„Tai yra populizmas. Rinkimų kampanijos pradžia ir čia yra pagrindinė problema. Kai kalbi „šeimos“, „vaikai“... Ar gaila? Aišku, kad ne. Tai labai svarbu padėti žmonėms, auginantiems vaikus, juos reikia ir į būrelius išleisti, į mokyklą. Tam yra vaiko pinigai, išmokos nuosekliai augo ir ne tik vaiko pinigus turiu omeny, bet bendrai socialinės išmokas“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė A.Armonaitė.
„Nežinau, kiek tie (Prezidentūros – BNS) pasiūlymai yra nuoširdūs, kiek jie stato į nepatogią situaciją valdančiąsias partijas“, – kalbėjo ministrė.
Ji kritiškai vertino ir siūlomą pajamų šaltinį – bendrą pajamų apmokestinimą.
„Tai Prezidentūra iš esmės siūlo papildomai apmokestinti kapitalą ekonominio neapibrėžtumo sąlygomis. Tai, kai prezidentas susitikinėja su verslu, gal tiems verslininkams, kurie čia kuria daro vietas sau ir kitiems, tegu ir pasako, ką siūlo. Nes kartais atrodo, kad progresyvumo nesiūlo, vaikams siūlo, ir viskas čia bus“, – kalbėjo A.Armonaitė.
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė yra sakiusi, kad Prezidentūros siūlymas būtų „gręžiojimasis atgal“ ir tai nebūtų prasminga, be to, brangiai kainuotų. Premjerė Ingrida Šimonytė taip pat teigė, kad norint priimti prezidento pasiūlymą reikėtų rasti būdų didinti biudžeto pajamas.
Valstybės vadovas rudens sesijoje parlamentarams žada pateikti Gyventojų pajamų mokesčio įstatymo pataisą, įvedant papildomą NPD už vaiką, nepriklausomai nuo tėvų pajamų pobūdžio.
Bendrai ši lengvata valstybės biudžetui galėtų kainuoti 50–60 mln. eurų per metus.
Tuo pačiu Prezidentūra nesiūlo atsisakyti vaiko pinigų.
Prezidentas taip pat planuoja Seimui teikti Pensijų kaupimo įstatymo papildymą, kad vieną kartą per visą dalyvavimo pensijų kaupime laikotarpį, iki teisės į pensijų išmokas atsiradimo, asmuo galėtų pasiimti 25 proc. sukauptos sumos.
A.Armonaitė teigė, galima diskutuoti apie pokyčius, jog pensinio amžiaus sulaukę gyventojai galėtų atsiimti tam tikrą fiksuotą sumą, tačiau, anot jos, pirmiausia reikia sulaukti Konstitucinio Teismo išaiškinimo dėl sistemos konstitucingumo.