„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 10 04

„Agrokoncerno“ finansuojama akcija „Saugokim vyrus“ – su LVŽS logotipu ir R.Karbauskio pavarde, bet ne reklama

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį nusprendė, kad akcija „Saugokim vyrus“, akcijos autobusiukas, ant kurio Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) logotipas ir nuoroda į partijos interneto svetainę bei prierašas, kad akcijos globėjas yra Ramūnas Karbauskis, nėra laikytina politinės partijos reklama.
„Išsaugokime vyrus“ akcijos atnaujinimas
„Išsaugokime vyrus“ akcijos atnaujinimas / LVŽS nuotr.

Paklausimą dėl akcijos VRK gavo liepos pabaigoje. Komisijos klausta, ar Visagine darytoje nuotraukoje su užfiksuotu akcijos „Saugokime vyrus“ autobusiuku, ant kurio LVŽS logotipas, nuoroda į partijos tinklalapį ir prierašas, kad projekto globėjas yra Ramūnas Karbauskis, LVŽS pirmininkas, „Agrokoncerno“ savininkas.

VRK nutarė, kad paklausėjui bus be išsamesnio tyrimo atsakyta, jog, atsižvelgiant į tai, jog autobusiukas važinėjo ir akcija vyko ne tik rinkimų kampanijos metu, o prie akcijos išties prisidėjo LVŽS nariai, akcija „Saugokime vyrus“ nėra naudojama partijai reklamuoti. Už tokį sprendimą balsavo šeši VRK nariai, vienas buvo prieš.

V.Semeška: nepiniginė auka partijai?

Atsakymo projektui nepritaręs konservatorių deleguotas VRK narys Vilius Semeška sako, kad tokiu būdu VRK atvers kelius visoms partijoms per visokias savo narių įmones organizuoti bet kokias partijų reklamos akcijas.

Jis akcentavo, kad esminis dalykas yra tas, kad akcija apmokama ne LVŽS, o „Agrokoncerno“. Vien 2017-2018 m., VRK duomenimis, įmonė akcijai „Saugokime vyrus“ organizuoti išleido 350 tūkst. eurų.

Pasak jo, visai nesvarbu, ar autobusiukas važinėja rinkimų kampanijos metu, ar ne, nes esminis pažeidimas čia – iš įmonės gaunama nepiniginė parama partijos žinomumui didinti.

„Liberalai nubausti už daug mažesnes sumas“, – lygino V.Semeška.

„Išsaugokim vyrus“ pristatymas LVŽS tinklalapyje
„Išsaugokim vyrus“ pristatymas LVŽS tinklalapyje

Tačiau kitiems VRK nariams kilo klausimų, ar galima laikyti politine reklama tokią akciją, kuri rinkimų kampanijos metu nevyko.

„Mes nesustatėme sąsajų su politinėmis kampanijomis“, – teigė atsakymo projektą parengusi VRK sekretoriato Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėja Lina Petronienė.

Pasak jos, politiko vardo minėjimas visada yra reklama, tačiau ji siūlė atsižvelgti į tai, kad politikai negyvena vakuume ir veikia ne tik politiniame lauke.

„Mes tą logotipą matome tik kaip projekto vykdytojo. Man nepatinka tas logotipas ant autobusiuko, bet VRK praktika yra tokia, kad partijos logotipas nėra savaime reklama“, – aiškino ji.

Gavo naudą ar ne?

VRK narė Olga Kilkinova sakė, kad nėra nustatyta, kad partija iš tos akcijos apskritai gavo naudą.

Tačiau V.Semeškos nuomone, čia nekyla joks klausimas, nes LVŽS ne tik reklamuojasi, giriasi suteikiantys medicininę paslaugą, bet ir gauna rinkėjų duomenis – adresus, kuriais paskui siunčia tyrimų rezultatus.

„Partijos negyvena vakuume, partijos gyvuoja, veiklą vykdo ne tik kampanijų metu, bet ir tarp kampanijų. Pavyzdžiui, atsitinka taip, kad partijos narys išleidžia knygą ir partijos kolegos padeda organizuoja pristatymą knygos. Padeda knygas pernešti, apie tą renginį informuojama visuomenė. Knygos autorius įveda į kvietimą partijos logotipą norėdamas padėkoti, kad tos partijos nariai dalyvavo akcijoje. Ar mes tai laikytume politine reklama?“ – klausė VRK pirmininkė Laura Matjošaitytė.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Laura Matjošaitytė
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Laura Matjošaitytė

Pasak jos, gal tuomet bet koks viešas pasirodymas politikos yra reklama, net, jei jis sutinkamas pieno skyriuje parduotuvėje.

Moka įmonė, nurodoma partija

V.Semeška akcentavo, kad kalbama ne vien apie partijos logotipą, bet ir apie partijos savanorių dalyvavimą akcijoje, plakatus, kur nurodoma, kad akcijos globėjas yra R.Karbauskis, ir nuorodas, kad daugiau informacijos apie akciją galima rasti partijos tinklalapyje, o už viską moka įmonė.

„Dar daugiau: atsakyme UAB rašo, kad jie nieko neprašo už šitą projektą, kad jiems nieko nereikia, bet reikia gal partijai?“ – klausė V.Semeška.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vilius Semeška
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vilius Semeška

Primename, kad akciją „Saugokime vyrus“ VRK vertina ne pirmą kartą. Tačiau anksčiau sprendimo, ar tai politinė reklama, ar ne, priimti nepavyko.

Šią akciją VRK vertino šiemet kovą tvirtindama dar praėjusios kadencijos komisijos darbo grupės parengtą išvadą dėl kelių „Agrokoncerno“ finansuotų renginių, kurių globėju-mecenatu buvo vadinamas įmonės savininkas R.Karbauskis. Tačiau VRK nariai tuomet nutarė, kad informacijos apie „Išsaugokime vyrus“ turima per mažai ir ši akcija iš išvados buvo išvis išbraukta.

Tuomet buvo nustatyta, kad akcijai „Išsaugokim vyrus“ 2013-2016 m. „Agrokoncernas“ išleido 323 tūkst. eurų. Be to, akcijoje buvo naudojamas „Agrokoncerno“ nupirktas autobusiukas. Ji vyko iki Seimo rinkimų kampanijos pradžios, nes akciją 2016 m. kovą sustabdė ne patys jos rengėjai, o Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba.

Nuo 2017-ųjų akcija vėl atnaujinta, ji reklamuojama LVŽS tinklalapyje, partijos nariai padeda derinti autobusiuko maršrutą, ant autobusiuko – partijos ir jos pirmininko vardai, o už ją moka partijos pirmininkui R.Karbauskiui priklausanti įmonė „Agrokoncernas“. Per 2017-2018 m. akcijai „Agrokoncernas“ išleido 350 tūkst. eurų, bet pati įmonė akcijos rengėja neprisistato.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“