„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2020 08 24

Afrikos danguje skraidęs orlaivis sunaikintas Kauno oro uoste

Danguje virš Afrikos žemyno skraidęs keleivinis lėktuvas „Airbus“ savo kelionę baigė Kaune. 15min turėjo unikalią galimybę išvysti, kaip utilizuojamas nebenaudojamas orlaivis.

Kauno oro uoste FL Technics, lėktuvų techninės priežiūros ir remonto įmonė, atliko paskutinį lėktuvo utilizavimo etapą. Atokiau nuo pakilimų takų, pievoje, orlaivių mechanikai ir inžinieriai pradėjo lėktuvo fiuzeliažo pjaustymo darbus.

Lėktuvo pjaustymo darbai atliekami po visų vertingų detalių ir aplinkai pavojingų skysčių pašalinimo iš lėktuvo skysčių talpų. Anot inžinierių, ardant lėktuvą tenka pašalinti daugiau kaip 1000 skirtingų komponentų, kuriuos tvirtina apie 50 mln. skirtingų varžtų, veržlių ir kitų tvirtinimo detalių.

Kaip lėktuvai baigia savo kelionę? Įmonės atstovai sako, kad dažnai būna, kad užtrukus remontams ar nutikus kokioms nors situacijoms įmonėse, lėktuvo remontuoti tiesiog neapsimoka. Tuomet jie lieka remonto dirbtuvėse, į kurias buvo pristatyti ir čia baigia savo gyvenimą.

Kaune ardytas lėktuvas buvo naudojamas Afrikoje regioniniams skrydžiams. Į Kauną jis atskrido pats. Danguje šio modelio orlaivis galėjo praleisti net 7 valandas.

Lėktuvai turi daug brangių komponentų, kuriuos verta nuimti, atnaujinti ir vėliau panaudoti antram gyvenimui jau kituose orlaiviuose. Varikliai, važiuoklės, kompiuteriai, hidraulika – šios dalys sudaro apie 70 procentų viso lėktuvo vertės.

Orlaiviai ardomi dviem etapais. Pradžioje, angare, nuardomos visos naudoti tinkamos dalys. Antrame etape jis išgabenamas į atskirą teritoriją, kurioje jau darbuojasi sunkioji technika, atliekanti karpymo ir pjaustymo darbus.

„Šiuo atveju šis lėktuvas jau išardytas, yra likęs tik fiuzeliažas. Jis bus supjaustytas. O lėktuvo priekis iki pirmųjų durų bus paliktas. Jis galės būti panaudotas mokymo tikslams.

Visos kitos dalys keliaus į perdirbimą. Per ketverius metus, kiek čia dirbu, tai yra trečias lėktuvas, kurį ardo mūsų įmonė“, – sakė FL Technics klientų aptarnavimo ir pardavimo vadybininkas Tomas Žebuolis.

15min turėjo unikalią galimybę išvysti, kaip hidraulinėmis žirklėmis karpomas orlaivio korpusas. Fiuzeliažas karpėsi lengvai, o lėktuvo sparnai pasirodė esą tikrai kietas riešutėlis ir ekskavatoriaus operatoriui teko kiek pavargti, kol pavyko perlaužti sparną pusiau. Kaip tai atrodė, žiūrėkite vaizdo siužete ir nuotraukose.

VIDEO: Lėktuvo korpuso karpymas: tvirčiausi – sparnai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs