Ar pavyks įtikinti reklamą portale 15min blokuojančius skaitytojus to nebedaryti? Ar įtikinsime juos, kad pajamos iš reklamos – tai vienintelės 15min pajamos, leidžiančios išlaikyti beveik 100 žmonių komandą, investuoti į kokybišką žurnalistiką ir portalo inovacijų vystymą?
O gal bus teisūs tie, kurie sakė, kad neįmanoma laimėti prieš reklamos blokuotojus (o tokių vartotojų Lietuvoje yra apie 15–20 proc.) ir kad šių naršymą bandantis apriboti portalas juos tik praras?
Tai klausimai, kuriuos kėlė kolegos, konkurentai, medijų ekspertai, žinoma, ir mes patys, kai pradėjome į reklamą blokuojančius skaitytojus nukreiptą kampaniją. 12 portalo žurnalistų įrašė specialius video, kuriuose pasakojo apie savo darbą ir prašė padaryti sąžiningą pasirinkimą – ištrinti 15min iš reklamą blokuojančių puslapių sąrašo arba pasirinkti mokamą planą ir portale toliau naršyti nematant reklamos.
Praėjo pusantro mėnesio, taigi kokie rezultatai?
Matome, jog, vartotojų, naudojančių reklamos blokavimą, sugeneruojamas puslapių pervertimas nukrito nuo 500 000 iki 130 000 per dieną. Vadinasi, didžioji dalis reklamą blokavusių žmonių išjungė reklamos blokavimą portale 15min. Kaip tai padaryti, paaiškinta čia.
Vertindami „Gemius Audience“ tyrimo rezultatus, matome, kad birželio mėnesį portale 15min perverstų puslapių skaičius netgi išaugo, lyginant su geguže, kai reklamą blokuojantieji portale naršė be jokių apribojimų.
Tiesa, birželį 15min sulaukė šiek tiek mažesnio realių vartotojų skaičiaus – portalą kompiuterio ekrane birželį naršė 1 008 398 vartotojai (palyginimui, gegužę – 1 019 546). Tačiau pagal šį parametrą kompiuterio ekrane krito visi didieji naujienų portalai – juk prasidėjo vasara, kai pagrindinis naujienų vartojimas vyksta mobiliajame telefone. Tad 15min džiaugiasi rezultatais mobiliuosiuose telefonuose – birželio mėnesį šioje platformoje portalą naršė daugiau vartotojų (534 844) nei gegužę (527 152).
Paklausite, o kas atsitiko su likusiais reklamos blokuotojais, kurie dabar kasdien portale 15min perverčia 130 000 puslapių? Tai – įvairiose šalies institucijose ir įmonėse dirbantys asmenys, kurių kompiuteriuose reklamą blokuoja tinklo administratoriai.
Šiandien ir patys galime pripažinti: neįvertinome, kad sistemiškai reklamą blokuojančių organizacijų dalis tokia didelė. Gaila, kad jose dirbantys asmenys netenka pasirinkimo. Laukia naujas uždavinys – keisti valstybinių įstaigų, įmonių vadovų ir tinklų administratorių požiūrį.
Sunku suprasti, kaip, pavyzdžiui, universitetas ar bet kuri kita valstybinė ar privati įmonė priima sprendimą blokuoti reklamą naujienų portale. Gal tuomet geriau blokuoti visą portalą, ne tik reklamas jame? Kokį signalą jie siunčia jaunimui ar savo darbuotojams? Kad žiniasklaida gali gyventi be pajamų? Gal ir universitetas ar įmonė taip gali?
Turbūt įdomu ir tai, kokia dalis 15min skaitytojų rinkosi mokamą paslaugą be reklamos? Tokių skaitytojų dabar apie 400: sumokėję 1 Eur per mėnesį siekiančią sumą jie portale naršo nematydami reklamos skydelių, o buvusioje jų vietoje mato ne tuščias erdves, o portalo turinį – naujienas, galerijas, videomedžiagas.
Beje, iš pasirinkusiųjų mokamą paslaugą 15min be reklamos dauguma rinkosi ne 6, o 12 mėnesių planą. Tai mums aiškus signalas, šie žmonės padarė labai sąmoningą, ne eksperimentinį pasirinkimą.
Kartu iš šios – už interneto žiniasklaidą jau pasirengusios mokėti auditorijos dalies – sulaukėme ir įdomių pasiūlymų, kaip toliau plėtoti mokamas paslaugas, ką išskirtinio pasiūlyti. Ateityje planuojame pasiūlyti įvairių portalo personalizacijos sprendimų, naujų skilčių ir technologinių sprendimų, kad 15min vartojimas jums būtų patogus, lengvas, o naujienos dar labiau atitiktų asmeninius lūkesčius.
Džiaugiamės tais, kurie tiki mumis. Mes pažadame nesustoti: kurti ir diegti drąsias inovacijas, toliau būti vertybių formavimosi žiniasklaidoje vėliavnešiu, priiminėti nepopuliarius, bet reikalingus sprendimus.
TAIP PAT SKAITYKITE: Tomas Balžekas: „Interneto higiena“: metas nusistatyti elgesio internete normas