Tai paaiškėjo po eilinių bevaisių miesto valdžios, policijos ir motociklininkų susitikimų praėjusią ir šią savaitę. Pareigūnų rengtame pokalbyje buvo apsikeista nuomonėmis, o Eismo saugumo komisijoje nuspręsta rekomenduoti miesto teritorijų planavimo specialistams kartu su savivaldybės administracija paieškoti vietų Kaune, kuriose galėtų rinktis ir važinėti adrenalino fanatikai. Tuo viskas ir pasibaigė.
Vieni kitų negirdi
Savivaldybės atstovai sako, kad miesto gatvės – ne vieta pramogoms ir negalima vienai transporto priemonei daryti išimčių. Motociklininkai to neginčija, tačiau prašo Kauno valdžios tuomet paruošti kitą jiems tinkamą trasą, kuri pločiu ir dangos kokybe būtų panaši į Karaliaus Mindaugo prospektą.
Miestas siūlo ne vieną variantą – Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasą, S.Dariaus ir S.Girėno aerodromą, „Žalgirio“ arenos pirmojo aukšto aikštelę, aikštelę prie IX forto. Tačiau nė vienas šių variantų motociklininkams netinka. Lieka tik Karaliaus Mindaugo prospektas.
Todėl vienas iš greičio mėgėjų siūlymų buvo vieną vakarą per savaitę kelioms valandos uždaryti prospekto atkarpą ir ją skirti tik „britvininkams“, o eismą esą būtų galima nukreipti Kaunakiemio gatve.
Kategoriškai prieš
Eismo saugumo komisijos narys, buvęs ilgametis Kauno kelių policijos vadovas Gediminas Žemaitis kategoriškai prieš tokį siūlymą: „Nepradėkime motociklininkams gatvėse aikštelių daryti, yra sportinė vieta „Nemuno žiedas“. Po to užsimuš gatvėje, Eismo komisijai kaltę suvers.“
„Gatvės neskirtos lenktynėms, pramogoms. Negali būti išskiriami nei motociklininkai, nei aviatoriai. Turi būti rasta tam skirta vieta, kurią galėtų įsirengti patys motociklininkai“, – pritarė komisijos pirmininkas Vytas Bancevičius.
„Nemuno žiedas“ – netinkamas
Tačiau greitį ir pavojingus triukus pamėgę kauniečiai tikina, jog „Nemuno žiedas“ yra netinkamas sportui.
„Nemuno žiedo“ būklė tragiška, ten šiandien neįmanoma važiuoti, kaip ir Brastos gatve. Ten treniruodamiesi rizikuojame savo sveikata, nes trasoje – didelės duobės“, – aiškino motociklininkų atstovas Artūras Zadorožnis.
Jam pritarė ir klubo „Navas Racing Club“ direktorius Linas Navickas, prisiminęs prieš penkerius metus vykusį pokalbį su miesto meru Andriumi Kupčinsku: „Kalbėjome, kad Aleksoto aerodrome mums galėtų būti skirta viena juosta, bet iki šiol niekas nedaroma. Nereikėtų kloti naujos dangos, tik tvarkingai palopyti, įrengti apšvietimą. Tai būtų idealiausia vieta mums rinktis ir važinėti – aplinkui nėra gyvenamųjų namų.“
Puikiai tiktų ir sutvarkyta Brastos gatvė, tačiau jos remontas, A.Kupčinsko skaičiavimu, kainuotų kelis milijonus litų, kurių miestas neturi.
„Motociklai – aktuali problema, tačiau yra ir svarbesnių. Mes negalime tvarkyti Brastos gatvės ir įrengti uždaros trasos, kai nėra pakankamai pinigų net miesto gatvių duobių remontui. Mūsų prioritetai šiemet – Panemunės tiltas ir A.Juozapavičiaus prospektas“, – aiškino meras. Kauno vadovas motociklininkams siūlė patiems ieškotis pinigų tinkamų vietų įrengimui.
Gatvėje vairuoti neišmoksta
Patyrę motociklininkai, važinėjantys dešimt ir daugiau metų, neslepia – garantuoti už visus dviratę transporto priemonę įsigijusius žmones jie negali. Sudrausmina, jei pamato važiuojantį be apsaugos priemonių, kviečia atvykti į „Nemuno žiede“ vykstančius mokymus, tačiau rizika, kad, savo vairavimo įgūdžius pervertinęs jaunuolis iškrės kvailystę, yra nemaža.
„Mes, kaip klubas, stengiamės kviesti jaunus žmones treniruotis, nes gatvėje išmokti vairuoti „britvą“ neįmanoma. Taip pat prašome vairuotojų būti atidesniais ir labiau kreipti dėmesį į gatvėje ne visada pastebimus motociklininkus“, – sakė L.Navickas.
Jo teigimu, per penkerius metus, kai „britivininkai“ pradėjo rinktis Karaliaus Mindaugo prospekte, įvyko tik keli susidūrimai su automobiliais.
Oficialus motociklų sezono atidarymas vyksta kiekvienų metų pirmąjį gegužės šeštadienį. Ketvirtadienio vakarais, jei oras šiltas, prospekte susirenka apie 100 motociklininkų.