„Reikia pripažinti, kad šiuo metu Lietuvos jūrinis sektorius išgyvena ne pačius lengviausius laikus. Jūrininkų įdarbinimo, darbo užmokesčio bei dienpinigių ir socialinių garantijų klausimai, menkstantis susidomėjimas su jūra susijusiomis studijomis – tai tik maža dalis problemų, su kuriomis susiduria jūrinė bendruomenė, nuolat pabrėžianti, kad valdžios institucijų dėmesys jūriniam sektoriui yra nedovanotinai menkas. Šias naujas pareiga priimu kaip iššūkį. Nors Lietuva skambiai vadinama jūrine valstybe, deja jūriniai klausimai šiandien paliekami užribyje. Noriu tikėti, kad surėmus visiems pečius ir susivienijus, įmanoma iš mirties taško išjudinti įsišaknijusias problemas, kurios kamuoja jūros ir laivybos sektoriaus žmones“, – sakė naujasis Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas Aleksandras Kaupas.
53-erių Aleksandras Kaupas daugiau kaip dvidešimt metų dirba jūrinės pramonės srityje. Pastaruosius 23 metus jo veikla glaudžiai susijusi su uosto valdymu, laivų atvykimo/išvykimo organizavimu, uosto veiklos kontrolės, akvatorijos taršos, atliekų iš laivų surinkimo organizavimu ir kontrole, incidentų ir ekstremalių situacijų valdymu, pavojingų krovinių kontrole, naujų technologijų ir aplinkosaugos sprendimų diegimu uosto priežiūroje.
Lietuvos jūrininkų sąjungai iki šiol vadovavo artimojo plaukiojimo kapitonas Petras Bekėža, pirmininku jis buvo nuo 2002 metų. Šiuo metu Lietuvos jūrininkų sąjunga vienija apie pusantro tūkstančio oficialių narių.
Lietuvos registre yra apie 6,5 tūkst. jūrininkų – didžioji jų dalis dirba užsienio laivuose. Laivuose su Lietuvos vėliava dirba apie tūkstantis jūrininkų.