07 01

Ramūnas Vilpišauskas. Ką Lietuvai reiškia Marine Le Pen pergalė Prancūzijoje?

Sekmadienį vykusiuose pirmalaikiuose parlamento rinkimuose Prancūzijoje apklausos prognozuoja pergalę Marine Le Pen Nacionaliniam sambūriui. Rezultatus gali koreguoti po savaitės vyksiantis antrasis rinkimų turas, tačiau visi pagrindiniai scenarijai prognozuoja politinę sumaištį ir neapibrėžtumą vienoje iš svarbiausių Europos Sąjungos valstybių.
Ramūnas Vilpišauskas ir Marine Le Pen
Ramūnas Vilpišauskas ir Marine Le Pen

Apklausos rodė, kad Nacionalinis sambūris gavo 33 proc. rinkėjų balsų. Antroje vietoje su prognozuojamais 28 proc. balsų buvo Naujasis liaudies frontas, apimantis platų spektrą kairiųjų partijų, įskaitant ir radikalius kairiuosius, o prezidento Emmanuelio Macrono centristų aljansas tik trečioje vietoje su 21 proc. balsų.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Rinkimų rezultatų laukimas Prancūzijoje
AFP/„Scanpix“ nuotr./Rinkimų rezultatų laukimas Prancūzijoje

Rinkimų rezultatų prognozes komplikuoja Prancūzijos parlamento rinkimų taisyklės, pagal kurias pirmame ture gali laimėti tik daugiau nei pusę visų balsų surinkę kandidatai. Jei tiek nesurenka nė vienas, tada visi, sulaukę bent 12,5 proc. rinkėjų palaikymo, varžosi antrame rinkimų ture.

Didelis rinkėjų aktyvumas reiškia, jog daugiau kandidatų gali varžytis antrame ture. Bet gali būti, kad antrame ture kai kuriose apygardose rinkėjai turės rinktis tarp prieš imigrantus pasisakančio Nacionalinio sambūrio ir prieš kapitalizmą bei turčius agituojančio kairiųjų kandidato. Ir vieni, ir kiti kritiškai vertina ES, NATO bei tarptautinius ryšius, o jų pažadų rinkėjams įgyvendinimas sukeltų viešųjų finansų krizę ir kapitalo pasitraukimą iš šalies.

Šiuo metu svarstomi du labiausiai tikėtini scenarijai. Vienas jų – „pakibęs“ parlamentas, kuriame nė viena politinė jėga neturės daugumos vietų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis