Viktoras Daukšas: Pirkti automobilį ar problemą?

Lietuvoje vyrauja mitas, jog mūsų šalies gyventojų nevairuotas automobilis yra geresnis ir patikimesnis. Tą patvirtino ir neseniai Autoplius.lt atlikta apklausa. Keturi iš penkių lietuvių mano, kad geresnės būklės automobiliai yra tie, kurie dar nėra važiavę Lietuvos keliais.

Bet ar tikrai taip?

Vieni tvirtina, jog Vokietijoje geresni keliai, kiti mano, kad ir vairavimo kultūra aukštesnė. Prancūzijoje mažiau sniego ir barstomos druskos, todėl senesni automobiliai ne taip surūdiję. Vis dėlto kai kurie atšauna, kad Vokietijoje vairuotojai greitkeliuose spaudžia „iki dugno”, o prancūzai tiesiog nemoka prižiūrėti automobilių, ką jau kalbėti apie italus.

Vos pradėjus dairytis automobilio, „ekspertai” žeria kritiką ir Lietuvoje naudotoms transporto priemonėms. Esą jei lietuvis parduoda savo automobilį, vadinasi, su juo kažkas tikrai negerai. Neva lietuvis negali norėti naujesnio, geresnio, patogesnio ir savo automobilį parduoda tik tada, kai jis jau taip sugedęs, kad nebevertas taisyti.

Žinoma, pasižiūrėjus į mūsų automobilių parką, kuriame daugiau nei trečdalis transporto priemonių yra daugiau kaip 21 metų senumo, nieko nuostabaus, kad dalis vairuotojų, ypač provincijoje, važiuoja, kol „važiuoja”, ir tik automobiliui nepataisomai sugedus, jis yra  pardavinėjamas dalimis arba priduodamas į laužyną.

Optimistų, kurie tiki, jog automobilį galima įsigyti labai pigiai, netrūksta

Kiti Lietuvoje naudotus automobilius puola ginti ir tvirtina, kad vakariečiai automobiliais nesirūpina, nes daugiau uždirba ir jiems nesvarbūs gedimai, o štai taupūs lietuviai savo transporto priemones tausoja kone pedantiškai.

Jei paisysime visų mitų, nenusipirksime jokio naudoto automobilio, nes kad ir kur su juo būtų važinėta, atsiras bent viena legenda, kodėl būtent toje šalyje naudotas automobilis – netinkamas.

Nepasitikėjimą į Lietuvą įvežtais naudotais automobiliais sukūrė tūkstančiai lietuvių „auksarankių” meistrų. Jie įsigyja daugiau ar mažiau daužtą automobilį Vakarų Europoje, atlieka kosmetinį remontą ir pasiūlo patrauklią kainą. Optimistų, kurie tiki, jog automobilį galima įsigyti labai pigiai, netrūksta. Tiesa, jų optimizmas išblėsta, kai automobilį jau netrukus tenka apgyvendinti autoservise.

Tačiau tai nereiškia, kad visi į Lietuvą naujai įvežti automobiliai yra būtent tokie. Kokį 5–10 metų automobilį galėtų nusipirkti lietuvis, jei ne įvežtą iš užsienio? Lietuvoje per metus nuperkama vos keletas tūkstančių naujų automobilių. Rinkos poreikius užpildo naudoti automobiliai iš Vakarų, kur naujų automobilių pardavimas gerokai didesnis. 

Daugiau nei pusė automobilių pirkimo pardavimo sandorių įvyksta su jau šalyje registruotais automobiliais. Antrąjį šių metų ketvirtį nuolatinei registracijai įvežta 39,7 tūkst. naudotų automobilių, o pardavimų arba perregistravimų, kai lietuvis perleidžia automobilį lietuviui – 56,7 tūkstančio. Taigi dauguma vairuotojų norėtų Lietuvoje nenaudoto automobilio, tačiau perka tokį, kuriuo jau važiuota Lietuvos keliais.

Ieškant automobilio atsižvelgti į tai, kokioje šalyje automobilis buvo naudojamas, svarbu, tačiau tai negali būti pagrindinis kriterijus.

Svarbiausia neskubėti pirkti tokio, kuris atrodo lyg loterijoje laimėtas prizas – ir kaina gera, ir būklė puiki. Pirkėjai pagauti azarto, kad sumedžiojo gerą laimikį, paskuba jį įsigyti, praleisdami tokį svarbų veiksmą kaip automobilio patikra servise.

Kokia išvada? Pigių automobilių nebūna. Geriau sumokėti kiek daugiau, bet įsigyti automobilį, o ne problemą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs