Apie „Rail Baltica“ svarbą interviu 15min kalbėjo buvęs JAV sausumos pajėgų Europoje vadas Benas Hodgesas.
Jis akcentavo, kad Baltijos šalyse turime rimtai pasirūpinti šios geležinkelio linijos užbaigimu ir kitais elementais, reikalingais judėjimui iš visos Europos į Baltijos šalis pagerinti.
Mūsų šalyje greitasis geležinkelis „Rail Baltica“ pradėtas tiesti 2013 metais nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos per Marijampolę iki Kauno.
Šios atkarpos statybos darbai baigti 2015 metais.
Suprasti akimirksniu
- „Rail Baltica“ yra sudėtinė Europos Sąjungos tarptautinio transporto koridoriaus „Šiaurės jūra–Baltijos jūra“ dalis.
- Tai yra geležinkelių transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – sujungti Baltijos šalis su Europos geležinkelių tinklu.
- Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Estija, Latvija, Lietuva, Lenkija ir netiesiogiai Suomija.
- Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.
- 1435 mm vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio plėtrą įgyvendina trys Baltijos šalys – Estija, Latvija ir Lietuva, Lenkija – jį modernizuoja.
- „Rail Baltica“ yra dvikelio geležinkelio elektrifikuota linija, kurios didžiausias projektuojamas greitis 249 km/val. (keleivinių traukinių), 120 km/val. (krovininių traukinių).
- Linijos ilgis Lietuvoje – 392 km.
- Skaičiuotina visų Baltijos šalių projekto vertė yra 5,8 mlrd. eurų, iš kurių Europos Sąjungos dalis – 4,9 mlrd. eurų.
- Lietuvos dalis – 2,474 mlrd. eurų, iš kurių Europos Sąjungos dalis – 2,1 mlrd. eurų. Tiesa, inicijuotas projekto kaštų naudos analizės atnaujinimas.
Pradės geležinkelio tilto per Nerį statybas
Valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ antrinės infrastruktūros valdymo įmonės „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo vadovas Arenijus Jackus pasakojo, kad mūsų šalyje projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas intensyviai juda į priekį.
Pasak jo, atkarpoje Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena jau baigtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, balandį prasidėjo pirmieji šiais metais statybos darbai – vietinės reikšmės privažiuojamųjų automobilių kelių statyba atkarpoje Šveicarija–Žeimiai.
„Eurovia Lietuva“, laimėjusi „LTG Infra“ skelbtą konkursą, už 6,6 mln. eurų prie būsimo „Rail Baltica“ geležinkelio įrengs 18 vietinės reikšmės apie 18,3 km ilgio kelių.