Nors meteorologų prognozės optimizmo neteikia, tačiau Europoje realiai vykdomi skrydžiai rodo, jog vulkaninių dulkių koncentracija nėra pavojinga.
Lietuvos oro erdvę prižiūrinčios bendrovės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Algimantas Raščius BNS sakė, kad pirmadienį iki vidurnakčio Europos institucijose bus sprendžiama, kokias procedūras skrydžiams taikyti ir kokias technologijas naudoti, stebint vulkanines dulkes.
„Pirmadienį telefoninėje konferencijoje su “Eurocontrol„ atstovais iškelta idėja bandyti pasinaudoti palydovų technologijomis, kurios galėtų ne tik padėti konstatuoti faktą, kur yra vulkaninių dulkių, tačiau ir parodyti jų koncentraciją“, – teigė jis.
Anot „Oro navigacijos“ vadovo, per šią oro susisiekimo krizę iškilo problema, kad prognozėms naudojamos kompiuterinės moduliacijos, kurios nenusako skrydžiams svarbios vulkaninių dalelių koncentracijos ore.
„Oro bendrovė KLM įvykdė 12 skrydžių, vokiečiai – kelis, tarp jų skrido ir per Lenkijos teritoriją, anglai įvykdė bandomąjį skrydį į Singapūrą. Skrydžiai buvo sėkmingi ir parodė, kad vulkaninių dalelių koncentracija skristi leidžia. Aišku, rizika yra. Bet ji atsiranda kaskart, kai tik lėktuvas pakyla į orą“, – sakė A.Raščius.
Pirmadienį atgijo ir didžiausias Lietuvoje Vilniaus oro uostas, kuris tapo pasiekiamas ne tik Rusijos ir Ukrainos, bet ir daliai kitų šalių oro bendrovių orlaivių.
Planuojama, kad oro erdvė Europoje, išskyrus kai kuriuos būtiniausius ribojimus, turėtų būti atidaryta antradienį 9 val. Lietuvos laiku. Lietuvos oro erdvėje jokių ribojimų skrydžiams netaikoma nuo 19 val. 15 minučių sekmadienį.