Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2023 01 31 /2023 02 01

Eilė prie ligoninės atsiprašyti privertė ir medikus, ir ministrą Arūną Dulkį

Socialiniame tinkle „Facebook“ plinta dvi nuotraukos, kuriose matyti didžiulė eilė, esą nusidriekusi prie Klaipėdos Jūrininkų ligoninės. Jas paskelbusi moteris nurodė, kad taip žmonės laukia užsiregistruoti pas kardiologus. Iškart sureagavusi ligoninė pripažino, kad pas kai kurių specialybių gydytojus patekti iš tiesų sudėtingiau. Į nuotraukas dėmesį atkreipęs sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys apibendrino, kad „jose telpa visos sisteminės šalies sveikatos sistemos bėdos“.
Eilė prie Klaipėdos Jūrininkų ligoninės
Eilė prie Klaipėdos Jūrininkų ligoninės / Ekrano nuotr. iš „Facebook“

700 žmonių eilė?

„Ar žinote, kokia čia eilė? EILĖ registruotis į EILĘ, kurioje galėsi laukti talono pas kardiologus!!!!!“ – piktinosi „Facebook“ vartotoja.

„(Sveikatos apsaugos ministras Arūnas) Dulkys sakė, reikia uždaryti visus į karantiną, kad medicinos sistemos neužlaužtų. Žmonės gatvėse krenta be smurto žymių, o čia va EILĖ į EILĘ… pas kardiologus!!!“ – tęsė ji.

Eilė prie Klaipėdos Jūrininkų ligoninės
Eilė prie Klaipėdos Jūrininkų ligoninės

Moters teigimu, ši eilė nusidriekė prie uostamiesčio Jūrininkų ligoninės.

„P. S. Šiuo momentu virš 700 žmonių laukia eilėje gauti talonėlį pas kardiologą. Panašu, jog situacija ekstremali“, – apibendrino ji.

Per 11 valandų įrašu buvo pasidalyta 1,6 tūkst. kartų, jis sulaukė daugiau nei 200 komentarų ir daugiau nei 550 reakcijų.

Iš paskelbtų nuotraukų aiškiai matyti, jog eilėje stovinčių žmonių tikrai nėra 700. Nors suskaičiuoti, kiek tiksliai žmonių stovi, sudėtinga, galima spėti, kad jų yra mažiau nei šimtas.

Įrašo komentaruose moteris nurodo, kad nuotrauka buvo daryta antradienio rytą, taip pat matoma, kad lauke vis dar tamsu, taigi gali būti, kad žmonės atvyko į ligoninę labai anksti, kuomet ji vis dar nebuvo atidaryta.

Eilė susidaro iki darbo pradžios

Ligoninė tą pačią dieną paskelbė komentarą savo paskyroje „Facebook“, kuriame patvirtino, kad tokia eilė tikrai buvo nusidriekusi, atsiprašė lankytojų ir paaiškino esamą situaciją.

Įraše nurodyta, kad pas kai kurių specialybių gydytojus (dažniausiai kardiologus, hematologus ir neurologus) patekti sudėtingiau nei įprastai.

Kad pacientams būtų paprasčiau pakliūti pas reikiamą gydytoją, jie registruojami į laukimo eilę. O atsisakyti gyvų eilių esą negalima dėl senjorų, kurie negeba naudotis elektronine registracijos sistema. Sistemoje e.sveikata užsiregistruoti į laukimo eilę galimybės nėra.

Ligoninės teigimu, jos vadovybė ir medikai daro viską, ką gali, kad planinės pagalbos laukiantys pacientai pas gydytoją patektų kiek įmanoma greičiau. Taip pat ieškoma galimybių palengvinti šį registracijos procesą.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Ligoninės registratūra
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Ligoninės registratūra

Dabar pacientams sudaryta galimybė registruotis e.sveikatoje, telefonu ir gyvai. Tačiau ši sistema pacientui neleidžia registruotis į laukimo eilę pačiam, dėl to kyla nepatogumų ir jie būna priversti registruotis telefonu arba gyvai.

Negavus talono pas norimą gydytoją, pacientai registruojami į laukimo eilę ir būna garantuoti, kad kitą mėnesį taloną tikrai gaus.

Kaip nurodyta ligoninės įraše, gyva eilė prie ligoninės nusidriekia prieš 8 val. ryto, dar nespėjus prasidėti darbo dienai. Registratūrai pradėjus darbą, eilės nelieka maždaug per 20 minučių.

Kaip pavyzdys buvo pateiktas antradienis, kuomet pacientai buvo registruojami pas kardiologus. Nuo darbo pradžios iki 15:30 val. pas Jūrininkų ligoninės kardiologus gyvai ir telefonu buvo užregistruota 850 pacientų.

Ambulatorinių konsultacijų skyriaus vedėjos Nijolės Rimdžiuvienės teigimu, tokios apgulties jau seniai nebuvo. Iki darbo dienos pabaigos šis skaičius dar padidėja. Pasak jos, visi šie žmonės užregistruoti į laukimo eilę. Paskutinieji kitą mėnesį pas kardiologą tikrai nepateks, nes per mėnesį išdalijama apie 300 talonų.

N.Rimdžiuvienės teigimu, medikai taip pat pastebi, kad iki pusės pas kardiologus pasikonsultuoti atvykstančių pacientų tokios konsultacijos nereikia.

Kilus grėsmei žmogaus sveikatai ar gyvybei yra būtina kreiptis į Ligonių priėmimo – skubiosios pagalbos skyrių.

Sureagavo ministras

Antradienio vakarą situaciją prie ligoninės Klaipėdoje savo paskyroje „Facebook“ pakomentavo ir sveikatos apsaugos ministras A.Dulkys.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Arūnas Dulkys
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Arūnas Dulkys

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad laukiančių yra kur kas mažiau nei 700. Jo teigimu, aišku, kad eilėje laukia apie 70 pacientų.

„Vis tiek įspūdinga. Bet man asmeniškai šios nuotraukos įspūdingos ne savo eilėmis, o tai, kad jose telpa visos sisteminės šalies sveikatos sistemos bėdos, kurios per ilgus metus buvo užleistos ir kurias privalu išspręsti.

Kaip dažniausiai įprasta, Lietuvos gydymo įstaigų vadovai, iškilus viešumoje klausimams, tyli. Teks vėl man", – rašė A.Dulkys.

Ministras padėtį, kodėl susidarė eilė, paaiškino keliomis priežastimis: Valstybinė ligonių kasa nesuteikia pakankamai kvotų ligoninei kardiologo konsultacijai; elektroninėje registracijos sistemoje nėra galimybės užsiregistruoti išankstinei eilei; trečdaliui pas kardiologus patekusių pacientų užtektų pirminės grandies – šeimos gydytojų konsultacijos; pacientai renkasi konkretų kardiologą.

„Matyt, tikrai Klaipėdos specialistai vieni geriausių, – spėjo ministras, – todėl pas vienus specialistus laukai šimtai pacientų, pas kitus laisvų laikų kitą savaitę pilna. Nepatingėjau, specialiai įlindau į e.sveikatą pažiūrėti, kokia situacija kituose miestuose, tarp jų ir aplinkiniuose, įrodymai kaip ant delno.“

„Matau aibę sisteminių bėdų, dėl kurių žmonės priversti šalti ir dėl to jų atsiprašau. Imsiuosi lukštenti vieną po kito visas išvardintas situacijas, kad nebeliktų sovietmetį primenančio relikto ir nereikėtų klaipėdiečiams savo laiką gaišti eilėse.

Pokyčiai reikalauja laiko, bet jie galėjo prasidėti ir anksčiau, jei ligoninės vadovybė būtų informavusi apie situaciją. Problemas reikia spręsti, o ne nuo jų slapstytis. Ką gi, geriau vėliau nei niekada“, – žadėjo ministras.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos