2009 11 12

„Akropolio“ valdytojai pažymėjo prekybos centrą kaip lankytiną kultūros objektą

Sostinės „Akropolio“ valdytojai, pasinaudodami netoli prekybos centro esančiu geomorfologiniu draustiniu ir įrengta apžvalgos aikštele, ir patį „Akropolį“ pažymėjo kaip vertingą ir lankytiną kultūros objektą.
Prekybos centras „Akropolis“
Prekybos centras „Akropolis“ / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

„Pramogų centras „Akropolis“ – tai skelbiančios rudame fone baltomis raidėmis užrašytos nuorodos neseniai išdygo prie pagrindinių arterijų, kuriomis galima pasiekti „Akropolį“, – Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių. Iš viso pastatyti keturi tokie kelio ženklai, rašo „Vilniaus diena“.

Turistų dėmesio vertos vietovės nuo praėjusių metų pavasario sostinėje nurodomos ženklu, kuriame būtent rudame fone užrašytas objekto pavadinimas. Taip žymimi Vilniuje vaizdingą maršrutą nurodantys kelio ženklai.

Niekada neteko užsienyje matyti, kad juo būtų žymimi prekybos centrai. Jei „Akropolis“ pas mus suvokiamas kaip turizmo objektas, toks tatai mūsų mentalitetas, – stebėjosi Diana Varnaitė.Vaizdingą maršrutą nurodančiame kelio ženkle yra ir specialus hieroglifą primenantis simbolis, reiškiantis, kad sekant nuorodą galima nukakti prie kultūrinę išliekamąją vertę turinčio objekto. Toks pats simbolis prilipo ant ženklo, nukreipiančio į pramogų centrą.

„Nežinau, ar čia šis žodis tinka, bet tai absurdas – mažų mažiausiai. Tas simbolis, žymintis lankytinus kultūros ir gamtos paveldo objektus, naudojamas ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse. Jis būtent ir sako, kad nurodomas objektas yra vertingas ir lankomas turistų. Niekada neteko užsienyje matyti, kad juo būtų žymimi prekybos centrai. Jei „Akropolis“ pas mus suvokiamas kaip turizmo objektas, toks tatai mūsų mentalitetas“, – nusivylimo neslėpė Kultūros paveldo departamento vadovė Diana Varnaitė.

Savivaldybės Miesto plėtros departamento Kultūros ir paveldo skyriaus vedėjas Vitas Karčiauskas pripažino: „vaizdingo maršruto“ projekte apstu klaidų.

„Kultūrinių objektų pavadinimai užrašyti neteisingai. Pavyzdžiui, vietoj Misionierių sodų kūdrų nurodomas Kūdrų parkas ir t. t. Tačiau „Akropolį“ įtraukti į vaizdingą maršrutą iš esmės yra kvailystė. Taip sumaišomos vertybės“, – kalbėjo V.Karčiauskas.

Vilniaus turizmo informacijos centro direktoriaus pavaduotoja Jurgita Stašaitytė irgi neslėpė nuostabos.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius
Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius

Kodėl prekybos centrui leista pasipuošti lankytiniems kultūros objektams skirtu kelio ženklu, „vaizdingo maršruto“ projektą koordinuojančios Vilniaus miesto savivaldybės Turizmo skyriaus vedėjos Nijolės Beliukevičienės paklausti nepavyko.

Skyriaus vedėja išvykusi į komandiruotę, o jos pavaldiniai kalbėti su žiniasklaida neturi įgaliojimų.

Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius aiškino, kad informacinės nuorodos, parodančios kryptį į prekybos centrą, pastatytos bendrovės iniciatyva, suderinus su atsakingomis miesto institucijomis.

„Akropolis“ yra vilniečių ir miesto svečių pamėgta vieta, čia neretai atvažiuojama ne tik nuosavu transportu, bet ir turistiniais autobusais. Tokias keliones pamėgę baltarusiai, latviai. Ruda ženklo spalva pasirinkta dėl dviejų priežasčių. Pirma, taip rekomendavo specialistai, nes tai  informacinis ženklas. Antra, „Akropolis“ įsikūręs greta geomorfologinio draustinio, čia įrengta apžvalgos aikštelė, iš kurios vilniečiai ir miesto svečiai gali pasigrožėti vaizdu į Vilniaus centrą bei senamiestį. Atsiveriantis vaizdas labai įspūdingas, todėl manau, kad tai yra turistams patraukli vieta“, – sprendimą pasipuošti turistų lankytinos vietos ženklu grindė Č.Urbonavičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis