Tomas Balžekas. Uždrauskite žiniasklaidą

Jau beveik dvidešimt metų esu žiniasklaidos verslo statybininkas. Man rūpi jos kokybė, pliuralizmas, galimybė jai augti ir vystytis, sveikas veiklos modelis, kuris leidžia planuoti ateitį ir žurnalistų indėlio į visuomenę stabilumą. Manau, kad vertybėmis grįsta žiniasklaida yra be galo svarbi mums visiems. Bet nuolat vis atsiranda koks siauraregis Saulius ar Mindaugas, kuris nori tas žiniasklaidos statybas pristabdyti.
Tomas Balžekas
Tomas Balžekas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Mane be galo erzina, kai nelabai ką savo veikla kuriantys žmonės pradeda elgtis populistiškai ir kelia grėsmę žiniasklaidai. Paimkime štai draudimus ir kitus įsikišimus.

Alkoholio reklamos draudimas – kasmet iš žiniasklaidos atimami 8 milijonai eurų, taip silpninant ją. „Remsime per medijoms skirtą fondą, kompensuosime, rasime būdus“ – tušti tuščių politikų plepalai. Gal ir kompensavote 10 proc. praradimo, bet žiniasklaidos rinka prarado beveik 10 proc. visų savo pinigų.

Monopolininko Lietuvos pašto įkainių prenumeruojamų leidinių pristatymui kėlimas 130 proc., prie kainos, per dvejus metus. Bam smūgis į kepenis ir taip vos gyvai spaudai, mirkite greičiau, išgyvensime su tiktokais, mažiau bus priekaištaujančių, užteks ir trijų sekundžių dėmesio koncentracijos į turinį.

Dabar pasitaikė dar viena gera proga prieš rinkimus, nes BaltCapgeito problema juk ne aplaidi vadyba ar perdėtas pasitikėjimas partneriu fonde, o lošimai ir jų reklama. „Uždrauskime“ choru suriko politikai.

Nukreipkime dėmesį nuo institucijų, kurios realiai praleido mega įvartį. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba, Lošimų priežiūros tarnyba – kam jas turime ir finansuojame, gal pirmiau ten prasieikime ir pakapokime galvas? Nes padarytas nuostolis ne 40 mln., jis yra dešimtimis kartų didesnis, padaryta milžiniška žala visai Lietuvos investicijų pritraukimo infrastruktūrai.

Ir šiaip jau draudimai yra autokratijų žaislai. Demokratijose tokioms problemoms, kaip alkoholizmas, lošimai, rūkymas, lengvieji narkotikai ir pan., spręsti reikia plataus matymo lauko, reikia ilgalaikės strategijos ir krypties, nuoseklaus darbo ir investicijų, visokeriopo poveikio vertinimo, daug daug švietimo ir komunikacijos ir dar begalės kitų dalykų.

Reikia ilgalaikės strategijos ir nuoseklaus darbo. Bet tam politikai neturi nei laiko, nei noro.

Bet tam politikai neturi nei laiko, nei noro. Kadencija trumpa, darbai plika akimi ir greitai nematomi. Uždrauskime reklamą. Visi pamatys, kad mes dirbam, kad mums rūpi.

O ar vertinate poveikį sportui, kultūrai, žiniasklaidai? Gal uždrauskite ir žiniasklaidą? Neabejoju, kad kai kuriems politikams to norisi.

Pažeidžiamos, silpnos, paperkamos ar palaužiamos keliais grašiais. Daug tokios jau ir turime, nes niekaip nesuvokiame, kad stipri žiniasklaida yra stipriausių valstybių bruožas. Gerai finansuojama, įvairialypė žiniasklaida į paviršių iškels visus mūsų skaudulius ir vers mus mąstyti, kaip juos spręsti, taip augsime greičiau. Tik ar politinėje padangėje kas nors to nori, ar kas supranta?

Bestuburizmas, veiklos imitavimas, kad tik pavyktų nesuklysti, čekiukų skandalai ir kita smulkmė užgožia esmę. O kur ši valstybė norėtų nukeliauti po 5, 10, 15 metų? Kas nors žinote? O kokie šios valstybės prioritetai? Kur visuotinė gynyba tokiu sunkiu geopolitiškai metu? Kur pokyčiai sveikatos, švietimo sistemose? Kur kultūros sureikšminimas?

Man, kaip ir jums, nepatinka priklausomybių kamuojami žmonės, esu tą matęs iš labai arti. Bet dar labiau nepatinka, kai pleistriukais gydomi lavonai, ir tą daro ne gydytojai, nes jiems būtų gėda, tą daro populistai politikai, kurie realiai nesiima esminių problemų ir nenori jokio tikro rezultato, nori tiesiog pabūti autokratais ir dar vienos kadencijos, duokdie.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis