Lenkijos prezidento lėktuvui išgelbėti nuo katastrofos pritrūko penkių sekundžių

Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo pirmasis pilotas, pastebėjęs, kad laineris skrenda per žemai, bandė taisyti padėtį, tačiau pritrūko kelių sekundžių, kad varikliai įsibėgėtų ir kilstelėtų lėktuvą, rašo lenkų dienraštis „Dziennik Gazeta Prawna“.
Sudužęs Lenkijos prezidento lėktuvas
Sudužęs Lenkijos prezidento lėktuvas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Laikraštyje rašoma, kad šie faktai paaiškėjo ekspertams išanalizavus balandžio 10 dieną Lenkijos vyriausybinę delegaciją skraidinusio lėktuvo „Tu-154M“, kuris sudužo Rusijoje, prie Smolensko, juodųjų dėžių įrašytus paskutinių skrydžio minučių duomenis.

Pasak specialistų, šio modelio lėktuvų varikliai didžiausią galią gali pasiekti per maždaug dešimt sekundžių. Tačiau savirašių prietaisų duomenys rodo, kad pritrūko penkių sekundžių, jog orlaivis paskutinę akimirką būtų pakilęs aukščiau. Per tą laiką laineris būtų nuskridęs dar 400 metrų.

Jeigu toks manevras būtų pavykęs, lėktuvas galėjo nusileisti „ant pilvo“ ir galbūt dalis iš jame buvusių 96 žmonių būtų likę gyvi. Tačiau orlaivis sparnu kliudė medį, o tada apie išsigelbėjimą jau nebebuvo kalbos, nurodė „Dziennik Gazeta Prawna“.

Lenkijos prezidento lėktuvo įspėjimo ir navigacijos sistemų duomenys sėkmingai dekoduoti JAV laboratorijos bazėje, dalyvaujant Lenkijos specialistams, pranešė Tarpvalstybinio aviacijos komiteto (TAK) Technikos komisija.

„Nors blokai smarkiai mechaniškai apgadinti, visa informacija buvo sėkmingai nukopijuota ir dekoduota naudojant technologijų bazę UACS. Šiuo metu informacija tikrinama ir šifruojama, kad būtų galima pateikti duomenis skaitmenine forma ir tekstu“, – pranešė TAK.

Lenkijos prezidento L.Kaczynskio lėktuvas sudužo balandžio 10 dieną netoli Smolensko. Visi 96 žmonės, kurie buvo lėktuve, žuvo. Lenkijos aukštų pareigūnų delegacija skrido į gedulingus renginius į Katynę, kur 1940 metais NKVD darbuotojai sušaudė karo belaisvius lenkus.

TAK taip pat pranešė, kad TAK technikos komisija gegužės 7–11 dienomis toliau nagrinėjo tyrimo medžiagą ir atliktus tyrimus, kuriuose taip pat dalyvavo ekspertas iš Lenkijos, toliau buvo identifikuojami balsai lėktuvo įgulos kabinoje, kuriuos užfiksavo pokalbių savirašis įtaisas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų