžio 1-osios geriau nelįsti į gatves – kai oro temperatūra yra 5 ar 10 laipsnių, vasarinės padangos sukibimas gerokai prastesnis nei šiltesniu oru.

Yra ir manančių kitaip. Nemaža jų dalis – protingi motociklininkai, suvokiantys, kad prisnigus vairuoti „britvą“ gatvėje yra protinga tiek pat, kiek šokti iš ketvirto aukšto tikintis pataikyti ant pripučiamo vienviečio čiužinio, tačiau sušilus iki 15 laipsnių norėtųsi išvažiuoti į gatvę be baimės būti nubaustiems.

Juos galima suprasti. Vis dėlto dauguma motociklininkų yra geresni eismo dalyviai nei automobilių vairuotojai – jie geriau supranta vairuotojų etiketą, yra sąmoningesni ir atidesni.

Tą nesunku pajusti balandžio mėnesį, kai gatvės prisipildo motociklininkų, o automobilių vairuotojai dėl žioplumo arba netolerancijos jiems trukdo.

Specifinės motociklininkų grupės skiriamieji bruožai – „britva“, gražiai atrodantis šalmas iš prekybos centro, džinsai ir „lakierkos“

Tačiau yra kita motociklininkų grupė, kurios atstovai dažnai pasireiškia komentaruose po straipsniais.

Jų skiriamieji bruožai – „britva“, pats pigiausias, tačiau gražiai atrodantis šalmas iš prekybos centro, džinsai ir „lakierkos“.

Tokie „lakierkiniai“ „Yamaha R6“ vairuotojai dėjo visus šiam įstatymui pritariančius žmones į šuns dienas. Jie geriausiai žino, kaip valdyti motociklą, jie įsitikinę, kad vos nutirpus sniegui galima lįsti į gatves, o skaičius, kad praėjusią žiemą nežuvo nei vienas motociklininkas (žūčių pasitaikydavo ankstesnėmis žiemomis), jiems nesvarbus.

Būtent tokius šis įstatymas ir išsaugojo. Savo jėgas pervertinančius kvailius, kuriems motociklininko aprangą vilkėti „ne lygis“ ir kurie tarsi feministės klykauja dėl visko, kas jiems nepatinka. 

Kita vertus, tokių pacientų eilė natūralios atrankos procese ateis vasarą – gal šią, o gal kitą. Arba neateis, jeigu protas išsivystys iš pradinuko lygio.

Balandžio 1-ąją „tiuningo“ entuziastai savo automobiliams galės uždėti namų vonioje išblizgintus vasarai skirtus ratlankius

Kalbant apie balandžio pirmąją, galima prisiminti, kad nuskriausti iki to periodo jaučiasi ne tik motociklininkai.

Automobilių vairuotojai dėl vasarinių padangų sezono taip pat nejaučia didelio komforto.

Jau kovo viduryje dauguma miestų gyventojų mielai važinėtų vasarinėmis padangomis – automobilis su jomis valdomas geriau, jos rieda tyliau, o degalų sąnaudos sumažėja. 7 laipsniai šilumos yra ta riba, kai žiemines padangas galima keisti vasarinėmis – pastarosios esant tokiai ar aukštesnei temperatūrai dirba geriau.

Motociklininkai yra palyginti nedidelė niša visų eismo dalyvių sraute, o nedidelių grupių atstovai dažnai patiria vienokių ar kitokių nepatogumų.

Galima prisiminti ir automobilių „tiuningo“ entuziastus. Jų paklausus, kokios datos laukia labiausiai, atsakymas aiškus – balandžio 1-osios. Tada jie galės savo automobiliams uždėti namų vonioje išblizgintus vasarai skirtus ratlankius. 

Tie patys entuziastai neretai automobiliais važinėja tik vasaros sezono metu.

Jie nesiskundžia, kad keliai barstomi druska ir jų išpuoselėtų mašinų kėbulai supūtų po vieno žiemos sezono, o šaltajam sezonui tiesiog nusiperka kitą automobilį.

Įstatymai dažnai atlieka tokią funkciją – vardan naudos daugumai, jie diskriminuoja mažumas. „Skriaudžiamų“ juodaodžių ar feminisčių skundai dėl įvairių „nelygybės“ apraiškų blaiviai situaciją vertinančiam žmogui dažnai skamba juokingai. Kaip ir motociklininkų skundai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos