Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 10 07

Algirdas Butkevičius: „Peršasi tik vienas klausimas – ar liberalai dar turi sveiko proto?“

„Visuomet pasisakiau už projektą „Rail Baltica“, pats dirbau, kad būtų surinkti visi reikiami dokumentai europinei vėžei tiesti, puikiai žinau, kad tai bus naudinga ekonomikai, tačiau visa tai neturi kirstis su Marijampolės gyventojų interesais. Kiek žinau, net nesugebėta atlikti poveikio aplinkai vertinimo, ministrui Eligijui Masiuliui visiškai nerūpi Marijampolės gyventojų sveikata, nerūpi žmonės, kuriems teks gyventi krovininių traukinių keliamo triukšmo ir teršalų apsuptyje“, – sako Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos seniūnas Algirdas Butkevičius.
Algirdas Butkevičius
Algirdas Butkevičius / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Praėjusį antradienį Marijampolėje vyko politikų ir miestiečių susitikimas, kuriame kalbėta apie seniai planuotą, bet kažkodėl tik dabar pradėtą vykdyti „Rail Balticos“ projektą. 2006 m. gruodį tuometinis susisiekimo ministras A.Butkevičius savo įsakymu sudarė darbo grupę, kuri turėjo pasirūpinti europinės vėžės reikalais. 2007 m. A.Butkevičius dėl „Rail Balticos“ pasirašė susitarimą su Latvija, Estija ir Lenkija. Tais pačiais metais pabaigta ruošti projekto galimybių studija.

„Toje studijoje buvo numatytas Marijampolės aplinkkelis, planuota tiesti visiškai naują vėžę. Kreipėmės į Europos Komisiją (EK), objektas buvo įtrauktas į TEN-T programą, jo pirmajam etapui numatyta skirti pusę milijardo litų. Bendraudamas su marijampoliečiais susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas, kalbėdamas su žmonėmis, apie galimybių studijoje įrašytą aplinkkelį nekalba. Liberalai prarado atmintį?“ – stebisi A.Butkevičius.

LSDP frakcijos seniūnas piktinasi kelerius metus trukusiu ministerijos neveiklumu šioje srityje. Pasak A.Butkevičiaus, projektavimui ir statybai jau seniai buvo skelbtas konkursas, tačiau 2008-aisiais atplėšus vokus buvo aišku, kad kainos gerokai išaugo. Dėl išpūstų kainų konkursas buvo nutrauktas. Tais pačiais metais keitėsi valdžia, ministro kėdė atitekto E.Masiuliui – tuomet kelerius metus europinės vėžės darbai nejudėjo iš vietos.

„Ministras vis girdavosi, neva vykdo projektą, tačiau realių rezultatų nematėme. Tik vėliau 2009 metų pabaigoje pamatę, kad laikas eina, o lėšos vis dar nepanaudotos, valdantieji sujudo. Buvo priimtas Vyriausybės nutarimas keisti vėžės kryptį. O kas buvo daroma iki šiol? Jei ministras būtų nesnaudęs, galbūt šiandien turėtume ir aplinkkelį. Dabar E.Masiulis savo neveiklumą bando pridengti melu, neva socialdemokratai trukdo projektą vykdyti“, – piktinasi A.Butkevičius.

2011 m sausį EK patvirtino konservatorių ir liberalų Vyriausybės prašymą, buvo numatyta vėžę tiesti per Marijampolės miestą.

„Iki šiol nesugebėta pasikalbėti su vietos žmonėmis, o juk jiems reikės gyventi šalia geležinkelio, kuriuo trauks krovinių ešelonai. Traukiniai važiuos per patį miestą, per gyvenamuosius namus. Mes visuomet pasisakėme už šią europinę vėžę, tačiau, kai neatsižvelgiama į visuomenės nuomonę, kai spjaunama į vietos žmonių sveikatą, pritarti negaliu. Peršasi tik vienas klausimas – ar liberalai dar turi sveiko proto?“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?