A.Butkevičiaus manymu, „Lietuvos geležinkeliams“ atleidus patyrusius ir kvalifikuotus darbuotojus, nauja komanda stokoja kompetencijos ir patirties įgyvendinti bendrovei keliamus tikslus bei uždavinius, todėl ir išaugo konsultacijų iš išorės poreikis.
„Iš tiesų, tik „valstybė valstybėje“ gali lengva ranka konsultantams išmesti 11 milijonų eurų, t.y. tiek pat, kiek valstybė šiais metais skyrė neformaliojo vaikų švietimo krepšeliui, – stebėjosi Seimo narys. – Jei daugiau investuotume į vaikus, į švietimą, tai konsultantų nereikėtų.“
Parlamentaras taip pat kelia klausimą, kiek tokie švaistūniški sprendimai prisideda prie valstybės biudžeto nesurinkimo problematikos: „Valstybės valdomoms įmonėms entuziastingai besigiriant sparčiai gerėjančiais veiklos rodikliais, gyventojai to, deja, nepajus savo kišenėse. Šiais metais į valstybės biudžetą iš valstybės valdomų įmonių surenkama kone dešimtadaliu mažiau dividendų ir pelno įmokų nei suplanuota, o kitų metų valstybės biudžeto projekte dividendų ir pelno įmokų iš valstybės valdomų įmonių planuojama surinkti dar mažiau.“
Per devynis šių metų mėnesius iš valstybės valdomų įmonių dividendų ir pelno įmokų surinkta 158 milijonai eurų vietoj planuotų 171 milijonų eurų. Iš viso 2018 metais planuota surinkti 222 milijonus eurų. 2019 metų valstybės biudžeto projekte numatoma, kad minėtų pajamų bus surinkta 192 milijonai eurų, t.y. 13 procentų mažiau nei suplanuota šiais metais.
Nebūtinai išleis visą sumą
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas ketvirtadienį BNS sakė, jog tokios didelės apimties konkursu norima pasirinkti visus potencialius konsultantus bei projektų valdytojus, kurie vėliau varžytųsi konkrečių paslaugų ar darbų konkursuose.
Anot jo, iki šiol tokio masto konkurso bendrovė nėra skelbusi, nes nebuvo tokio lygio projektų. Jis taip pat priduria, kad 11 mln. eurų yra maksimali suma, tačiau tai nereiškia, kad tiek ir bus išleista.
„Tai susiję su ilgalaike geležinkelių strategija iki 2030 metų, kurioje numatyta apie 60 pokyčių projektų. Pakete yra su visomis mūsų paslaugomis susijusių projektų. Tarkime, Keleivių vežimo direkcijos vadovų komanda plėtoja projektą „nuo durų iki durų“, kuriuo siekiama integruoti įvairias susisiekimo paslaugas ir pasiūlyti keleiviams išmanų sprendimą jų kelionėms. Savo strategijoje planuojame per 12 metų pritraukti beveik du kartus daugiau keleivių – iki 8 mln. 2030-aisiais“, – BNS sakė M.Dubauskas.