2015 12 04

Alkoholio Lietuvoje parduodama 2 kartus daugiau negu šalyje jo pagaminama ir importuojama

Pasaulio sveikatos organizacija skelbia lietuvių rekordus: 2014 metais Lietuvoje visi vyresni nei 15 metų gyventojai per metus suvartojo vidutiniškai po 15,4 litro gryno spirito, arba beveik po 1,3 litro per mėnesį. Tai daugiau nei po 10 litrų vyno ar po 23 litrus alaus arba po 15 litrų alkoholinių kokteilių kiekvieną mėnesį visus metus.
Sulaikytas nelegalios degtinės krovinys
Sulaikytas nelegalios degtinės krovinys / Kauno teritorinės muitinės nuotr.
Temos: 2 Prekyba Alkoholis

Per metus Lietuvos mažmeninės prekybos ir visuomeninio maitinimo įmonėse stipriųjų alkoholinių gėrimų parduodama 2 kartus daugiau, negu šalyje jų pagaminama ir importuojama, penktadienį rašo „Lietuvos žinios“.

Pasak dienraščio, Lietuvos statistikai neatsižvelgia į galimą alkoholinių gėrimų, kurių Lietuvoje nuperka užsienio turistai bei išsiveža laikinai tėvynę aplankę emigrantai, lygį, nes tokių duomenų neturi. Tai vartojamo alkoholio kiekį mažintų.

„Vilniaus degtinė“ rinkodaros direktorius Darius Šiaudinis stebėjosi didžiuliais statistikos duomenų apie pagamintą ir importuotą bei parduotą alkoholį nesutapimais. Pasak jo, dalis pagamintos produkcijos iš tiesų laikoma sandėliuose, tačiau likučiai per kelis mėnesius parduodami, o stipriųjų gėrimų gamyba kasmet išlieka panašaus lygio.

Ekonomistas Rimantas Rudzkis abejoja Statistikos departamento pateikiamais alkoholio vartojimo lygio rodikliais, nes visuotinės statistikos šalyje seniai nėra, tačiau realiai rodikliai, jo nuomone, galėtų būti ir aukštesni: „Pas mus realiai gyventojų iš tikrųjų mažiau, negu surašoma, nes daug emigrantų savo išvykimo nedeklaruoja“.

Pasak jo, Statistikos departamentas gali negauti informacijos apie didelę dalį importuoto arba eksportuoto alkoholio, paremta tuo, jog tokias statistines ataskaitas privalo teikti tik įmonės, per metus įvežančios arba išvežančios daugiau kaip atitinkamai 290 tūkst. ir 215 tūkst. eurų vertės alkoholinių gėrimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis