Jis patvirtino, kad dėl prastų oro sąlygų apžiūros darbus vykdančios Nyderlandų įmonės „Mammoet“ ir kitų specialistų komanda trečiadienio naktį grįžo į Klaipėdą. Jie į jūrą buvo išplaukę Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivu „Mintis“.
„Laivas vakar grįžo į Klaipėdą. Sąlygos labai sudėtingos, lėktuvas apneštas dumblu, matomumas siekia apie du metrus“, – BNS sakė A.Raščius.
„Mammoet“ ekspertai vertina robotų gautą filmuotą medžiagą. A.Raščius tvirtino, kad antrojo piloto kūno sudužusiame orlaivyje per apžiūrą nebuvo užfiksuota.
Kabinoje užfiksuoti „pašaliniai“ daiktai
Valstybės įmonės „Oro navigacija“ vadovas A.Raščius žurnalistams Seime papasakojo apie olandų povandeninio roboto filmuotos medžiagos turinį. Anot jo, užfiksuota daug svarbių detalių. Tarp jų – ir „pašaliniai“ objektai pilotų kabinoje.
Ten kilimai, dar kažkas tai. Labai daug. Kaip man pasakė, labai daug pašalinių daiktų, – kalbėjo A.Raščius.
„Pastebėta labai daug pašalinių daiktų kabinos pusėje. Ten visokių geležių, ten dar. Labai daug, sakė. Ten kilimai, dar kažkas tai. Labai daug. Kaip man pasakė, labai daug pašalinių daiktų“, – kalbėjo A.Raščius.
„Jų manymu, pašaliniai. O ekipažui gal buvo būtini“, – pridūrė jis.
Ką gali reikšti „pašaliniai“ daiktai, pašnekovas nedetalizavo. Vis dėlto tarp aviatorių jau kurį laiką sukasi versija, jog lėktuvo kontakto su vandeniu akimirką krovinys nuo inercijos galėjo „peršokti“ į orlaivio priekį ir sužeisti pilotus.
Anot A.Raščiaus, olandų filmuota medžiaga gali stipriai prisidėti prie katastrofos priežasčių nustatymo. Vis dėlto detalių „Oro navigacijos“ vadovas neatskleidžia. „Aš ne tyrėjas“, – sakė A.Raščius.
Iškėlimo laukiama penktadienį
Anot „Oro navigacijos“ vadovo, dėl tolesnių darbų turėtų spręsti trečiadienio pavakarę Vilniuje susirinksianti Susisiekimo ministerijos vadovaujama komisija.
Preliminariai planuojama, kad laivas vėl išplauks ketvirtadienio naktį – penktadienio rytą prognozuojamos geros oro sąlygos ir tinkamai pasirengę specialistai galėtų vykdyti kėlimo darbus – sutartis su „Mammoet“ dėl lėktuvo iškėlimo pasirašyta dar savaitgalį.
„Penktadienį, jei bus galimybė, bandys „trapuoti“, kabinti lėktuvą“, – sakė A.Raščius, tačiau, anot jo, taip pat vertinama alternatyva pakėlus lėktuvą iki tam tikro lygio jį toliau apžiūrėti narams su specialia įranga.
Penktadienį, jei bus galimybė, bandys „trapuoti“, kabinti lėktuvą“, – sakė A.Raščius.
Jis taip pat tvirtino, kad šiuo metu apsispręsta gaminti specialią siją, prie kurios planuojama tvirtinti lynus.
Šie būtų kabinami prie lėktuvo – taip siekiama užtikrinti, kad orlaivis būtų keliamas stabiliai.
„Profesionalai dirba, iškelti ant dviejų ar trijų lynų bus sudėtinga, todėl šiuo metu bus daroma sija, šiuo metu ieškoma Klaipėdoje, kas ją galėtų padaryti, tai yra sudėtinga“, – sakė jis.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.