Ramūnas Vilpišauskas: Rusija suvienijo Vakarus

Nors nuo Rusijos plataus masto karinės invazijos į Ukrainą praėjo tik kelios dienos, Vakarų pasaulyje jau įsitvirtino konsensusas, jog tai iš esmės pakeis situaciją Europoje. Karo baigtis kol kas nėra aiški, tačiau tam tikrus pokyčius galima prognozuoti jau dabar.
Ramūnas Vilpišauskas
Ramūnas Vilpišauskas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasitvirtino tai, apie ką jau senokai viešai kalbėjo JAV prezidentas ir jo administracijos atstovai – Rusija ilgai neigusi, jog ketina pradėti karinę invaziją prieš Ukrainą, būtent to ir ėmėsi. Skirtingai nei savo šalies vidaus auditorijai teigia Rusijos institucijos ir jos kontroliuojama žiniasklaida, tai nėra tik riboto masto operacija Rytų Ukrainoje. Puolimas vyksta iš trijų pusių, įskaitant ir iš Baltarusijos, kuri taip dar kartą parodė, kad tapo visiškai priklausoma nuo Maskvoje priimamų sprendimų. Kartu Kremlius tiesiogiai prižiūri, kad referendumu vadinamas spektaklis Baltarusijoje nepateiktų netikėtumų.

Priklausys nuo karo baigties, kaip šis JAV žvalgybos prognozuotas, bet daugelį šokiravęs Kremliaus sprendimas pakeis Europą. Ji kol kas nėra aiški. Ukrainos karinės pajėgos ir visuomenė priešinasi sėkmingiau, nei daug kas manė. Bet karinė persvara yra Rusijos kariuomenės pusėje.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ketvirtoji Rusijos invazijos diena
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Ketvirtoji Rusijos invazijos diena

Tolesni karo scenarijai gali būti įvairūs, net ir laikantis prielaidos, kad Kremliaus šantažas atominiu ginklu yra tik spaudimo Vakarams priemonė. Tačiau jau dabar galima pateikti pirmuosius pastebėjimus apie galimus (geo)politinius pokyčius Europoje.

Tikėtina, jog šis karas turės ilgalaikį poveikį Vakarų ekonominiams santykiams su Rusija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis