„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2009 08 14

Lietuva įvykdė Rusijos reikalavimus, bet pasienio eilės nemažėja (atnaujinta 16.18)

Lietuva perdavė Rusijai patikimų vežėjų sąrašą, kuriems neturėtų būti taikoma sustiprinta Rusijos kontrolė, praneša Muitinės departamentas.
Vilkikų eilės abipus Latvijos-Rusijos pasienio driekiasi po 15 km.
Vilkikų eilės abipus Latvijos-Rusijos pasienio driekiasi po 15 km. / BFL nuotr.

Dėl tokio sąrašo perdavimo susitarta ketvirtadienį vykusiame Lietuvos bei Rusijos muitinių vadovų susitikime Maskvoje.

Rusija sutiko atšaukti griežtą vilkikų tikrinimą pasienyje, tačiau už tai pareikalavo, kad į šią šalį nebūtų įleidžiamos 29 Lietuvos įmonės, kurios esą praeityje padarė nemažai nusižengimų. Lietuvos muitinės pareigūnai sutiko laikinai šioms įmonėms sustabdyti leidimų gabenti krovinius išdavimą.

Chaosas dar užtruks

„Linavos“ generalinis sekretorius Valdas Gilys 15min.lt teigė, kad šiuo metu situacija pasienyje vis dar nepakito, nors Rusijos muitinės jau yra gavusios oficialius raštus, kuriuose liepiama atšaukti sugriežtintą Lietuvos vilkikų patikrą.

Pasak V.Gilio, chaosas pasienyje gali užtrukti iki kitos savaitės vidurio. Esą nėra aišku, kiek „juodajame sąraše“ esančių įmonių vilkikų laukia eilėse ir ar jiems bus leista pabaigti dabartinio užsakymo gabenimą.

Atsargų užteks penkioms dienoms

Terehovo pasienio posto, kuriame susidariusios didžiausios eilės, pralaidumas siekia 400 automobilių per parą. Šiuo metu ten nusidriekusi beveik dvidešimties kilometrų ilgio eilė.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) šiame poste įrengė koordinacinį punktą, kuriame vairuotojams dalinamas vanduo, šiltas maistas, veikia lauko virtuvė. Pasak PAGD, nugabentų atsargų užteks penkioms dienoms.

Užkirstas kelias stambioms bendrovėms

Į „juodąjį sąrašą" pateko ir viena didžiausių Baltijos šalyse logistikos kompanijų „Girteka“, kurios automobilių parke yra per 600 vilkikų ir autovežių. Taip pat tarp nepageidaujamų atsidūrė dar kelios apie šimtą vilkikų turinčios įmonės „Luckaus transportas“, „Transmėja“, „Umėja“, „Evekas“, „Hoptransa“.

V.Gilys žiniasklaidai yra sakęs, kad jam įtartinas faktas, jog į Rusiją įvažiuoti uždrausta stambioms bendrovėms. Jis neatmetė versijos, kad taip stengiamasi pašalinti konkurenciją Rusijos vežėjams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs