„Jaučiame ir girdime [Vyriausybėje], kad šis mokestis yra našta. [...] Grįžtant prie 5 proc., vakar šnekėjau su naujuoju [aplinkos] ministru ir jis patikino, kad artimiausiu metu bus pateiktas Vyriausybės nutarimas dėl Miškų įstatymo keitimo, kad būtų atsisakyta šio mokesčio“, – šiandien vykusioje Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos (LMSA) XXII Generalinėje Asamblėjoje patikino Ministro Pirmininko Sauliaus Skvernelio patarėjas Aleksandras Muzikevičius. Šią gerą žinią patvirtino ir po to kalbėjęs Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys miškininkas Kęstutis Bacvinka.
Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacija (LMSA) nuolat kelia klausimą dėl būtinybės atsisakyti nuo praeitos kadencijos Seime socialdemokrato Algimanto Salamakino iniciatyva įvesto papildomo mokesčio privačių miškų savininkams – privalomųjų 5% atskaitymų nuo veiklos (nuo galutinės pardavimo kainos už parduotą nenukirstą mišką ir apvaliąją medieną). Generalinės Asamblėjos rezoliucijoje LMSA ragina neatidėliojant tobulinti specifinio apmokestinimo ir bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo sistemą:
1) neatidėliojant, dar šioje Seimo pavasario sesijoje, atsisakyti ydingo ir ekonomiškai nenaudingo valstybei papildomo apmokestinimo, nustatyto LR Miškų įstatymo 7 st. 2 d. – 5% privalomųjų atskaitymų privačių miškų savininkams. Tai vienintelis tokio pobūdžio mokestis privačių miškų savininkams ES šalyse (nustatytas net ne per mokestinius įstatymus, o Miškų įstatymu) nuo galutinės pardavimo kainos parduodant statų mišką ar apvaliąją medieną (o ne pajamų ar pelno) ir baudžiantis didesnę pridėtinę vertę kuriančius miškų savininkus (nes kuo didesnė pardavimo kaina, tuo didesni atskaitymai, o jei parduodamas miškas su žeme, šis mokestis nemokamas.
2) kompleksiškai įvertinti vykdantiems aktyvią ekonominę veiklą miško savininkams ir valdytojams tenkančią mokestinių prievolių naštą ir iš esmės atnaujinti bendrųjų miškų ūkio reikmių sampratą, turinį, finansavimo šaltinius ir naudojimo paskirtį.
Vienintelis tokio pobūdžio mokestis privačių miškų savininkams ES šalyse (nustatytas net ne per mokestinius įstatymus, o Miškų įstatymu) nuo galutinės pardavimo kainos parduodant statų mišką ar apvaliąją medieną (o ne pajamų ar pelno) ir baudžiantis didesnę pridėtinę vertę kuriančius miškų savininkus (nes kuo didesnė pardavimo kaina, tuo didesni atskaitymai, o jei parduodamas miškas su žeme, šis mokestis nemokamas. Šis mokestis įvestas 2014 m. ir įsigaliojo nuo 2015,01,01; kasmet jo iš privačių fizinių ir juridinių asmenų yra surenkama ~ 3 mln. eur, tačiau netektys dėl sumažėjusio GPM, dėl sumažėjusių gamybos apimčių ir su tuo susijusių įmokų nepalyginamai didesnės. Tad, kai nuo 2015 metų pradžios miškų savininkams buvo įvestas PAPILDOMAS 5% apyvartos mokestis nuo pajamų iš parduotos medienos bei miško išsikirtimui (kas sudaro papildomus 30-35% nuo uždirbtų lėšų, t.y.pelno prieš mokesčius), mokesčių bendra našta ūkininkaujantiems privačiuose miškuose tapo žiauri. Tai akivaizdi baudimo už veiklą politika.
Papildoma informacija: Seimo KRK 2017-07-05 pritarė miško savininkų asociacijų siūlymui grąžinti iki 2015 m. buvusį teisinį reguliavimą, kad 5 proc. mokestį moka tik valstybinių miškų valdytojai (nes urėdijai šis mokestis buvo nustatytas kaip įmoka už neatlygintinai ūkinei veiklai perduotus valstybinius miškus). Seimo KRK 2017-07-05 posėdžio medžiagą galite rasti čia.
A.Muzikevičius taipogi patikino, kad ir toliau išliks šiuo metu Aplinkos ministerijos administruojama Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programa (kurios lėšos formuojamos iš šiuo metu VĮ VMU ir privačių miškų valdytojų mokamų 5 proc. mokesčių) ir prasidės plati diskusija, kokiu būdu finansuoti šią reikalingą programą.