Ramūnas Vilpišauskas: Rusijos agresijos fone Vakarų lankstumas būtų silpnumo ženklas

Praėjusios savaitės JAV ir NATO šalių pokalbiai su Rusija baigėsi be rezultatų. Rusijos atstovai, konstatavę, kad prieita aklavietė, paskelbė naujų grasinimų Vakarams. Vienybę išsaugojusios NATO valstybės turi ir toliau išlikti tvirtos, nepasiduoti šantažui bei laikytis principų, kurie sudaro Vakarų aljansų pagrindą bei nuo kurių tiesiogiai priklauso Lietuvos saugumas.
Ramūnas Vilpišauskas
Ramūnas Vilpišauskas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip ir galima buvo nuspėti, praėjusią savaitę įvykę trys JAV ir jos sąjungininkių pokalbių raundai su Rusijos atstovais nebuvo rezultatyvūs.

JAV suteikė galimybę Rusijai pabūti pasaulio žiniasklaidos dėmesio centre. Tačiau Vakarai nesiėmė svarstyti ultimatyvių Rusijos reikalavimų, kurie reikštų esminių NATO sutarties principų atsisakymą, taigi ir pačios NATO gyvavimo pabaigą. Be to, buvo rasti pokalbių formatai, surengiant Rusijos atstovų susitikimus ne tik su JAV atstovais Ženevoje, bet ir su NATO Briuselyje bei ESBO šalimis Vienoje, kurie leido pokalbiuose dalyvauti ir Rytų Europos šalims bei taip išlaikyti pasitikėjimą NATO partneriais.

„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./Vladimiras Putinas
„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./Vladimiras Putinas

Tuo pačiu JAV ir NATO atstovai pasiūlė Rusijai svarstyti priemones, galinčias sustiprinti tarpusavio pasitikėjimą, pavyzdžiui, keičiantis informacija apie karines pratybas ar tariantis dėl raketų dislokavimo. Taip buvo parodytas konstruktyvumas ir noras kalbėtis, nors tokio pobūdžio susitarimus praeityje Rusija jau yra sulaužiusi.

Svarbiausia, kad JAV ir kitos NATO narės laikėsi vieningos pozicijos, o NATO generalinio sekretoriaus Jenso Stoltenbergo vieši pasisakymai atspindėjo tai, kas rūpi Lietuvai ir kitoms Rytų Europos šalims.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis