Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenkijoje prisimintas atvejis, kaip L.Kaczynskis spaudė pilotus skristi į Tbilisį

Lenkijoje vis dar nerimsta aistros dėl prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo tragedijos. Žiniasklaidoje vėl prisimintas 2008 metais įvykęs skrydis, kurio metu Lenkijos prezidentas ragino pilotą skristi tiesiai į Tbilisį, nors šis priešinosi.
Prezidentas L.Kaczynskis 2006 m. su V.Adamkum
V.Adamkus ir L.Kaczynskis / „Scanpix“ nuotr.

Lenkijos žiniasklaida rašo, kad Arkadiuszas Protasiukas, prie Smolensko sudužusio lėktuvo pilotas, buvo antrasis pilotas lėktuve, kuriuo Lenkijos prezidentas 2008 metų rugpjūtį keliavo į Gruziją. Su L.Kaczynskiu į Gruziją skrido ir Valdas Adamkus, Estijos, Latvijos valstybių vadovai.

Nors tuo metu pilotai manė, kad leistis Tbilisyje pavojinga, Lenkijos prezidentas ragino skristi į Gruzijos sostinę.

Lenkijos žiniasklaidoje skelbiamos šio skrydžio detalės. Anot piloto Grzegorzo Pietruczako, to skrydžio metu Lenkijos prezidentas įžengė į pilotų kabiną ir kaip kariuomenės vadas įsakė skristi į Gruziją.

Pagal iš anksto parengtą planą buvo nuspręsta, kad lėktuvas nusileidžia Azerbaidžane ir iš ten prezidentai į Tbilisį 300 kilometrų vyksta žeme. Sustojus Kryme L.Kaczynskis per savo patikėtinius perdavė pilotui, kad nori pakeisti planus ir skristi į Tbilisį. Dėl to būtų tekę skristi virš Rusijos teritorijos. Pilotui atsisakius, prezidentas asmeniškai įsakė skristi į Tbilisį.

Tačiau kapitonas teigė, kad nėra saugu skristi šiuo maršrutu, tuo metu dėl šio skrydžio nebuvo diplomatinio susitarimo, o Gruzijos oro erdvė nesaugi, be to, lėktuve nebuvo komunikacijos sistemos, kuria būtų buvę galima susisiekti su Rusijos lėktuvais. Taigi, piloto teigimu, lėktuvas galėjo tapti tiek Rusijos, tiek Gruzijos taikiniu, nebuvo aiški ir padėtis Tbilisio oro uoste. Galiausiai lėktuvas skrido į Azerbaidžaną ir iš ten prezidentai keliavo į Gruziją žeme.

Liudininkai teigia, kad konfliktas tarp kapitono ir Lenkijos prezidento buvo „dramatiškas“ – L.Kaczynskis nesuprato piloto sprendimo ir akivaizdžiai nervinosi.

Beje, lėktuvo kapitonui šis incidentas vos nesibaigė blogai – buvo atliktas tyrimas dėl jo nepaklusimo prezidento įsakymui. Tačiau vėliau prieita prie išvados, kad visi keleiviai nepriklausomai nuo statuso privalo paklusti kapitono, kuris užtikrina lėktuvo ir keleivių saugumą, įsakymams. Nustatyta, kad kapitono sprendimas buvo teisingas, o skrisdamas tiesiogiai į Tbilisį jis būtų sukėlęs pavojų.

Tiesa, nors šis incidentas rodo, kad Lenkijos prezidentas kartais nevengdavo pasinaudoti padėtimi net ir skrydžių metu, pabrėžiama, jog tai nereiškia, kad taip jis darė ir per tragišką skrydį į Smolenską. Bent iki šiol nėra jokių tai patvirtinančių duomenų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais