2022 12 12

Ramūnas Vilpišauskas: Kai turime tokių kolegų, ko gero, net opozicijos nereikia

Koalicinė Ingridos Šimonytės vadovaujama Vyriausybė dirba jau dvejus metus. Nepaisant krizių, per tą laiką nepasikeitė nė vienas ministras. Tačiau artėjant rinkimams politinis stabilumas taps vis didesniu iššūkiu, o koalicijos tvarumui daugiau rizikų kels jos pačios vidiniai nesutarimai, o ne opozicijos veikla.
Ramūnas Vilpišauskas
Ramūnas Vilpišauskas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Gruodžio 11 d. suėjo dveji metai nuo dienos, kai Seime prisiekė I.Šimonytės vadovaujamos centro dešiniųjų koalicinės Vyriausybės ministrų kabinetas. Tai jau 18-toji po nepriklausomybės atkūrimo Lietuvos Vyriausybė ir pirmoji, kuriai pavyko dirbti iki kadencijos vidurio nepasikeitus nė vienam ministrui.

Laimos Penek / LRVK nuotr./Ingrida Šimonytė Kyjive
Laimos Penek / LRVK nuotr./Ingrida Šimonytė Kyjive

Tai – stebėtinas stabilumas, kai nuo pirmųjų darbo dienų teko valdyti COVID-19 pandemijos krizę, o netrukus ir nelegalios migracijos, saugumo, energetinių išteklių kainų, infliacijos krizes.

Ministrų kabineto stabilumas pats savaime nėra vertybė, ypač jei paaiškėja, kad kuris nors iš kabineto narių yra nepajėgus ar dėl kitų priežasčių nebegali įgyvendinti Vyriausybės programos. Kita vertus, ministrų kabineto sudėties „perkrovimas“ nebūtinai suteikia teigiamą postūmį įgyvendinant programą.

Būtent programinių tikslų įgyvendinimas bei atsparumas nenumatytoms krizėms turėtų būti pagrindinis Vyriausybės veiklos vertinimo kriterijus. Tačiau šis komentaras yra ne apie I.Šimonytės ministrų kabineto pasiekimus (jų yra, bet mažiau, nei galima buvo tikėtis), o apie pagrindines rizikas tolesnei jo veiklai.

O tokios rizikos pirmiausia kyla iš pačios koalicijos vidaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis