Kaip praneša naujienų portalas newsru.com, vienas iš tyrimo dalyvių pareiškė, jog komisija priėjo išvadą, kad sąlygos, kuriomis bandė nutupdyti lėktuvą pilotas, buvo ekstremalios. Specialistų manymu, pilotas tai žinojo, tačiau vis tiek nusprendė leistis.
Šaltiniai kaip galimą pilotų klaidą įvardina ir tai, kad jie galbūt neatsižvelgė į kai kuriuos lėktuvo „Tu-154“ ypatumus. Ekspertai teigia, kad šių lėktuvų ypatybė yra ta, kad leisdamiesi greičiau nei 6 metrai per sekundę jie nusėda, kuomet vėl mėginama pradėti skristi horizontaliai. Tuo momentu jie greičiau praranda aukštį nei kiti lėktuvai. To galėjo neapskaičiuoti pilotai.
Tuo tarpu Lenkijoje trečiadienį iššifruoti juodųjų dėžių įrašai. Kaip pranešė Lenkijos karinis generalinis prokuroras pulkininkas Krzysztofas Parulskis, pilotai dar prieš nukrintant lėktuvui suprato, jog nepavyks išvengti katastrofos. Jis teigė, kad pilotai apie žūtį suprato likus 3–5 sekundėms iki tragedijos.
Kaip paskelbė prokuroras, ekipažo žodžiai prieš katastrofą buvo „dramatiški“. Tačiau jis neatskleidė, ką konkrečiai kalbėjo pilotai.
Pranešama, kad pilotai kalbėjo trimis kalbomis: lenkų, rusų ir anglų. Iššifruotuose pokalbiuose girdėti pilotų tarpusavio kalbos. Kol kas neatskleidžiama, ar yra informacijos, kad ir keleiviai žinojo, jog lėktuvas tuoj suduš. Ar pilotai kalbėjo su keleiviais dėl leidimosi į oro uostą, paaiškės, kai bus iššifruoti ir sinchronizuoti visi įrašai.