Tačiau programos rengėjai atkerta, kad programa bus paremta šiuolaikiniu mokslu.
Jaunuoliai prie ministerijos protestavo, darbo grupei renkantis į paskutinį posėdį, kur turėtų būti patvirtintas galutinis lytiškumo ugdymo programos projektas. Įsakymą dėl jos taikymo priims švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.
Tačiau protestuotojai ragino, kad ši programa būtų liberalesnė negu ta, kurią planuojama patvirtinti.
„Ji yra grindžiama vertybinėmis nuostatomis ir požiūriu, kad tam tikri draudimai arba susilaikymo propagavimas yra geresnė priemonė negu aiškus, efektyvus ir holistiškas paaiškinimas“, – žurnalistams sakė Jūratė Laukytė, atstovaujanti Lietuvos psichologijos studentų asociacijai.
Pasak jos, rengdama projektą darbo grupė visiškai neatsižvelgė į Pasaulinės sveikatos organizacijos rekomendacijas, programoje numatyta nedaug informacijos apie seksualines mažumas, kontracepciją.
J.Laukytės teigimu, lytiškumo ugdymui mokyklose turėtų būti skirti atskiri užsiėmimai, nors Švietimo ir mokslo ministerija planuoja jį integruoti į kitas pamokas.
Piketavusi Lietuvos žmogaus teisių centro atstovė Simona Gaidytė pareiškė, kad rengiama lytiškumo ugdymo programa yra „grindžiama religinėmis nuostatomis“.
„Čia matome vieną didžiausių problemų, nes tam tikra informacija pateikiama, kaip, pavyzdžiui, šeimos samprata, kuri yra suprantama tik per santuoką. Yra toks spaudimas visuomenei ir vertybių formavimas išankstinis“, – sakė S.Gaidytė.
Tačiau lytiškumo ugdymo programą rengiančios darbo grupės pirmininkė, švietimo ir mokslo viceministrė Natalja Istomina atmetė protestuotojų priekaištus.
„Programa, labai atsakingai ne tik kaip viceministrė, bet ir kaip mokslininkė galiu teigti, yra inovatyvi, grįsta mokslu. Į bažnyčios nuomonę yra atsižvelgta kaip į vertybių saugotojo, bet aš nemanau, kad tai yra blogai“, – tvirtino N.Istomina.
Ji teigė, kad programoje numatyti paaiškinimai tiek apie kontracepciją, tiek apie seksualines mažumas, pavyzdžiui, homoseksualus.
Ji teigė, kad programoje numatyti paaiškinimai tiek apie kontracepciją, tiek apie seksualines mažumas, pavyzdžiui, homoseksualus.
Viceministrė sakė, kad pedagogikos ekspertai parengs kitų sričių mokytojus dėstyti lytiškumo ugdymą.
„Nebus taip, kad programa bus nuleista ir mokyklos pačios ieškos, kas galės mokyti“, – kalbėjo N.Istomina.
Ministerija aiškina, kad naujos lytiškumo ugdymo programos paskirtis bus išugdyti įgūdžius, kurie formuotų vertybines nuostatas apie pagarbius tarpusavio santykius, meilę, šeimą, pagarbą žmogaus gyvybei, toleranciją kitoniškumui ir tinkamu metu, pagal mokinių amžių suteikti žinių apie lytiškumo aspektus, kontraceptikus, požiūrį į save ir į savo kūną.
Anot Švietimo ir mokslo ministerijos programos projektas rengiamas jungiant Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo bei Sveikatos ugdymo programas, pagal kurias dabar dirbama mokyklose. Joje pristatomos tiek lytinės sveikatos temos – tokios kaip šeimos planavimo metodai, kontraceptinės priemonės, abortas ir jų poveikis sveikatai, tiek vertybinės nuostatos: sveikatai palankios lytinės elgsenos formavimas, taip pat ankstyvų lytinių santykių ir su jais susijusių problemų, lytinio išnaudojimo ir priekabiavimo, diskriminacijos dėl lyties prevencija.