„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2023 11 11

55 mln. eurų už 6,5 km automagistralės? Internautas paskaičiavo netiksliai

Internautams užkliuvo neseniai nutiesta automagistralės „Via Baltica“ atkarpa. Vienas vyras savaip įvertino naująją kelio dalį ir jos tiesimui išleistą sumą. Jo paskelbtas įvertinimas ne iki galo atitinka tikrovę – už milijoninę sumą buvo atlikta įvairių kitų darbų.
„Via Baltica“ ruožo nuo 72,50 iki 79 km. atidarymas
„Via Baltica“ ruožo nuo 72,50 iki 79 km atidarymas / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Lenkai tiesia pigiau?

Vienas vyras savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo pastebėjimais apie naujai nutiestą „Via Baltica“ atkarpą. Jo žodžiais, tai buvo vienintelis automagistralės ruožas, Lietuvoje nutiestas per visą Nepriklausomybės laikotarpį, o už vieną kilometrą paklota daugiau nei 8 mln. eurų.

„Lietuva per Nepriklausomybės laikotarpį sugebėjo nutiesti 6,5 km naujos automagistralės atkarpą už 55 mln. eurų, t.y. ~8,4 mln. už 1 km....“ – rašė jis.

Ekrano kopija iš „Facebook“
Ekrano kopija iš „Facebook“

Šiuos skaičius vyras palygino su Lenkijos statistika: „Tuo tarpu lenkai sugebėjo beveik 1 000 km naujų automagistralių nutiesti... ir pas lenkus 1 km kainuoja ~4 mln. zlotų, t.y. ~1 mln. eurų… t.y. LT keliai kainuoja ~8 kartus brangiau...

Kaip ir dauguma kitų objektų, pvz. stadionai... Vilniaus stadionui jau sukišta ~100 mln. eurų ir turim tik tuščią duobę, kai Lenkijoje už ~30 mln. pastatomas 30 000 žmonių talpinantis modernus stadionas...“

Internautas kartu paskelbė keletą ekrano nuotraukų, kuriose matyti pranešimai apie „Via Baltica“ ruožo nutiesimą ir portalo tv3.lt straipsnio pavadinimu „Lenkijoje pigiau ne tik maistas: kaimynai stadioną pasistatys 5 kartus pigiau, nei sumokėsime už stadioną Vilniuje“ pradžia.

Įrašas per kiek daugiau nei savaitę sulaukė kone 70 reakcijų, juo pasidalijo 80 žmonių.

Tačiau vienam komentatoriui šie skaičiai užkliuvo: „O kada nutiestas greitkelis Garliava-Marijampolė? Jei jau meluoti, tai nors saiką reikia turėti.“

Įrašo autorius replikavo nesąs tikras, ar minėtas ruožas laikytinas automagistrale. Galiausiai jis sutiko, kad galima „pripliusuoti“ ir šią atkarpą. Vyro teigimu, tokiu atveju iš viso susidaro apie 12,5 km.

Nesumokėjo 55 mln. už trumpą atkarpą

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausioji komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė 15min patvirtino, kad šie skaičiai neatitinka tikrovės.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovė Eglė Nemanytė
Lukas Balandis / BNS nuotr./Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovė Eglė Nemanytė

Anot jos, teiginys, kad už 55 mln. eurų buvo nutiesta vos 6,5 km atkarpa, yra neteisingas.

E.Nemanytė portalui 15min paaiškino: „55 mln. eurų kainavo viso projekto įgyvendinimas, o ne 6,5 km ilgio automagistralės nutiesimas.

Įgyvendinant projektą „Magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo nuo 72,50 iki 79,00 km rekonstravimas“ buvo ne tik nutiesta 6,5 km ilgio automagistralės atkarpa, kaip teigia įrašo autorius.

Vykdant projektą, buvo rekonstruotas Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybėse esantis 2 eismo juostų kelias A5 į 4 eismo juostų automagistralę, abipus jo ir atskirose vietose skirtinguose lygiuose su magistraliniu keliu buvo įrengti apjungiamieji ir jungiamieji keliai, kurių bendras ilgis – apie 15 km (visi – su asfaltbetonio danga, 2 eismo juostų), taip pat buvo rekonstruotos su A5 keliu besijungiančių rajoninių kelių atkarpos.“

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./„Via Baltica“ ruožo nuo 72,50 iki 79 km. atidarymas
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./„Via Baltica“ ruožo nuo 72,50 iki 79 km. atidarymas

LAKD atstovė nurodė, kad ši suma taip pat apima maždaug 80 m ilgio viaduką, 70 m ilgio žaliąjį tiltą gyvūnų migracijai, 110 m tunelinį pravažiavimą ties Laukų gatve. Be to, pastatyta apie 360 m akustinių sienučių ir triukšmo užtvarų.

Už šią sumą taip pat įrengtas apšvietimas, sutvarkytas paviršinio vandens nuvedimas, rekonstruoti esami ryšių, elektros, melioracijos tinklai, įrengtos intelektinės transporto sistemos ir kitos eismo organizavimo priemonės, atlikti apželdinimo darbai.

Naujos automagistralės – 6,5 km

E.Nemanytė patvirtino, kad per Nepriklausomybės laikotarpį naujos automagistralės iš tiesų buvo nutiesta 6,5 km.

Rekonstruota pirmoji Via Baltica atkarpa
Rekonstruota pirmoji Via Baltica atkarpa

Tačiau per daugiau nei 30 metų šalyje buvo kapitaliai rekonstruota arba naujai nutiesta apie 140 km magistralinių kelių, o tai sudaro 8 proc. viso magistralinio kelių tinklo.

Lenkijoje vykdomos kelių rekonstrukcijos ir darbų kainų pašnekovė pakomentuoti negalėjo, nes ši informacija nėra tarp viešai prieinamų duomenų.

Mat, anot jos, kelių rekonstrukcijos darbai ir jų kaina skiriasi, priklausomai nuo papildomai numatytos infrastruktūros (tiltų, viadukų, apjungiamųjų ir jungiamųjų kelių ir t.t.).

Dėl šios priežasties to paties ilgio kelio rekonstrukcijos kaina gali stipriai skirtis. Pavyzdžiui, viename ruože gali būti numatyta tik nutiesti kelią, o kitame, kurio atstumas toks pat, papildomai pastatyti tiltą. Tokiu atveju projekto kaina skirsis kelis kartus.

15min verdiktas: iš dalies melas. Per Nepriklausomybės laikotarpį naujos automagistralės iš tiesų nutiesta 6,5 km. Bet jos tiesimas kainavo ne 55 mln. eurų. Už šiuos pinigus taip pat buvo atlikta įvairių kitų darbų.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“