08 29

Vladimiras Laučius. Seimo rinkimų lopšinė

Antrą Lietuvos nepriklausomybės dešimtmetį buvo įprasta apie rinkimus sakyti, kad juose trūksta idėjų. Trečią dešimtmetį, atėmus iš juridinių asmenų teisę remti politines jėgas, rinkimų kampanijos nuskurdo ir tapo tiesiog nuobodžios – ne tik turiniu, bet ir forma. O dabar situacija dar pablogėjo, nes atsirado šalutinis rinkimų poveikis: jie, po galais, migdo.
Vladimiras Laučius ir rinkimai
Vladimiras Laučius ir rinkimai

Kas lemia šį Morfėjaus efektą? Išskirčiau dvi priežastis. Pirma – tai, kad politikai ignoruoja politinės komunikacijos pamokas.

Tą ignoravimą gal ir buvo galima pateisinti, tarkime, 1997 ir 1998 metais, kai kone vienintelis tuo metu šios srities ekspertas Lauras Bielinis skaitė paskaitas politikams apie tai, kaip reikia ir nereikia komunikuoti, o šie žiūrėjo į jį po sovietmečio dar neatsigavusiomis akimis, klausėsi tokiems dalykams, kaip politinė komunikacija, dar neatsivėrusiomis ausimis ir bandė susigaudyti, kas čia vyksta.

Po sėkmingų Artūro Paulausko, Rolando Pakso ir Viktoro Uspaskicho rinkimų kampanijų (1997–2004), kuriose veiksminga komunikacijos technika parodė, ką gali, kitų politikų akys ir ausys lyg ir atsivėrė, bet – gana menkai ir toli gražu ne visų.

Arūno Valinsko rinkimų šou 2008-aisiais ir Ramūno Karbauskio socialinė propaganda („Naisių vasara“, pastoralė, blaivybė) 2016-aisiais atnešė sėkmę Seimo rinkimuose, bet šie du labai veiksmingos komunikacijos pavyzdžiai, ko gero, buvo vieninteliai.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Arūnas Valinskas Seimo rinkimų kampanijos metu
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Arūnas Valinskas Seimo rinkimų kampanijos metu

O kas dedasi kitų politikų galvose?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis